Auteur Topic: Nieuwe CAO onderhandelingen  (gelezen 20681 keer)

Marcel

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #30 Gepost op: donderdag 17 november 2011, 14:38 »
Nou kan ik er naast zitten planner maar volgens mij krijg je nu ook pas overwerktoeslag boven de 160 uur en telt de vaste ADV dag dus niet mee dus daar veranderd eigenlijk niets aan

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #31 Gepost op: donderdag 17 november 2011, 15:27 »
Inderdaad, je zit er naast.  Voor de berekening van de overuren geldt het aantal arbeidsuren als uitgangspunt. uit de definitie van arbeidsuren blijkt dat ook ADV uren meetellen als arbeidsuren, dus krijg je nu vanaf (gemiddeld) 152 uur gewerkte uren al overurentoeslag uitbetaald.

Mocht jouw werkgever dit anders zien, dan kan ik je alleen als tip meegeven dat je achterstallig salaris tot maximaal 5 jaar kan terugvorderen...

Marcel

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #32 Gepost op: donderdag 17 november 2011, 15:55 »
Sorry bedoelde het niet als extra dienst maar als je op je adv dag werkt dan scheelt het idd 30%, daarintegen gaat het vakantie loon en loon bij arbeidsongeschiktheid wel 5,25% omhoog want bij die berekening zijn ADV uren weer geen arbeidsuren.

Marcel

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #33 Gepost op: donderdag 17 november 2011, 15:57 »
en in een periode waarin je geen adv dag hebt krijg je volgens mij pas na 160u overwerk toeslag

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #34 Gepost op: donderdag 17 november 2011, 16:15 »
Citaat van: Marcel

Sorry bedoelde het niet als extra dienst maar als je op je adv dag werkt dan scheelt het idd 30%


Dat heeft er verder niets mee te maken

Citaat van: Marcel

daarintegen gaat het vakantie loon en loon bij arbeidsongeschiktheid wel 5,25% omhoog want bij die berekening zijn ADV uren weer geen arbeidsuren.


Hier vergelijk je appels met peren. Het vakantie UURloon en ziekte UURloon gaan inderdaad ook omhoog, omdat het uurloon gewoon omhoog gaat. Maar wat levert je dat op? Helemaal niets, je krijgt gewoon je periode salaris doorbetaald, en die blijft gewoon hetzelfde (sterker nog, dat gaat een heeel klein beetje naar beneden...)

Citaat van: Marcel

en in een periode waarin je geen adv dag hebt krijg je volgens mij pas na 160u overwerk toeslag


Inderdaad, maar dat betekend dus automatisch dat je in een andere periode 2 ADV dagen moet hebben, en dan krijg je dus al overwerktoeslag wanneer je in die periode 144 uur hebt gewerkt. Vandaar ook het woordje \"gemiddeld\" in mijn vorige reactie....

Overigens zou het wel handig zijn als jij een reactie op een andere reactie onder die reactie plaatst, en niet steeds aan het eind van het topic. Dan is alles namelijk makkelijker te volgen....