Auteur Topic: ABUS camera tv7147 probleem  (gelezen 10072 keer)

AMG

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
ABUS camera tv7147 probleem
« Gepost op: dinsdag 6 december 2016, 19:51 »
Hallo

Ik heb me onlangs hier aangemeld.
Daar ik een probleem heb met een tv7147 en hier misschien iemand is die hem kan maken of tips heeft daar abus liefst nieuw wil verkopen.
Heb deze camera nieuw in doos gekocht op een veiling. zat nieuw in doos en dat geloof ik ook geen beschadegingen of niks.

Deze geeft lopende zwarte balken in beeld als het donker is. als het weer licht gemaakt wordt komt er kleur en dan na een seconde of 5 gaat het beeld op zwarte mute. Maak ik het weer donker komende de balken weer, een tvcc40030 is wel goed op dezelfde monitor.  :'(
Beide getest met de zelfde adapter van de 7147.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Als er toch geen hoop is wat zijn goeie alternatieven dus geen chinese rommel


Gebruik een abus tvvr40000 recorder las al dat ze niet favoriet zijn maar hij doet top op heden braaf zijn werk.

Bij voorbaat dank,

Mike

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 7 december 2016, 13:36 »
Lijkt op een issue met de sync puls. Heb je hem toevallig aan de oscilloscoop gehangen?
Kan het zijn dat de IR op korte afstand terug reflecteerde naar de camera? 

Wat voor kabel heb je gebruikt? (merk/type/specificatie?)

AMG

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 7 december 2016, 16:43 »
Norman,
De kabel is de orginele zit er vast aan.
Nee ik heb de sync puls nog niet gemeten kan ik nog wel eens doen.
Maar hoe verklaar je dan dat hij overdag op zwart gaat?
Heb buiten getest. en binnen maar een kamer 5 bij 4 moet toch ruim genoeg zijn lijkt me

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 7 december 2016, 21:19 »
Ik gok dat de originele kabel niet rechtstreeks in de recorder gaat, maar dat daar kabel tussen zit. Wat voor kabel is dat?

De lopende zwarte balken kunnen komen door het terug reflecteren van de IR in de camera, maar ook bepaalde type verlichting in de ruimte kunnen dit wel veroorzaken.

Zit er een menu op de camera. Hoe is de iris instelling, sluitertijd, welke frequentie staat de camera? 50 Hz, 60 Hz? Etc.

Maar hij kan ook gewoon stuk zijn natuurlijk.

AMG

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 8 december 2016, 12:43 »
Ik gok dat de originele kabel niet rechtstreeks in de recorder gaat, maar dat daar kabel tussen zit. Wat voor kabel is dat?

De lopende zwarte balken kunnen komen door het terug reflecteren van de IR in de camera, maar ook bepaalde type verlichting in de ruimte kunnen dit wel veroorzaken.

Zit er een menu op de camera. Hoe is de iris instelling, sluitertijd, welke frequentie staat de camera? 50 Hz, 60 Hz? Etc.

Maar hij kan ook gewoon stuk zijn natuurlijk.

Gok je toch mis heb de camera nieuw in doos gekocht op een veiling dus nog geheel orgineel.
Nee ding heeft geen menu kan alleen manueel zoom en focus instellen dat is alles.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 8 december 2016, 17:08 »
Ik ken de camera niet maar ga er even vanuit dat het een analoge camera is.

Denk dat Norman dan bedoelt dat de aansluiting op de camera vrijwel altijd een mannetje is en de recorder heeft ook vrijwel altijd een mannelijke connectoren dus rechtstreeks op de recorder gaat niet lukken daar zal altijd een stukje kabel tussen moeten zitten met 2 vrouwelijke connectoren.
Heeft jou camera wel een connector die rechtsreeks op de recorder past dan is daar waarschijnlijk al mee geknutseld en is nieuw in doos toch niet zo nieuw als je denkt en kan het goed zijn om daar al eens naar te gaan kijken.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

AMG

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 8 december 2016, 17:23 »
Ja analoog.
google maar eens op tv 7147
Zal het nog een keer schrijven de camera heeft een vaste kabel van een meter of 20 eraan zitten.
er is NIET mee geknutseld dat is iets wat ik toch wel zeker weet.
ding zopu zelfs onderwater gebruikt kunnen worden zegt men (De camera is 100% waterdicht tot een diepte van 30 meter.)
https://www.abus.com/nl/Archiv/Videoueberwachung/Ueberwachungskameras/Eyseo-Ecoline-waterdichte-IR-compactcamera-kleur-550-TV-lijnen2

https://www.abus.com/var/ImagesPIM/d110001/derivates/3/001/269/2/Bild-TV7140-47-21_webl.jpg

