Auteur Topic: Galaxy G2 programmeren  (gelezen 18258 keer)

rob end

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Galaxy G2 programmeren
« Gepost op: maandag 4 februari 2013, 22:45 »
Hallo, Ik heb een G2 en wil deze nu progammeren via de directe verbinding op de com poort en op de print. Volgens mij met kastje A228. Maar ik krijg geen verbinding.  Alle instellingen heb ik op de laptop erin gezet en nu wil ik het naar de G2 verzenden. Er blijft offline staan. Is er iemand die mij daarbij kan helpen?

rob end

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #1 Gepost op: maandag 4 februari 2013, 23:18 »
Natuurlijk zie ik het bericht van Pietje..... staan maar weet niet hoe dat is afgelopen. Ik heb XP en een directe rs232 poort. com1. Er zit ook nog een modem in de laptop zou ik dat ook kunnen proberen en hoe zijn dan de instellingen?

Ronald-42

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 13:31 »
eerste telefoonnummer en Klantnummer moet in software en centrale gelijk zijn.

rob end

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 16:34 »
Dit betekent dus dat je eerst met de hand de instellingen van de telefoonnummers in de centrale moet zetten? Kun je met de dongel niet direct in de centrale komen? Zelf programmeer ik regelmatig Siemens Logo. Maar dit gaat dan wel wat omslachtiger. Wat moet er nog meer ingesteld worden in de centrale voordat je met de dongel en laptop kan werken?

Ronald-42

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 17:16 »
Wat je bij een Galaxy ALTIJD moet doen is verbinding maken met de ongeprogrammeerde centrale. De gegevens van de lege centrale naar je toe halen en dan pas programmeren. Lastig, lullig, stom ja allemaal maar de standaard software en standaard centrale waardes zijn anders! Als je dat dus doet dan zijn klant nuimmer/telefoonnummer hetzelfde namelijk leeg. Oudere software/firmware veries kunnen ook nog eens niet leeg zijn maar dat is gelukkig aangepast.

Doe je dit niet dan kunnen er rare dingen gebeuren welke uiteraard wel weer terug te programmeren zijn, alles is aan te passen, maar je zoekt je soms een ongeluk.

rob end

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 5 februari 2013, 22:13 »
Die verbinding, daar gaat het om. Die komt niet tot stand. Die blijft op offline staan. Ik kan dus ook geen gegevens van de nieuwe centrale ophalen. Ik zal best wel wat fout doen, maar weet nog niet wat. Het is zo vaak bij zulk soort dingen, als je het eenmaal weet is het een fluitje van een cent. Zou ik de acces software  opnieuw moeten installeren? Lijkt mij niet zo heel veel zin te hebben want verder kan ik alles doen in het programma. Het gaat alleen om de verbinding.

ron.net

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 8 februari 2013, 21:49 »
Heb je de instellingen wel goed staan in de communicatie server?

rob end

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #7 Gepost op: zondag 17 februari 2013, 14:50 »
Naar mijn idee staat alles goed. Alleen heb ik de lege centrale niet naar binnen gehaald. Ik ga nog eens kijken of het lukt. Ik denk eigenlijk van niet want hij komt zelfs niet on line. Maar ik ga er vanuit dat de meeste mensen die reageren er meer vanaf weten dan ik.

rob end

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 20 februari 2013, 10:32 »
Het is me nog steeds niet gelukt. Klantnummer heb ik in de centrale gezet 1e telefoonnummer. Nog steeds niets. Wat is het poortnummer van de programheader? Bij mij staat daar 10001. Dit lijkt mij niet goed.
Is er misschien iemand die een handleiding heeft voor de communicatie met het A228 kabeltje? Ik weet niet of die er is maar als het allemaal zo ingewikkeld is zal dat er best zijn. Ik heb het iig niet. Toch was het een nieuw kabeltje.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 20 februari 2013, 19:02 »
Is er een bepaalde reden dat je hem met de pc wil programmeren?
Via het bediendeel ben je ook zo klaar hoor... ;)

DHZbeveiliging

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 23
  • DHZbeveiliging.nl ook voor uw alarmsysteem.
    • Bekijk profiel
    • DHZbeveiliging veiligheid voor alles
  • Bedrijf: DHZbeveiliging.nl
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 20 februari 2013, 21:20 »
Wij gebruiken de laptop nooit om de Galaxy G2-20 te programmeren.
Het enige wat even tijd kost zijn de zone teksten die je even in moet typen.
Alles is met het MK7 LCD bediendeel volledig programmeerbaar. ;)
De juiste beveiliging is net zo sterk als de zwakste schakel.

Stillekracht

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #11 Gepost op: zondag 24 februari 2013, 23:36 »
Ook ik ben al een aantal dagen bezig om mijn RS232 verbinding tot stand te brengen met mijn Galaxy G2-20.
Ik gebruik een laptop met win7 64bit een Promag USB naar RS232 converter en een A228 kasje.
Behoudens de laptop alle hardware besteld en geleverd door ADI

Daarnaast gebruik ik Communicatieserver 3.04.003 en volgens mij alle instellingen goed ingesteld. [kan wel via ander type kabel connectie krijgen met Galaxy Flex50]
Wat mij opvalt is dat win7 na het inpluggen van de converter direct een sturingsprogrammatje installeert en de converter installeerd als
Prolific USB-to-Serial Comm Port. Het meegeleverde cd-rometje ook al diverse malen geinstalleerd maar geeft geen resultaat.

Daarna het stuurprogramma van Prolific verwijderd en daarna naar een stuurprogramma laten zoeken op de cd-rom
maar Win7 heeft besloten dat daar geen goed stuurprogramma op staat.

Heb ik nu voor 180 euro troep gekocht ?





Digiguard

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Eerst Denken -> Dan Doen !
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service & onderhouds-monteur
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #12 Gepost op: maandag 25 februari 2013, 15:08 »
Hey Leen,

Waar in Nederland probeer je dit te installeren ?
Stuur me anders even een PB via Opel-Forum, dan kan ik je eea toesturen.

Gr. Arjan

Ronald-42

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 119
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 26 februari 2013, 16:27 »
communicatie server instellen op 9600 Baud. Goede Com poort selecteren.

Soms doet de G2 wat moeilijk. Sluit de module aan, Klik op verbinding maken. maak dan de centrale spanningsloos en start hem direct weer op. Dat wil vaak wel helpen.


michaelversteeg

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy G2 programmeren
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 26 februari 2013, 19:26 »
Ik heb nog nooit een probleem gehad met inloggen op een g2 of anders apparaat met seriale aansluiting.

Je kan gewoon van HP nog steeds een laptop bestellen( windows 7) met originele seriale poort erop.