Auteur Topic: Geen beeld samsung cctv SDC-8440BCP  (gelezen 4983 keer)

Sebastien van der Velden

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Geen beeld samsung cctv SDC-8440BCP
« Gepost op: donderdag 4 augustus 2016, 11:13 »
Ik krijg geen beeld met deze camera, al 2 dvr boxen geprobeerdaar geen succes. Het is een analoge camera met composiet aansluiting BNC

Hebben jullie misschien een oplossing voor dit probleem?

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Geen beeld samsung cctv SDC-8440BCP
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 4 augustus 2016, 14:03 »
Het is weliswaar een analoge camera, maar niet PAL analoog. Samsung (Hanwha tegenwoordig) leveren hun analoge camera's tegenwoordig met de AHD techniek. AHD kun je niet zomaar aansluiten op een standaard analoge recorder of monitor.

Als je een Hikvision TurboHD recorder gebruikt, dan kun je oude analoge PAL camera's aansluiten, maar ook AHD camera's, enkele IP camera's en uiteraard de Hikvision TurboHD (tot 5 MP analoog) aansluiten.

Sebastien van der Velden

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geen beeld samsung cctv SDC-8440BCP
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 5 augustus 2016, 08:28 »
Bedank!, dat verklaard een hoop.

Is er geen manier om dit signaal om te zetten zodat ik deze alsnog kan aansluiten op de dvr box?


WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Geen beeld samsung cctv SDC-8440BCP
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 5 augustus 2016, 09:02 »
Hi Sebastien,

Er zijn wel converters die een AHD signaal kunnen omzetten naar een standaard PAL signaal, maar deze zijn relatief kostbaar.

http://www.cctvcamerapros.com/AHD-to-HDMI-video-converter-p/ahd-cv7.htm

Ik ken voor AHD converters nog geen leveranciers in Nederland, maar dat zal een kwestie van zoeken zijn.

Ik zou overwegen om een recorder te kiezen waarop je naast je bestaande standaard PAL camera's ook de nieuwe AHD camera kunt aansluiten. Neem eens een kijkje naar de TurboHD recorders van Hikvision.

Deze zijn geschikt voor analoog PAL, TurboHD (TVI) en AHD. Ook kan je op de meeste modellen nog minimaal 2 IP camera's aansluiten.

Dat lijkt me in deze situatie een meer rationele oplossing dan een convertor.

Mocht je nog verder willen uitbreiden, dan zou ik overigens kiezen voor TurboHD (TVI) camera's, deze bieden je meer detail dan de andere analoge HD technieken (AHD & CVI).

Sebastien van der Velden

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Geen beeld samsung cctv SDC-8440BCP
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 5 augustus 2016, 09:52 »

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Geen beeld samsung cctv SDC-8440BCP
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 5 augustus 2016, 10:26 »
Ik zou het even navragen bij de aanbieder om zeker te weten dat je de juiste firmware krijgt die AHD ook ondersteund.

Ik zou zelf de DS-7204HGHI kiezen voor de 720p versie of de DS-7204HQHI voor de 1080p versie.