Auteur Topic: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.  (gelezen 18158 keer)

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 737
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 15 maart 2019, 09:08 »
Inderdaad, dat kan ik. En weet je waarom?  Omdat  ik, toen ik nog als beveiliger werkzaam was altijd voor mijn eigen belangen ben opgekomen en ook voor die van anderen door actief lid te zijn van een vakbond. Wanneer ik geconfronteerd zou zijn met deze situatie had ik jaren geleden al een rechtzaak begonben. Hoe makkelijk kan het zijn, er zijn al vele rechtzaken geweest, nu dus ook  de eerste over de beveiliging en in alle gevallen kreeg de werknemer gelijk. Dan kan je wel roepen dat je geen tijd hebt, maar dst is de weg van de minste weerstand!

Inderdaad, ik weet hoe het werkt, Maar ik heb, in tegenstelling tot jullie geen enkrl belang. Waarom zou io dan wel tijd en energie besteden en jullie niet?

Deze reactie zegt veel over jou en niets over mij!

Pot verwijt de ketel.

« Laatst bewerkt op: vrijdag 15 maart 2019, 09:15 door Beveiliger64 »

joepie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 12 april 2019, 09:50 »
Er komt een hoger beroep tegen deze uitspraak. Het standpunt van de werkgevers en de Nederlandse Veiligheidsbranche blijft ongewijzigd.

Het zou de bonden sieren als ze de draad gewoon weer collectief oppakken.



Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #17 Gepost op: vrijdag 12 april 2019, 11:06 »
Er komt een hoger beroep tegen deze uitspraak. Het standpunt van de werkgevers en de Nederlandse Veiligheidsbranche blijft ongewijzigd.

Tja, en ik schat e kans 99,9% dat de uitspraak van de rechters ook hetzelfde blijft

Het zou de bonden sieren als ze de draad gewoon weer collectief oppakken.

En aangezien ze dat niet mochten zal dat moeilijk worden. Maar ik snap nog steeds niet waarom niemand van jullie de ballen heeft om dit gewoon te gaan regelen? Jullie kunnen wel heel erg verongelijkt langs de kantlijn blijven staan, maar het gaat om veel geld waar jullie gewoon recht op hebben, daar kunnen jullie toch ook eens ZELF iets voor gaan doen!!!!

joepie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 12 april 2019, 11:37 »
Ik vind dat de bonden het voortouw moeten nemen hierin. Zij zaten er destijds ook flink naast door in te stemmen de onregelmatigheidstoeslag af te schaffen tijdens verlof. Terwijl ook toen al bekend was dat dit onrechtmatig is.

Nu er dus een hoger beroep komt, de werkgevers en de Nederlandse Veiligheidsbranche, accepteren de nietigverklaring niet. Kunnen de bonden dan ook niet opnieuw het 'actief benaderen van leden verbod' opnieuw ter sprake brengen?
« Laatst bewerkt op: vrijdag 12 april 2019, 11:40 door joepie »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 12 april 2019, 21:56 »
Dat kan jij wel vinden, en op zich ben ik het zeker met je eens, maar wat ik maar niet kan bevatten is dat jij (en met jou vele anderen) van alles vinden van bonden, met name wat zij allemaal fout doen en hebben gedaan, maar dat jullie maar achterover blijven leunen in de hoop dat ze het nu opeens wel allemaal voor jullie op gaan lossen!

Jij zegt het zelf al. Het is al vele jaren bekend dat jullie daar gewoon recht op hebben. Dan kan je wel hopen dat iemand anders achter jou geld aan gaat, maar als mij dit zou zijn overkomen dan had ik allang zelf in actie gekomen....

En wat jullie kennelijk ook niet doorhebben, is dat het inmiddels al aan het verjaren is, over de eerste maanden kan je het in principe al niet meer terugvorderen, tenzij je zelf in actie komt en de verjaring stuit door je (ex) werkgever(s) aan te schrijven en daarin aan te geven dat je meent recht te hebben op deze ORT. Des te langer je daarmee wacht, des te minder valt er te halen!

Snoopy1975

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 19 april 2019, 15:02 »
Ik ben al jaren geen lid meer van een vakbond. Ben nu bezig met het opzetten van een vordering jegens mijn werkgever. Ook heb ik inmiddels globaal uitgerekend wat ik nog zou moeten krijgen. Ik kan jullie vertellen dat het (bruto) meer als een 4 weken salaris is :)

Ik wilde eerst af wachten tot dat er een uitspraak van het hoger beroep is, wat volgens mij in dit geval het hof van casatie is  want er is al 1x hoger beroep geweest. Maar gezien het feit dat verjaring voor de deur ligt ga ik deze week maar eens benutten om de brief af te maken en door te sturen.

Maar weet iemand toevallig wanneer de volgende uit spraak mag worden verwacht?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 19 april 2019, 15:25 »
Ik ben al jaren geen lid meer van een vakbond. Ben nu bezig met het opzetten van een vordering jegens mijn werkgever. Ook heb ik inmiddels globaal uitgerekend wat ik nog zou moeten krijgen. Ik kan jullie vertellen dat het (bruto) meer als een 4 weken salaris is :)

Kijk, zo mag ik het graag horen

Ik wilde eerst af wachten tot dat er een uitspraak van het hoger beroep is, wat volgens mij in dit geval het hof van casatie is  want er is al 1x hoger beroep geweest. Maar gezien het feit dat verjaring voor de deur ligt ga ik deze week maar eens benutten om de brief af te maken en door te sturen.

