Auteur Topic: Aangenomen bij nieuwe werkgever en dan 2 weken onbetaald thuis!!!!  (gelezen 10291 keer)

Monstar

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Aangenomen bij nieuwe werkgever en dan 2 weken onbetaald thuis!!!!
« Gepost op: dinsdag 8 juni 2010, 13:19 »
Beste dames en heren,

Zoals de titel al zegt ben ik aangenomen bij mij nieuwe werkgever *(naam laat ik even in het midden in verband met privacy..........?)
Nu vroeg mijn nieuwe werkgever van de week wanneer ik bij mijn huidige werkgever vandaan kom dus ik zeg 1 Juli.
Zegt de beste man tegen mij oh maar....... dan heb ik pas werk voor je op 12 juli mmmmmmmm das dus 12 dagen zonder poen???

Mijn vraag is nu kunnen werkgevers dit zomaar doen aangezien er verder tijdens sollicitatie/arbeidsvoorwaarde gesprek niks over is afgesproken.
Het lijkt mij zeer aannemelijk dat als je hoort dat je ben aangenomen bij een nieuwe werkgever dat je dan opzegt bij je huidige werkgever. :-\

Raymond

  • Gast
Re: Aangenomen bij nieuwe werkgever en dan 2 weken onbetaald thuis!!!!
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 8 juni 2010, 13:53 »
Heb je in die 2 weken voor je nieuwe werkgever gewerkt?
Zoja heb je uiteraard recht op het geld waar je voor gewerkt heb.

Monstar

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Aangenomen bij nieuwe werkgever en dan 2 weken onbetaald thuis!!!!
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 8 juni 2010, 14:03 »
Nee heb nog geen dag gewerkt voor dit bedrijf kom alleen 1 juli van me huidige werkgever en hij heeft werk op 12 juli.
Duuussssss zit thuis van 1 tot 12 juli.
Maar hij zegt dat hij me op een specifiek object wil hebben nou lijkt mij dat je mij ook op andere objecten kan zetten voo die 12 dagen.

Raymond

  • Gast
Re: Aangenomen bij nieuwe werkgever en dan 2 weken onbetaald thuis!!!!
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 8 juni 2010, 18:59 »
Ligt eraan. Je moet wel ingewerkt worden per object daar heb je ben een klein object al een week mee bezig voor je alles weet en op een groot object wel langer.
En terwijl jij op dat object word ingewerkt ben je gewoon een "last" voor het personeel daar.
Dus ik kan me er wat bij voorstellen dat de werkgever liever die 2 weken wacht, maar voor jou is dat wel lastig 2 weken zonder werk.

CMKMaat

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 46
  • Typmiep (Centralist) ... op militaire lijnen.
    • Bekijk profiel
Re: Aangenomen bij nieuwe werkgever en dan 2 weken onbetaald thuis!!!!
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 8 juni 2010, 19:25 »
Misschien een rare vraag maar ... overleg eens met je huidige werkgever.
Misschien wil hij(zij ::))  je nog wel 2 weken langer houden.
Lastig als je " met wrevels" weg gaat ... maar als je met je huidige werkgever nog gewoon door één deur kan ... lijkt me de makkelijkste oplossing.

Monstar

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Re: Aangenomen bij nieuwe werkgever en dan 2 weken onbetaald thuis!!!!
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 8 juni 2010, 20:52 »
Nee ben niet met wrevels of wat dan ook uit mekaar gegaan.
Dus dat zou wel een optie.

Thanx daar had ik nog niet eens aan gedacht!!!

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Aangenomen bij nieuwe werkgever en dan 2 weken onbetaald thuis!!!!
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 9 juni 2010, 09:37 »
Ik wil niet betweterig doen maar een volgende keer, regel je nieuwe contract eerst voordat je je oude werk opzegt. Wil de nieuwe baas daar niet aan mee werken dan kun je jezelf afvragen of je daar moet gaan werken.
Eerst je zaken regelen is heel normaal al doen sommige werkgever net als of dat niet zo is en het een eer is om voor hun te mogen werken.
grt mik

Marcel

  • Gast
Re: Aangenomen bij nieuwe werkgever en dan 2 weken onbetaald thuis!!!!
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 25 juni 2010, 11:59 »
Verwijderd
« Laatst bewerkt op: donderdag 9 september 2010, 15:01 door Marcel »

R. de Winter

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 71
  • "Geen Repressie met goede Preventie"
    • Bekijk profiel
    • Reaction Security
  • Bedrijf: Reaction Security
  • Functie: Eigenaar
Re: Aangenomen bij nieuwe werkgever en dan 2 weken onbetaald thuis!!!!
« Reactie #8 Gepost op: maandag 5 juli 2010, 13:56 »
Zoals Marcel en Mik ook al aangeven is de nieuwe werkgever niet verplicht om jou gelijk te laten werken alsje bij je oude werkgever wegkomt als je daar geen contract voor heb getekend.

