Auteur Topic: Tankstation's willen een capuchon verbod  (gelezen 6881 keer)

Raymond

  • Gast
Tankstation's willen een capuchon verbod
« Gepost op: maandag 1 maart 2010, 17:58 »
01-03-2010 - De belangenvereniging voor tankstationhouders BETA, gaat bekijken of er een verbod kan worden ingesteld op het dragen van capuchons en zonnebrillen bij het afrekenen.

BETA-voorzitter Ewout klok wil graag dat mensen zich beseffen dat het dragen van capuchons en of een zonnebril bedreigend over kan komen. Aanleiding tot de maatregel is een aantal ramkraken bij een tankstation in Wassenaar. De eigenaresse van het station hing kort geleden een A4-tje op waarop een capuchonverbod werd aangekondigd. Voor BETA is de huisregel van Swart aanleiding om te kijken of de maatregel niet landelijk kan worden doorgevoerd.

''We hebben al stickers met daarop de waarschuwing dat mensen hun helm moeten afdoen als ze afrekenen. Dat kunnen we misschien uitbreiden naar capuchons en zonnebrillen'', aldus Klok die het vooral onbeleefd vindt om met gezichtsbedekkende kleding of accessoires bij een kassa af te rekenen.

Bron: www.beveiligingsnieuws.nl

Goed of slecht idee?
« Laatst bewerkt op: maandag 1 maart 2010, 19:01 door Raymond »

security88

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 93
  • Hoofdbeveiliger
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdbrveiliger
Re: Tankstation's willen een capuchon verbod
« Reactie #1 Gepost op: maandag 1 maart 2010, 23:33 »
Aan de ene kant ben ik voor, maar aan de andere kant ook weer tegen... Ik vind dat mensen duidelijk herkenbaar moeten zijn, dus de capuchon is wat mij betreft geen probleem. De zonnebril wordt een ander verhaal, want waar trek je de grens? ( denk aan nachtbrillen of brillen met meekleurende glazen)
weet wat je zegt, maar zeg niet wat je weet

motormuis

  • Gast
Re: Tankstation's willen een capuchon verbod
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 2 maart 2010, 21:28 »
belagelijk me helm hou ik ook op bekijk het maar als ik moslim ben mag ik ook met een boerka afrekkenen dus ik heb me zelf een helm geloof aan gemeten ik geloof in het bikers geloof en daar bij mag ik overal een helm op worden we nou gek in nederland of niet ? moslims mogen het wel maar de gewonen hollandse jongen mag het niet? ( heb niks tegen moslims hoor maar gaat om het principe me beste vriend is ook een moslim dus)

evie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re: Tankstation's willen een capuchon verbod
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 6 maart 2010, 20:06 »
Helemaal mee eens! IK vind dat je gewoon goed zichtbaar moet zijn!! zowel van voor als achter! geen helm op en geen muts op...oja al helemaal geen boerka! trek die maar voor de deur uit wuahahaha ;D

jrsclaimjumper

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Doe maar gewoon, doe je gek genoeg.
    • Bekijk profiel
Re: Tankstation's willen een capuchon verbod
« Reactie #4 Gepost op: zondag 7 maart 2010, 17:26 »
Ik ook VOOR!  Gewoon laten zien wie je bent! Je houd in huis toch ook geen muts op!!!!
Boerka kan al helemaal niet.

evie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
    • Bekijk profiel
Re: Tankstation's willen een capuchon verbod
« Reactie #5 Gepost op: maandag 8 maart 2010, 09:33 »
IK vind trouwens dat ze een boerka helemaal mogen verbieden! ook op straat!!maar goed dat is weer een andere discussie ;)

In een bank mag je ook je helm niet ophouden dus waarom in een winkel of pompstation wel?

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Tankstation's willen een capuchon verbod
« Reactie #6 Gepost op: maandag 8 maart 2010, 22:27 »
tja, we leven in nederland volgens nederlandse maatstaven.
d.w.z. ik wil kunnen zien met wie ik van doen heb in het openbaar.
er is ook nog zoiets als burger fatsoen, maar als dat weg ebt dan maar alles aan banden leggen middels regels.
helm af, geen boerka waar ik alleen een paar ogen zie, muts/capuchon af, en donkere zonnebril af.............maar als je met iemand communiceert is dat toch niet raar en wel zo netjes.

AccountVervallen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 409
    • Bekijk profiel
Re: Tankstation's willen een capuchon verbod
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 9 maart 2010, 11:59 »
Geen goed idee,
Er zijn zoveel mensen die graag er gewoon één op hebben, geld ook voor petjes of mutsen, zelfde principe.
Burka en nikab mogen van mij wel weg in het openbaar.
Een helm afzetten in het pomp station en even onder je arm meenemen zal ook niet zo'n ramp zijn.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 9 maart 2010, 12:01 door PyroBatNL »