Auteur Topic: Persoonsbeveiliging.  (gelezen 5304 keer)

AronSEC

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Persoonsbeveiliging.
« Gepost op: woensdag 6 april 2016, 15:36 »
Hallo allemaal ;D

Ik heb een vraag.
Momenteel ben ik werkzaam als beginnend ESO ( event security officer) op verschillende toffe evenementen. Ik heb dan ook het diploma ESO, blauwe pas.

Omdat ik de veiligheidssector een enorm mooie richting vind ben ik van plan om door te leren. Ik zit al een tijdje te kijken naar een goede opleiding persoonsbeveiliging. Mijn eerste vraag is eigenlijk, is het wel mogelijk om met de blauwe pas ook personen te beveiligen, want vanuit mijn opleiding staat mij bij dat dat wel mag.

Zoja, wat is een goede opleiding hiervoor? Ik heb wat opleidingen gevonden waaronder: Anti crime academy, Shield security deze vinden plaats in Amerika. Maar ook heb ik verschillende opleidingen gevonden die gewoon in Nederland plaatsvinden zoals backup concept, Alpha security. Is iemand met deze opleiders bekend, of heeft iemand nog andere tips?

Mijn dank is groot!  ;D

Groetjes,
Aron

Libo

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 96
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Persoonsbeveiliging.
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 7 april 2016, 09:23 »
Om als persoonsbeveiliger te werken heb je minimaal het diploma Beveiliger nodig. Daarna kun je Persoonsbeveiliger halen. Daarmee krijg je een aantekening op je pas. Dat geeft je werkgever de mogelijkheid om ontheffing voor de uniformplicht aan te vragen bij Bijzondere wetten.
Er is overigens vrijwel geen werk in de (legale) persoonsbeveiliging. Bedrijven nemen meestal politie of defensiepersoneel aan. Ik zou dus voor je deze stap zet, eerst informeren bij bedrijven die persoonsbeveiligers leveren of je kans maakt.

peerke

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: ROC West-Brabant / Vitalis College / Docent uniformberoepen
Re: Persoonsbeveiliging.
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 14 mei 2016, 23:27 »
Inderdaad,

Met alle respect voor de adverteerders. Een schriftelijke cursus met een keertje een praktijkdagje spannend doen is vooral interessant voor de mensen die daar aan verdienen. De markt voor VIP is in Nederland vrij klein en daar waar wel zitten vooral de mensen die een professionele beroepsachtergrond hebben ervaren binnen de overheid en dat werk ook geruime tijd hebben gedaan. Maar ga je gang.. geld moet rollen niet waar.




marievandervelden

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Persoonsbeveiliging.
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 14 juni 2017, 14:39 »
Kijk anders een keer op edubookers.com

Die bieden ook meerdere beveiligingstrainingen aan!
Een aanrader!

groet,

Marie