Auteur Topic: Compleet rookverbod voor beveiliging.  (gelezen 11826 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Compleet rookverbod voor beveiliging.
« Reactie #15 Gepost op: maandag 31 juli 2017, 09:28 »
!
Geen aandacht meer aan geven planner, dat is het beste denk ik haha

Dat was een goed advies  :)

MartinHaan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 136
  • Elke uitsmijter begint als een zacht eitje!!!!
    • Bekijk profiel
  • Functie: Algemeen manager / Teamleider Horeca/Events / Teamleider Zorginstellingen
Re: Compleet rookverbod voor beveiliging.
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 1 augustus 2017, 04:05 »
Dat was een goed advies  :)
Ik heb mezelf nog wel weten te verleiden te antwoorden, maar ik volg mijn eigen advies nu ook op  ;)

Martos

  • Gast
Re: Compleet rookverbod voor beveiliging.
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 1 augustus 2017, 07:51 »
Allemaal door blijven roken, levert op termijn ook weer banen op  ;D

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 737
    • Bekijk profiel
Re: Compleet rookverbod voor beveiliging.
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 1 augustus 2017, 23:21 »
Allemaal door blijven roken, levert op termijn ook weer banen op  ;D

 ;D ;D ;D ;D ;D

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: Compleet rookverbod voor beveiliging.
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 10 augustus 2017, 22:08 »
Met belangstelling dit topic gelezen en behoudens de onderbouwde reacties van planner vind ik de beredenering van sommige " beveiligers" inzake het roken tijdens diensttijd rammelen aan alle kanten.
Had dan een heel ander beroep gekozen als je perse wil roken en het niet eens bent met sommige gedragsregels die een werkgever volgens mij weldegelijk op mag stellen / mag invoeren.

Engeltje87

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Compleet rookverbod voor beveiliging.
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 20 oktober 2017, 21:48 »
Goedendag,

Ik kreeg dit topic net doorgestuurd, en heb het met intresse gelezen.
Ik zie een aantal beweringen voorbij komen die aan het bizarre grenzen, (discriminatie? Really?)
Ik doe al een tijdje onderzoek naar dit onderwerp.
Ja ik ben een roker, en het verhaal van de topicstarter had mijne kunnen zijn.
Echter, enige nuance hier en daar.
Mijn verhaal;
Opdrachtgever en werkgever zijn volgens de informatie die ik verkregen heb, samen overeengekomen dat er voor, en alleen voor de beveiliging aanwezig op het terrein een rookverbod geldt, en derhalve niet gerookt mag worden. Alle medewerkers van opdrachtgever zelf mogen zelf kiezen hoe vaak ze gaan.
Dat gezegd hebbende, zit de rookplek voor de hoofdingang.
Nu heb ik redelijk gedegen onderzoek gedaan, cao, gepoogd jurisprudentie te bekijken enzovoort.
De juridische informatie verstrekking is matig.
Maar volgens de cao heb je, na 5,5 uur dienst recht op 30 minuten werkonderbreking.
Nou vind ik 6 uur dienst.. is goed te doen. Ook zonder die sigaret.
Maar tijdens de pauze die je wel hebt, 30 minuten op 8 uur, om te gaan eten, word je verboden van het terrein te gaan. (Waar je dus wel zou mogen roken, want buiten terrein van opdrachtgever.)
Echter is de pauze wel doorbetaald.
Het is een beetje dubbel. En voelt als een vrijheidsbeperking.
Enige gedachten hier over?  Thnx :)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Compleet rookverbod voor beveiliging.
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 25 oktober 2017, 11:41 »
En voelt als een vrijheidsbeperking.
Enige gedachten hier over?  Thnx :)

Tja, hoe iemand zich voelt is heel persoonlijk. Ik denk dat het vooral een kwestie is van een verschil van inzicht in arbeidsethos. Ik zie het gewoon heel simpel. Tijdens het werk doe jij gewoon wat de werkgever van jou vraagt en daar krijg jij voor betaald. Tijdens officiële pauzes (betaald of onbetaald doet niet ter zake) dan ben je vrij om te gaan en staan waar jij wilt, dus als jij dan wilt roken buiten de deur dan is er niemand die jou dat kan verbieden, maar het kan wel verboden worden om te roken binnen het pand, ook al vind de opdrachtgever het goed. En wanneer de werkgever jou extra rust gunt, dan mag jij niet gaan en staan waar jij wilt, en heb jij je gewoon te houden aan de instructies van je werkgever.

Nog even en dan ....

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 52
    • Bekijk profiel
Re: Compleet rookverbod voor beveiliging.
« Reactie #22 Gepost op: donderdag 26 oktober 2017, 08:59 »
Op het chemisch complex waar ik werk en dat overigens gebruikt wordt door een kleine 60 verschillende bedrijven is roken buiten de daarvoor aangewezen ruimtes niet toegestaan, ook niet in de buitenlucht. Van die bedrijven zijn er enkele die gewoon geen rookvoorzieningen hebben en waar nergens gerookt mag worden, zelfs niet in of rond de panden die buiten het complex liggen. Zij voeren een 100% anti rookbeleid en geloof mij daar is behoorlijk verzet tegen geweest, maar bovenstaande is ondanks alle verzet inmiddels een paar jaar van kracht. Je hebt als roker waarschijnlijk geen poot hebt om op te staan.