Auteur Topic: App kan geen verbinding maken met camera  (gelezen 18024 keer)

Frans26

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
App kan geen verbinding maken met camera
« Gepost op: zaterdag 9 april 2016, 19:20 »
Hallo,
Ik heb een hikvision 2Cd ds2112 camera gekocht en op mijn netwerk aangesloten.
Daarna heb ik op mijn iPad app ivms4500 geinstaleerd en ontving ik hierop ook beeld.
Nu ben ik niet thuis en probeer ik op mijn iPad naar beelden van de camera te kijken, maar kom ik niet verder dan de melding "gegevens time-Out bij het ontvangen van gegevens.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik verkeerd doe?

nayonowe

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 360
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technisch adviseur / specialist
Re: App kan geen verbinding maken met camera
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 9 april 2016, 19:46 »
Waarschijnlijk gebruik je het interne ip adres?

Poort forwarden in je internet modem/router en het externe ip-adres gebruiken.

Frans26

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: App kan geen verbinding maken met camera
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 9 april 2016, 20:30 »
Ik ben een leek op dit gebied, zou u mij eea willen uitleggen?

nayonowe

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 360
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technisch adviseur / specialist
Re: App kan geen verbinding maken met camera
« Reactie #3 Gepost op: maandag 11 april 2016, 13:18 »
Zorgt ervoor dat de recorder is aangesloten op uw internet modem/router.
In de configuratie kunt u zien welk IP-adres de recorder heeft, stel dit in als een vast ip-adres

inloggen in het internetmodem/router en daar te kiezen voor poortforwarding.
U voert poort 8000 in met daarbij het ip-adres van de recorder.

Op uw smartphone/tablet download u de app IVMS-4500 (gratis).
De naam voert u in                       (thuis/zaak wat u wilt)
Modus registreren                         IP/Domain
Adres                                          (u gaat met uw pc naar www.watismijnip.nl het weergegeven ip adres voert u in in dit veld)
poort                                            8000
Gebruikersnaam                             standaard admin
Wachtwoord                                   welke u heeft opgegeven tijdens installatie
Druk nu op start live mode

Frans26

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: App kan geen verbinding maken met camera
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 14 april 2016, 21:43 »
Bovenstaande stappen allemaal correct uitgevoerd maar geen beeld buiten het eigen netwerk.
Na veel omwegen een DHCP adres gebruikt ipv een vast iP adres, en..... Direct beeld.
Vervolgens DHCP uitgeschakeld en opnieuw het vaste iP adres toegepast en voilla het werkt.