Auteur Topic: Klein bedrijfje zoekt advies  (gelezen 19196 keer)

Geitekaas

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Klein bedrijfje zoekt advies
« Gepost op: dinsdag 23 mei 2017, 16:11 »
Hallo mensen,

Fijn dat dit forum bestaat. Ik lees me hier al suf en wil het volgende vragen:
Voor mijn goede maat heb ik het op mij genomen me in te lezen voor de beveiliging van zijn net geopend bedrijfje in autodetailing.
Het gaat om twee kleine loodsen waar gewerkt wordt. Deze twee loodsen zijn aan elkaar gebouwd (voor en achter) en er zitten deuren in de tussenmuren om van de ene naar de ander te gaan. Ze zijn 10 bij 8 meter groot. Beide hebben een grote roldeur naar buiten (er kan een klein vrachtautotje naar binnen) en allebeide hebben ze een etage die via een trap bereikbaar is en waar een kantoortje is.

Er liggen reeds plastic buizen waar een UTP en een kabel met banaanstekker door heen gaat. Deze is gebruikt door de vorige eigenaar voor zijn systeem met vier camera's. De UTP kabel werd wss niet gebruikt maar dat weet ik niet zeker.

Jullie begrijpen het al: ik zoek een systeem met vier camera's en een flinke recorder.
Deze is vooral om 's nachts de onverlaten te registreren en liefst herkennen die eventueel willen inbreken....
Buiten wil ik twee camera's hebben (boven ieder roldeur 1) en binnen in iedere loodsruimte 1 camera.
Liefst plug and play. Kabels liggen er dus al. Ik ben niet bekend met jargon maar ik kan een fototje plaatsen van de kabel. Ik denk echter dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel met die banaanstekker. Is namelijk redelijk standaard.
Liefst op afstand te bekijken.
Ik heb geen idee of 1000-1500 een reëel budget is? Ik hoop het want het zijn moeilijke dagen voor een beginnende ondernemer.

Ik hoop op jullie reacties en dank alvast voor de moeite!

Groetend,

Herman

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 23 mei 2017, 21:18 »
Hoi Herman,

Zover ik weet wordt een banaanstekker voor audio gebruikt.
Maar een budget tussen de 1000 en 1500 is zeker goed te doen. Het hangt er even vanaf wat voor kabels er precies liggen. Indien je wilt kan ik je eventueel op weg helpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

Geitekaas

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 23 mei 2017, 21:50 »
Tof!
Tja, die stekker wordt inderdaad in de audio gebruikt. Maar hij ziet er ook zo uit! Ik ga even kijken of ik een fototje kan maken en zal die dan plaatsen.



Hoi Herman,

Zover ik weet wordt een banaanstekker voor audio gebruikt.
Maar een budget tussen de 1000 en 1500 is zeker goed te doen. Het hangt er even vanaf wat voor kabels er precies liggen. Indien je wilt kan ik je eventueel op weg helpen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geitekaas

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 24 mei 2017, 11:48 »
Zoals beloofd wat foto's.
Het zou natuurijk makkelijk zijn als ik de kabels kon gebruiken die er al liggen. Echter, als er een betaalbaar alternatief is, moet ik maar een dagje kabels vervangen:-)











Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 25 mei 2017, 23:02 »
Zo te zien aan de everfocus recorder en aan de bekabeling lijkt meer op een analoog systeem over coax. Er zijn ook goede alternatieven om over coax goed HD beeld te versturen dus utp is niet altijd noodzakelijk, nadeel van coax is dat er vaak een aparte voeding nodig waar bij utp dat meestal over hetzelfde kabeltje gaat (Poe)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk


Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 26 mei 2017, 10:04 »
Is gewoon een BNC connector voor analoge camera's. Je hoeft geen nieuwe kabels te trekken als je weer een analoog systeem ophangt. Deze kunnen tegenwoordig zelfs met 4 MP resolutie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 27 mei 2017, 12:30 »
Is gewoon een BNC connector voor analoge camera's. Je hoeft geen nieuwe kabels te trekken als je weer een analoog systeem ophangt. Deze kunnen tegenwoordig zelfs met 4 MP resolutie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Inmiddels 8 MP over coax.