Je kunt, in afwachting van de uitspraak in hoger beroep, de verjaring stuiten door simpelweg een brief (aanmaning) te sturen waarin je schrijft dat je over de periode …. tot … aanspraak wenst te maken over de ORT over je vakantiegeld en dat je verjaring daarvan wenst te stuiten. Je hoeft in deze (eerste) brief nog helemaal geen details, berekeningen of juridische argumenten te noemen. Je hebt dan nog 6 maanden de tijd om daar juridische consequenties aan te verbinden, wellicht kom je er in de tussentijd ook zonder rechter samen uit. Zeker als het hoger beroep is geweest, en het 100% zeker is dat jij dat gaat winnen als je naar de rechter gaat.

Lees goed wat er minimaal in de aanmaning moet staan:

https://www.dirkzwager.nl/kennis/artikelen/hoe-stuit-ik-de-verjaring-van-mijn-vordering/
« Laatst bewerkt op: vrijdag 19 april 2019, 15:39 door Planner »

Snoopy1975

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #22 Gepost op: donderdag 9 mei 2019, 16:29 »
Update:
Inmiddels de vordering bij de werkgever neergelegd, binnen 2 dagen bericht dat deze is afgewezen omdat hun vinden dat alles goed is gecompenseerd, dit ondanks de uitspraak van de rechter in het hoger beroep.

volgende stap gaat nu in werking: advocaat inschakelen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #23 Gepost op: zondag 3 november 2019, 18:25 »
Update:
Inmiddels de vordering bij de werkgever neergelegd, binnen 2 dagen bericht dat deze is afgewezen omdat hun vinden dat alles goed is gecompenseerd, dit ondanks de uitspraak van de rechter in het hoger beroep.

volgende stap gaat nu in werking: advocaat inschakelen.

Ik hou jullie op de hoogte.

We zijn nu 6 maanden verder, ik ben heel benieuwd naar het vervolg?

Snoopy1975

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #24 Gepost op: donderdag 28 november 2019, 22:03 »
Ik ook ;)

Ik had met de rechtsbijstand afgesproken om te wachten tot dat de hogeraad zich over de zaak had gebogen, want het had weinig zin om te gaan procederen zolang het hogerberoep loopt. Daarbij zou een uitspraak van de hogeraad direct voor iedereen duidelijk zijn.

Helaas tot op heden nog geen uitspraak van de hogeraad tegen gekomen. Begin zelfs te twijffelen of de werkgevers uberhaubt in beroep zijn gegaan. Want dat had nu toch wel gediend moeten hebben.

Media december heb ik zo ie zo weer contact met de rechts bijstand. Wordt vervolgt!

Snoopy1975

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #25 Gepost op: dinsdag 7 juli 2020, 21:17 »
ff een topic kick :)

Zo juist maar weer eens gegoogled  helaas nog steeds geen uitspraak van het hoger beroep....begint wel erg lang te duren.

Ik ga van de week maar eens met mijn advocaat contact leggen

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #26 Gepost op: maandag 27 juli 2020, 12:57 »
Ik ga van de week maar eens met mijn advocaat contact leggen

En wat was de uitkomst?

De werkgevers hebben echt geen haast hoor! Uit mijn hoofd is de ORT ergens halverwege 2013 komen te vervallen tot 1-1-2017. De eerste paar jaar zijn inmiddels dus al verjaard, nog 1,5 jaar dan is alles verjaard, en dan hebben alleen degenen die formeel de verjaring hebben gestuit bij hun werkgever(s) nog ergens recht op (mijn inschatting is dat je die werknemers op 2 handen kunt tellen), en die moeten dat recht dan ook nog zelf gaan halen. De werkgevers hebben geen baat bij een uitspraak in hoger beroep, verdeel en heers.

joepie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #27 Gepost op: vrijdag 4 september 2020, 18:00 »
Het hoger beroep dient op 20-12-2020.


Snoopy1975

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #28 Gepost op: zondag 4 oktober 2020, 16:49 »
Van de week van mijn advocaat vernomen dat op 18 nov. De mondelingen behandeling van het hoger beroep is. Uitspraak zal dan vermoedelijk snel volgen.

Als de uitspraak er is zal inderdaad voor het meredeel van de collega's de eerste jaren verjaard zijn. Gelukkig was ik net op tijd om de verjaring te stuiten.

Nu hopen dat het hoger beroeo voor ons goed uit valt.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Uitspraak: doorbetalen tijdens vakantie. Nietige bepaling in CAO.
« Reactie #29 Gepost op: zondag 4 oktober 2020, 23:12 »
Nu hopen dat het hoger beroeo voor ons goed uit valt.

Ik kan werkelijk geen argument verzinnen die de werkgever(s) kunnen aandragen om de rechter op andere gedachten te brengen. Ondertussen hebben ze het zo lang kunnen rekken dat ze uiteindelijk toch bereikt hebben wat ze willen, alleen een paar medewerkers zullen er echt van profiteren