Auteur Topic: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?  (gelezen 9937 keer)

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
[Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Gepost op: vrijdag 22 september 2017, 17:10 »
Beste allemaal,

Ik heb een (ogenschijnlijk) merkloos codeslot waarvan ik de code wil wijzigen. Ik heb alleen geen idee hoe. Op internet heb ik al diverse handleidingen bekeken van types die erop lijken, maar die werken allemaal niet voor dit type.

Hebben jullie enig idee? Ik heb wel de huidige code, dus dat is verder geen probleem. Ik heb het kastje ook open geschroefd en losgehaald, maar nergens een typenummer te bekennen :(

Alvast mijn hartelijke dank.


Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 23 september 2017, 13:32 »
Heb je misschien ook een foto van de binnen zijde?
Hij komt redelijk bekend voor maar weet zo even niet welke of de handleiding te vinden.

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 23 september 2017, 17:52 »
Dank voor je reactie, ik zal maandag of dinsdag even foto’s maken :)

Ik kwam een heleboel soortgelijke varianten tegen op internet, alleen willen die handleidingen allemaal dat je op een bepaalde manier in de programmeermodus komt (veelal * code enz of 2x de code achter elkaar), maar het sterretje telt ie mee als onderdeel van een 4-cijferige code waardoor je het vierde cijfer dus niet kan intoetsen. En na de eerste vier goede cijfers gaat het slot meteen open.

ExL(c)

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #3 Gepost op: maandag 25 september 2017, 12:56 »
Ik heb ergens in mn ouwe handleidingen hier de gegevens van, maar kan het niet zo snel vinden, ik zoek m nakelijk van een digit 3000, die werkt volgens mij bijna via hetzelfde principe. Er staat me iets bij van *1* en dan een code invoeren, maar dat zeg ik even uit mn hoofd. Ik zal eens verder zoeken in het archief hier.

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #4 Gepost op: maandag 25 september 2017, 15:31 »
Ik heb ergens in mn ouwe handleidingen hier de gegevens van, maar kan het niet zo snel vinden, ik zoek m nakelijk van een digit 3000, die werkt volgens mij bijna via hetzelfde principe. Er staat me iets bij van *1* en dan een code invoeren, maar dat zeg ik even uit mn hoofd. Ik zal eens verder zoeken in het archief hier.

Ah ik ben benieuwd! Dankjewel alvast :)

Heb je misschien ook een foto van de binnen zijde?
Hij komt redelijk bekend voor maar weet zo even niet welke of de handleiding te vinden.

Hierbij de foto's van de binnenkant. Het hangt er al jaren, geen idee wie het destijds heeft aangesloten en hoe precies, maar misschien dat je er wat aan kunt zien.



Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #5 Gepost op: maandag 25 september 2017, 19:37 »
Ik zat te denken aan de UTC ACL570 http://www.vandendoolbeveiligingstechniek.nl/download.php?id=58 maar die heeft geen * en # maar een A en B. En de achterzijde ziet er blijkbaar toch heel anders uit.

Mastercode + B (korte piep + lange piep & Gele LED aan)
Gebruikers positie (01?) (2 cijferige)
Code aanpassen
MasterCode 00 / Gebruikerscode aanpassen 01 t/m 99
Nieuwe code (1 t/m 8 cijferige) + A
Afsluiten B (als dit juist is gaat de gele LED uit)


Maar goed dat zal dan dus wel niet werken, sorry.

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #6 Gepost op: maandag 25 september 2017, 19:52 »
Ik kan het altijd even proberen, zal dat morgen doen. Dank voor je hulp zover!

ExL(c)

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 23:06 »
Ik heb hier een handleiding van een bijna identiek model, maar krijg met geen mogelijkheid een een gescande foto afbeelding bij deze tekst.

Het lijkt verdacht veel op het model Velleman HAA85. google daar eens op en ga naar afbeeldingen. misschien dat je er wijzer van wordt dan.

De handleiding die ik hier heb liggen gaat niet op voor jouw model. Binnenwerk is anders dan die jij hebt.

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 23:29 »
Ik heb hier een handleiding van een bijna identiek model, maar krijg met geen mogelijkheid een een gescande foto afbeelding bij deze tekst.

Het lijkt verdacht veel op het model Velleman HAA85. google daar eens op en ga naar afbeeldingen. misschien dat je er wijzer van wordt dan.

De handleiding die ik hier heb liggen gaat niet op voor jouw model. Binnenwerk is anders dan die jij hebt.

Ik heb de handleiding van de HAA85 bekeken, lijkt er inderdaad wel op qua uiterlijk. Zal eens proberen of het daarmee lukt.

Dankjewel zover :)

Nick_V

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
    • Vanderbilt homepage
  • Bedrijf: Vanderbilt
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 27 september 2017, 17:40 »
Probeer eens wat duidelijkere foto's van de PCB te maken (voor- en achterzijde). Fabrikant en typenummer staan (bijna) altijd op de print gedrukt. Ik meen rechtsboven op de enige foto die ik van de print zie, iets van MC13xx te zien staan?

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 29 september 2017, 18:19 »
Bij dezen, MC1368C Multi1:



Er zit ook nog een jumpertje op, maar daar ben ik nog niets mee opgeschoten tot nu toe:



Ik kreeg ‘m even niet zo snel los net, had te weinig tijd, dus de andere kant van de printplaat heb ik nog geen foto’s van.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #11 Gepost op: zondag 8 oktober 2017, 11:17 »
Als ik zo de inschatting maak van de geinvesteerde tijd, dan had ik wellicht allang een ander codeslot aangeschaft en dan direct een beveiligd slot, zonder de relais in het paneel.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #12 Gepost op: zondag 8 oktober 2017, 12:28 »
Deze sloten worden dan ook vaak niet als beveiligingssloten geplaatst, maar meer om een afdeling gesloten te houden voor de bewoners, vaak dementerende ouderen. Zodat zij niet zomaar de deur kunnen openen en weg kunnen lopen.
De kans is hierbij dan ook velen malen groter dat ze met iemand mee lopen dan dat ze het kastje van de muur ramen om toch de afdeling af te kunnen komen.

Marco~

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 17
    • Bekijk profiel
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #13 Gepost op: zondag 8 oktober 2017, 20:20 »
Als ik zo de inschatting maak van de geinvesteerde tijd, dan had ik wellicht allang een ander codeslot aangeschaft en dan direct een beveiligd slot, zonder de relais in het paneel.

Haha valt mee hoor, twee keer opengeschroefd en wat hier geplaatst, paar minuten bij elkaar ;)

Het betreft uiteraard geen zwaarbeveiligde ruimte, maar wel een waar slechts een enkeling toegang heeft. Ik zit er inderdaad over te denken om het toegangscontrolesysteem uit te breiden met deze deur, dat maakt het nog meer controleerbaar en een stuk eenvoudiger.

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: [Codeslot] Onbekend merk, hoe code wijzigen?
« Reactie #14 Gepost op: maandag 9 oktober 2017, 09:52 »
Haha valt mee hoor, twee keer opengeschroefd en wat hier geplaatst, paar minuten bij elkaar ;)

Het betreft uiteraard geen zwaarbeveiligde ruimte, maar wel een waar slechts een enkeling toegang heeft. Ik zit er inderdaad over te denken om het toegangscontrolesysteem uit te breiden met deze deur, dat maakt het nog meer controleerbaar en een stuk eenvoudiger.

Dat laatste lijkt me in veel op zichten de beste oplossing.  :)