Auteur Topic: Nieuwe CAO onderhandelingen  (gelezen 20767 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 9 november 2011, 10:57 »
Maar dat is toch geen reden om niet op andere manieren te communiceren naar de achterban. Het betreft 35.000 werknemers, als het meezit hebben de bonden daarvan nu een paar honderd geinformeerd. Jij gaat toch niet beweren dat de bonden alle 35.000 werknemers in de branche op deze bijeenkomsten had willen informaeren?

socrates

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 49
  • CNV Kaderlid
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: SECURITAS
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 9 november 2011, 12:44 »
Zo was de uitnodiging opgesteld

Praat mee over je cao Particuliere Beveiliging

Wil je meepraten over jouw arbeidvoorwaarden in de nieuwe cao voor de Particuliere Beveiliging? Kom dan in oktober naar een van de zeven bijeenkomsten in het hele land. Vijf thema’s staan centraal: werkzekerheid, arbeidstijden en toeslagen, waardering, sociaal beleid en uitvoering van cao-afspraken.
80%-document

Tijdens zeven regionale bijeenkomsten kunnen alle werkgevers en werknemers uit de branche meepraten en reageren op het \'80%-document\' over de afspraken tot nu toe. Daarin staan de afspraken van de overlegrondes tot nu toe. De bijeenkomsten vinden plaats in Assen, Apeldoorn, Hilversum, Haarlem, Rotterdam, Bergen op Zoom en Weert.

Alle geintereseerden hadden hier hun info kunnen krijgen of een afgevaardigde kunnen sturen waarvan ze dan de info uit 3e hand hadden kunnen krijgen

Mart

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 10 november 2011, 12:56 »
@ Planner. Ik en collega\'s hebben de afgelopen 7 a 8 maanden regelmatig bij FNV en CNV geïnformeerd over de stand van zaken. Tot onze verbazing kregen we of geen reactie terug of 1 of 2 keer het soort oppervlakkige stukje tekst wat je al weet niet hoe lang op de websites vind.

@ socrates Bijeenkomsten of geen bijeenkomsten, 20 of 5000 mensen aanwezig. Doet niet ter zake. Bonden behoren hun achterban op de hoogte te houden. Niet alleen aan het eind van de onderhandelingen ook tijdens het lopende proces. Eens in de maand een paar regeltjes op de website over wat er is bereikt was voldoende geweest. Ze onderhandelen niet voor zichzelf maar voor ons.

Er zal wel een afspraak zijn tussen werkgevers en bonden om inhoudelijk geen uitspraken te doen tot alles door onze strot geramd is. Ik blijf toch een beetje een ünheimlich gevoel houden over de nieuwe CAO.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 10 november 2011, 13:51 »
Citaat van: Mart

Ik en collega\'s hebben de afgelopen 7 a 8 maanden regelmatig bij FNV en CNV geïnformeerd over de stand van zaken. Tot onze verbazing kregen we of geen reactie terug of 1 of 2 keer het soort oppervlakkige stukje tekst wat je al weet niet hoe lang op de websites vind.


Je bedoeld bijvoorbeeld dit

Waarin genoegzaam wordt verteld over de \"goede\" opkomst van de afgelopen bijeenkomsten. Waarschijnlijk bedoelen zij daarmee dat de paar mensen die zich aangemeld hadden ook in meerderheid op zijn komen dagen, maar ik heb nog niet vernomen dat bij één of meerdere van deze bijeenkomsten de zaal meer dan half gevuld was. En ze hadden echt niet hele grote zalen gehuurd....

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 10 november 2011, 17:05 »
Wel op de bijeenkpmst van hilversum was de zaal vol! wauw hoeveel er waren een man of 50 a 60 hooguit
je kreeg de presentaite op papier in zulke kleine tetters dat je hem thuis met loep kon nalezen.
Gelukkig cirkuleert hij nu ook gewoon via een powerpoint presentatie via de email
net zo makkelijk

R.D.

