Auteur Topic: Sleutelproblemen surveillance auto  (gelezen 5866 keer)

ptaal

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Sleutelproblemen surveillance auto
« Gepost op: dinsdag 10 januari 2012, 18:48 »
In onze surveillancewagens zitten momenteel kluizen gebouwd en zijn de sleutelbossen voorzien van een mannetje /vrouwtje systeem. Echter dit brengt veel omgemakken met zich mee.

Zoals surveillanten die per ongeluk de sleutel verkeerd terugdoen en/of los in de kluis gooien. Hierdoor kan het voorkomen dat er een sleutel zoek raakt met alle gevolgen zoals schadeclaims

We zijn op zoek naar een systeem om te voorkomen dat de sleutels kwijt raken en ook makkelijk controleerbaar zijn. Een ketting met sleutels is natuurlijk het uitsterste

Weet iemand een systeem om makkelijk te werken is en geen risico met zich meebrengt om sleutels kwijt te raken

Ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld een electronisch systeem zoals de trakakasten. en dit koppelen aan het startsysteem. Dus alleen kunnen wegrijden als de sleutel terug is op zijn plaats. Echter met een groot klantenbestand (meer dan 2000) kan dit niet in de auto

Of een sleutelkluisje aan de muur bij de opdrachtgever met een ghs sleutel aan de bos van de surveillant, Maar dan zit je met het probleem dat je niet bij elke locatie een sleutelkluis mag plaatsen (bijv monumentaal pand)

Wie heeft er een idee en de eventuele kosten hiervan

SequriX

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • SequriX * Object beveiliging en Alarm opvolging*
    • Bekijk profiel
    • SequriX
Re: Sleutelproblemen surveillance auto
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 15 maart 2012, 12:29 »
Met de SequriX software zijn sleutels met hun kenmerken in een database ondergebracht. Hierdoor kun je a.d.h. van het serienummer en andere kenmerken direct zien bij welk object de sleutel hoort en wat de locatie (voertuig) van de sleutel moet zijn.

brumak

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 51
  • The answer to darkness is lumens!!!
    • Bekijk profiel
Re: Sleutelproblemen surveillance auto
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 15 maart 2012, 20:55 »
Is meer een kwestie van collega's 'africhten' .

Als er een sleutel verkeerd of zelfs helemaal niet terug gelegd wordt kan dat een groot probleem opleveren.

Als dit bij ons gebeurd wordt dat ongeacht wie het doet doorgegeven aan de leidinggevende met alle consequenties van dien.

Dit soort dingen kunnen dus echt NIET!!!

Pocahontas

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 43
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Poca Hontas Security
Re: Sleutelproblemen surveillance auto
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 16 maart 2012, 00:12 »
Ik ben het met Brumak helemaal eens, het begint bij het goed africhten van alle collega's. Als zij de sleutels hebben gebruikt moeten zij ze goed terugdoen. Makkelijke en goedkoopste oplossing. Zeer strenge maatregelen op het ontbreken van sleutels, zoekgeraakte sleutels is niets dan terecht.

Dutchman

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sleutelproblemen surveillance auto
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 19 april 2012, 13:03 »
Hoi Ptaal,

Een electronisch systeem gekoppeld aan de startinrichting van de auto lijkt mij zo wie zo uit veiligheids oogpunt geen optie.
Stel je wordt achterna gezeten tijdens je ronde buiten de auto.
Dan kun je niet ineens in je auto springen en wegrijden.
Dan moet je eerst de sleutel op gaan bergen voordat je weg kan.

Je probleem snap ik volkomen. Ik heb in de afgelopen jaren echter nog geen systeem kunnen vinden binnen en buiten Nederland, wat de juiste balans heeft tussen werkbaar en technisch uit te voeren.
Je moet ook rekening houden met het maximale laadgewicht van de surveillance auto. Met Draka kasten ga je daar al heel snel overheen.