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 8 december 2016, 20:40 »
Die afbeelding in de laatste link had ik ook gevonden en dan zie je dus de kabel niet en meestal is die dan max 2m lang.
Maar kijk je bij de 1e link bij leveringsomvang dat staat er inderdaad een kabel van 30m bij.
Alleen waterdicht tot 30m dat betekend dan ook vaak dat het een probleem is om hem open te krijgen om te kijken of er toch iets met de kabel oid. is.
Op zich zou ik de gok wel nemen want je kunt er niets verder aan stuk maken want hij doet het toch al niet en via een veiling kopen en dan garantie claimen bij Abus zal vrijwel zeker ook geen optie zijn.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

AMG

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 9 december 2016, 12:33 »
Neen wou ook geen garantie claimen maar hem zo aanbieden voor reparatie maar daar kan of wil Abus Nederland liever niks van horen komen gelijk met nieuwe kopen ja lekker duurzaam weer wordt te duur etc.
Denk wel dat ik Abus Deutsland nog eens aanschrijf ervaring leert dat duitse firma vaak meer moeite willen doen en betere service hebben.
Als ik een andere ga nemen weet ik nog niet welk merk geen idee wat goeie kwaliteit heeft en een nette prijs.


GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 9 december 2016, 13:43 »
Een vergelijkbare met vrijwel zeker een beter beeld, groter zoom bereik, betere IR verlichting en een uitgebreide menu structuur koop je voor goed 200 euro.
Dus denk dat reparatie inderdaad snel te duur zal worden.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

AMG

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 9 december 2016, 14:42 »
menu etc is niet direct  nodig.
welke merken beveel je aan ?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 9 december 2016, 16:36 »
zo'n menu krijg je er in de moderne camera's vrijwel altijd bij en is ook best handig want geen enkele camera wordt op exact dezelfde plek en omstandigheden gemonteerd als wat in de fabriek is ingesteld.
Dus wil je optimaal beeld dan is zo'n menu nodig om de camera in te stellen onder de omstandigheden waar die gemonteerd wordt.
Beter beeld wil eigenlijk iedereen wel en IR verlichting die beter is in te stellen ipv. aan/uit en automatisch scherpstellen is ook altijd welkom.
Merk adviezen verstrek ik niet want dan koopt men via een of ander Chinese site een ding van een paar tientjes terwijl dezelfde camera (denkt men omdat de buitenkant hetzelfde is) hier een paar honderd euro kost en dan werkt het toch niet naar wens en heb ik een slecht advies verstrekt.
Maar ik kan je uiteraard wel een goede camera via PM aanbieden.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

AMG

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 9 december 2016, 18:36 »
nou het verschil tussen chinese namaak en orgineel is meestal toch vaak wel zichtbaar.
maar een  pb met een aanbod mag je me altijd sturen.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #13 Gepost op: vrijdag 9 december 2016, 19:18 »
Nee hoor die zien er vaak exact hetzelfde uit en ook als je binnenin kijkt zijn ze vaak precies hetzelfde alleen als je hem op de testbank hebt dan zie je plots verschillen, zijn de leds veel minder fel, is de lichtgevoeligheid minder, is de scherpstelling net niet optimaal, de afwerking van de behuizing anders enz.

Veel fabrikanten hebben na de productie en het testen dan ook verschillende afzetmarkten met vaak dezelfde camera in wel 4 of 5 verschillende kwaliteiten.
Daarnaast zijn er ook fabrikanten die de A-, B-, C- enz. keus ook nog eens onder een andere namen verkopen om zo ook in het lagere segment te kunnen scoren.

Voor ons als installateurs vaak al moeilijk om het verschil te zien en als eindgebruiker gewoon een onmogelijke opgave.
Ik heb hier bijv. 2 bullet camera's liggen, de een van merk X de andere van merk Y.
Kijk je niet naar het merkplaatje dan zijn ze exact hetzelfde, ook het type plaatje op de achterkant is zelfs hetzelfde. Kijk je in de handleiding dan zijn de specificaties ook hetzelfde en komen ze ook beide uit dezelfde fabriek alleen zit er wel een prijsverschil in van zo'n 75 euro wat op een verkoopprijs van €.265,00 toch best aanzienlijk is.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

AMG

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 14
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ABUS camera tv7147 probleem
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 13 december 2016, 19:49 »
Idd dat is veel op die prijs.
Ik hoef ook niet het beste van beste gewoon een goeie midden klasser (evt een gebruikte mag ook nog.
Is voor mezelf en hobby spielerei.