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #20 Gepost op: donderdag 10 november 2011, 23:41 »
Beste Planner,

Wat gebeurt er met de opgebouwde ADV uren, ( als ze de ADV afschaffen)?. Stel een medewerker heeft volgens de loonstrook nog 40 uur ADV uur.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 11 november 2011, 00:51 »
In principe zou het zo moeten zijn dat aan het eind van het jaar er geen ADV saldo meer is. ;) Als dat wel zo is, tja dan zijn er een aantal mogelijkheden: uitbetalen (tegen welk tarief?) of bijvoorbeeld toevoegen aan het saldo vakantieuren of.... Ik zou zeggen, leg het de bonden voor, die zijn op dit onderwerp bijzonder spraakzaam :S

SecurityHost

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #22 Gepost op: zondag 13 november 2011, 22:20 »
Petje,
Geloof jij nou zelf, dat jij 28 dagen van te voren je rooster krijgt, met je diensten.
Ik denk dat je het mis hebt, kijk nu maar eens hoe er geplant wordt, met de nog geldige vpb cao.
Er is in het leven geroepen, geen vaste roosters meer maar flexible roosters.
Bij enkele bedrijven is dat al ingevoerd, wat zie je nu alles telt niet meer, cao en atw, en ja je 8 rv dagen die je 28 dagen van te voren heb gekregen.
Ook niet meer, want ga jij niet, dan kan de opdracht verloren.
Maar goed ik vind maar niets, mensen krijgen geen binding meer met een opdrachtgever, jammer maar het is zo.

Ronald

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #23 Gepost op: dinsdag 15 november 2011, 22:11 »
Collegae,

Ik lees regelmatig, we worden niet geinformeerd........? Kijk dan eens naar www.uniesecurity.nl

We weten allemaal dat de huidige CAO ook niet alles is, met al de regeltjes die veelal overtreden of niet meer van deze tijd zijn.
Een tijd voor vernieuwing, vandaar het 80% document. Een ieder die op de bijeenkomsten is geweest heeft mee kunnen praten.
En uiteraard moeten we de onderhandelingen afwachten, maar ik denk dat het begin er is en
een vernieuwde CAO zal binnenkort een feit zijn.

Zorg dat je mee kan praten/ stemmen, zorg ervoor dat je georganiseerd bent.
En nog even voor de duidelijkheid, de leden zijn de vakbond!

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #24 Gepost op: dinsdag 15 november 2011, 23:04 »
Citaat van: Ronald

Ik lees regelmatig, we worden niet geinformeerd........? Kijk dan eens naar www.uniesecurity.nl


Dat heb ik toevallig vanmiddag nog gedaan. Lekker actueel, er wordt zelfs nog opgeroepen om naar de bijeenkomsten te komen.... Wellicht een idee om dat artikel te vervangen door een artikel met alle ins en outs over het 80% document?

Marcel

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #25 Gepost op: woensdag 16 november 2011, 12:17 »
Ik heb zelf het officiele stuk nog niet gelezen maar het is mij nog niet helemaal duidelijk.
Is het de bedoeling dat het weer naar 160 uur per periode gaat +5,25% +2,6% of dat de contactsuren naar 152 uur gaan en je dus een extra RV dag krijgt?

Marcel

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #26 Gepost op: woensdag 16 november 2011, 12:39 »
Antwoord al gevonden dus naar 152 uur met 5,25% blijft het salaris gelijk aan 152uur +8u atv en dan 2,6 % verhoging

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #27 Gepost op: donderdag 17 november 2011, 07:32 »
Gedurende 7 bijeenkomsten in het land is alles mbt het 80% document verspreid en toegelicht. Helaas heeft dit iets meer dan 100 (!!!) belangstellenden opgeleverd, en dat uit een sector waar 30000 mensen werkzaam zijn.en dan nu klagen oke er zitten imndere dingen in de 80% document maar zeker ook verbeteringen

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #28 Gepost op: donderdag 17 november 2011, 07:33 »
Marcel je berekening klopt maar de toeslagen zijn dan wel hoger door het hogere uurloon

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Nieuwe CAO onderhandelingen
« Reactie #29 Gepost op: donderdag 17 november 2011, 10:28 »
Inderdaad. Maar aan de andere kant lopen werknemers die overuren draaien de overwerktoeslag over de eerste 8 uur kwijt.