Als je wel een contract hebt getekend krijg je gewoon betaald naar je contractsvoorwaarden maar aan dit verhaal af te lezen gok ik dat je nog geen contract heb getekend??

Als je geen contract hebt getekend en je niet nog 2 weken langer door kan werken bij je huidige werkgever zit je inderdaad van 1 tot 12 julie zonder poen..

Succes !!
Rob de Winter
Eigenaar Reaction Security


06 178 715 87

Druif

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
  • Secure those you love
    • Bekijk profiel
Re: Aangenomen bij nieuwe werkgever en dan 2 weken onbetaald thuis!!!!
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 7 juli 2010, 10:00 »
Vervelend inderdaad.
ik weet niet wat voor contract je heb ondertekent(als je dat al gedaan hebt)
maar als je een 0-uren contract hebt krijg je inderdaad niets als je niet werkt.

anders is zoals eerder gezegd je werkgever verplicht je standaard contract uren uit te betalen.
maar als je nu al tegen dit soort problemen aan loopt.(er van uitgaande dat jij het bij het rechte eind hebt)
zou ik me idd ook afvragen of ik voor zo'n werkgever wil bellen.

Op zich verstandig om de werkgever niet bekend te maken als je daar nog wil blijven werken.
als dat niet het geval is zou ik het hier gewoon neer zetten daarmee kun je anderen een hoop ellende besparen.
..:: Verantwoording willen is verantwoording nemen, en het niet afschuiven op het moment dat het je even niet uitkomt ::..

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Aangenomen bij nieuwe werkgever en dan 2 weken onbetaald thuis!!!!
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 9 september 2010, 13:54 »
Vervelend inderdaad.
ik weet niet wat voor contract je heb ondertekent(als je dat al gedaan hebt)
maar als je een 0-uren contract hebt krijg je inderdaad niets als je niet werkt.

anders is zoals eerder gezegd je werkgever verplicht je standaard contract uren uit te betalen.
maar als je nu al tegen dit soort problemen aan loopt.(er van uitgaande dat jij het bij het rechte eind hebt)
zou ik me idd ook afvragen of ik voor zo'n werkgever wil bellen.

Op zich verstandig om de werkgever niet bekend te maken als je daar nog wil blijven werken.
als dat niet het geval is zou ik het hier gewoon neer zetten daarmee kun je anderen een hoop ellende besparen.

Nou ik zou de naam hier niet neer zetten, het kan ook gewoon een communicatie fout tussen beide partijen zijn.
Ik zou persoonlijk bij een sollicitatie vertellen dat ik een opzeg temijn heb, normaal gesproken is dit een maand.
Bij de contract ondertekening moet je kijken naar de begin datum, dat moet dus zijn de datum dat je oude contract afloopt.
Het is niet verstandig je oude baan eerst op te zeggen en daarna het contract te gaan tekenen. Is dit wel het geval kun jij er persoonlijk
weinig aan doen. Heb je wel het contract al getekend, moet je kijken naar de datum, vanaf die datum moet je het basisloon betaald krijgen,
mits je natuurlijk geen 0 uren contract hebt.

Hoop dat het goed komt!!

Rex2012

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Een dag niet gelachen Is een dag niet geleefd
    • Bekijk profiel
Re: Aangenomen bij nieuwe werkgever en dan 2 weken onbetaald thuis!!!!
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 10 september 2010, 17:20 »
Dat is namelijk en hele rare vraag Monstar.

1; ja je nieuwe werkgever kan dat doen maar alleen als hij afspraken met jou heeft gemaakt anders niet.

2; heb je een contract getekend kijk heel er goed wat er in staat. (wanneer jij aan het werk moet)

3; als jij een 0 uren contract hebt getekend dan kan hij het ook maken wat jij net verteld.

4; Als Als deze punten die ik net heb gezet niet niet staat dan kun je hem aanklagen namelijk maar denk er wel aan dit kost veel geld.

heb je nog vragen mail me maar

Gr Bob