Auteur Topic: Watvoor beveiligingssysteem .. ?  (gelezen 5177 keer)

EA2016

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Watvoor beveiligingssysteem .. ?
« Gepost op: dinsdag 8 november 2016, 13:24 »
Beste forum leden,

Ik wil in mijn bedrijf een beveiligingssysteem zetten. Het gaat hierom om een autobedrijf met een voordeur, een grote voordeur voor entree auto's en een achterdeur. Buiten nog een grote grond met auto's. Het gaat voornamelijk van wat er binnen staat. Ik wil de deuren beveiligen met deurcontacten en bewegingsmelders die in verbinding staan met een sirene, een berichtmelding naar mij en met de politie. Camera's wil ik ook, een stuk of 4/5 maar dat kan ook later en eventueel van een ander merk. Nu zit ik dus met het probleem dat ik geen enkel idee heb over systeemmerken, verschillen in systemen en zou graag hierbij wat hulp willen, misschien uit eigen ervaring? Dank u.  :)

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Watvoor beveiligingssysteem .. ?
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 8 november 2016, 15:35 »
Nou,

Om eens te resumeren:
1 centrale met codebedienpaneel
2 deurcontacten opbouw
1 rolpoortcontact
Sirene

Melden naar persoon en politie.... en daar gaat het mis.
De politie komt niet meer.. alleen bij een echte inbraak. Dus je melding van het systeem gaat naar een pac.
En na 2 valse meldingen zegt de politie ook het is nu wel genoeg.

Cameras levert geen probleem op: hdcvi of ip. Dat zijn de keuzes in de verbinding. Wel zit er prijsverschil in.

Dus zeg het maar. Kan ik voorbij komen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Systems

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Watvoor beveiligingssysteem .. ?
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 30 november 2016, 20:32 »
Probleem met systemen is dat je zo ver kan gaan als je wil.

Je kan je beperken tot je gebouw. Dan zit je met een centrale van 8 zones wel oke met detectoren en magneetcontacten (deuren en poorten).

Of je gaat voor je heel domein. Dan neem je zoals hierboven maar kan je bijvoorbeeld een IR fence aan je afsluiting zetten. Dus een "laser fence" zoals in de films maar dan natuurlijk onzichtbaar en met IR en niet met lasers.

Als je echt dure wagen staan hebt kan je zelfs zover gaan om een schrikdraad voor mensen te plaatsen. (10.000v). Dan krijgen personen die binnen willen komen een schok van het hek en die schok word dan weer gemeld aan het alarm systeem zodat het alarm afgaat.

Als je spreekt over politie bellen zal je best je systeem aan sluiten bij een meldkamer. Die zullen jou of wie je ook wil eerst bellen en je de vraag stellen of je zelf gaat kijken of ze politie bellen. Stel dat ze niemand kunnen bellen zullen ze in sommige omstandigheden de politie alvast bellen.

Best is dat je contact opneemt met een installateur en je laat adviseren ter plaatse. En zeker offertes vergelijken en voor de verkoper zijn zin gaat doen aangeven wat je wil en hoe je het wil.

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Watvoor beveiligingssysteem .. ?
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 30 november 2016, 21:58 »
Beste forum leden,

 Buiten nog een grote grond met auto's. Het gaat voornamelijk van wat er binnen staat.

Vergeet de auto's buiten zeker niet, het zal niet de 1e keer zijn dat men even wat onderdelen komt lenen zonder dat te vragen en ze ook nooit weer terug brengen.
Ik heb al heel wat autobedrijven beveiligd en er zijn er toch ook al heel wat die 's morgens plotseling bumpers, lampen, airbags enz. misten. Bij 1 klant zelf 2 x in goed 2 weken, eerst de bestaande er afgedraaid en een week later de nieuwe gemonteerde ook weer meegenomen.

Is het een vrij beschut terrein dan is er prima buiten detectie toe te passen welke ook niet elke nacht een storing geeft oid. maar gewoon betrouwbaar detecteert.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Watvoor beveiligingssysteem .. ?
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 1 december 2016, 16:10 »
"Ik wil in mijn bedrijf een beveiligingssysteem zetten".
Een installateur bellen.....

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Watvoor beveiligingssysteem .. ?
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 1 december 2016, 16:13 »
"Ben van plan een koe te slachten...., maar hoe moet ik hem uitbenen"??

Mensen, mensen....., helemaal geen beroepstrots?

Mvg

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Watvoor beveiligingssysteem .. ?
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 1 december 2016, 20:16 »
Ja wel hoor, we verwijzen hem keurig netjes naar de slager omdat die precies weet hoe je de verschillende stukken vlees het best af kunt snijden.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: Watvoor beveiligingssysteem .. ?
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 14 december 2016, 20:06 »
Eerlijk antwoord.

Als je zelf geen installateur bent, begin er niet aan.
Neem een erkend installateur in de hand, zij kunnen ook een certificaat afgeven, en weten wat ze doen.

een eigen aangelegde installatie die achteraf veel vals alarm geeft heeft een averechts effect.
Of een installatie die niet goed werkt, en alsnog je auto's weg zijn.

Wil je de kosten beperken, vraag dan eens of je zelf de bekabeling mag leggen.
Laat je dan wel door de installateur adviseren hoe dit goed te doen.
Hier gaat vaak de meeste tijd in zitten.

Wil je niet ineens alles doen, maar eerst alleen het pand.
Koop dan wel een systeem wat voldoende uitbreidingscapaciteit heeft.


Wil je aangesloten worden op een PAC (particuliere alarm centrale) dan heb je zeker een installateur nodig. Als de verzekering eisen heeft, dan moet dit zeker.

Succes met keuzes maken!