Geitekaas

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #7 Gepost op: zondag 28 mei 2017, 00:40 »
Dus een beste kwaliteit!?
Klinkt hoopvol.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #8 Gepost op: zondag 28 mei 2017, 09:54 »
Inmiddels 8 MP over coax.

Norman leuk dat je me probeert te overrule'n maar als je doelt op de Turbo 4.0 die is pas leverbaar in het derde kwartaal 2017. Waarschijnlijk zal dit dan ook niet meer binnen het budget liggen. Althans ik kan nergens een prijs vinden.

Zelfs een 2 MP kan meer dan voldoende zijn voor onze Geitekaas.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #9 Gepost op: zondag 28 mei 2017, 19:26 »
-----------
« Laatst bewerkt op: zondag 28 mei 2017, 19:29 door Norman »

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 31 mei 2017, 21:56 »
nee, hoor. ik overrule: 4K over coax. jammer joh.

Prijs: wil je niet weten.
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 31 mei 2017, 21:57 »
4 K is ongeveer 8 Mp


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #12 Gepost op: zondag 4 juni 2017, 23:22 »
Allemaal mooi die megapixels, maar TS vraagt om een systeem welke ook bij nacht "die onverlaten" registreert en nog liever herkent.
Dan kan je dus met een systeem van 1200-1500 euro wel vergeten en al helemaal als je dat met IP camera's wilt gaan doen.
In die prijsklasse schakelen de camera's vrijwel zeker over naar zwart/wit waardoor alleen nog maar registratie mogelijk is.
En ook 4K ed. is dan leuk maar bij lange na niet binnen het budget en lichtgevoelig genoeg.

Is er nog voldoende licht aanwezig (ik hou altijd noodverlichtings niveau aan van 5 - 15 lux) dan zijn er wel camera's die ook bij weinig licht nog een goed en herkenbaar plaatje weten weer te geven, maar dat redt je dan niet met een budget van 1200- 1500 euro.
Wil je iets richting dat budget met camera's die ook als het donker wordt nog aardig goed registreren dan ben je aangewezen op Full HD en praat je toch over camera's van zo'n 350 euro per stuk, een goede real-time recorder er bij voor rond de 550 euro zit je dan zonder beugels ed. al op 1950 euro.
Dus of je moet je wensen naar beneden bijstellen en de herkenning voor de nachtelijke uren geheel vergeten of je budget opschroeven naar minimaal zo'n 2500 euro.

Bij elke aanbieding die je krijgt die lager zit zal er vrijwel zeker iets bij staan van dat de opdrachtgever zelf verantwoordelijk is voor het vereiste lichtniveau of een uitsluiting in de trend van; dat de prestaties afhankelijk zijn van de hoeveelheid omgevingsverlichting en dat de leverancier daar niet verantwoordelijk voor is

suc6

Gerrit

Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 6 juni 2017, 12:20 »
Over dat gezeur met die pixels ben ik het volledig eens.
IP was niet aan de orde en analoog kun je echt wel uit de voeten met het budget van Geitekaas, wellicht heeft hij ondertussen al lang een oplossing want reacties van zijn kant blijven uit.

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Klein bedrijfje zoekt advies
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 6 juni 2017, 13:07 »
IP was niet aan de orde

dat lijkt me toch wel

Er liggen reeds plastic buizen waar een UTP en een kabel met banaanstekker door heen gaat.

Want analoge camera's ook nog eerst met een balun op datakabel zetten en later weer omzetten naar analoog komt de beeldkwaliteit niet ten goede.
Daarnaast is met analoog wel herkenning mogelijk maar dan moet je zover inzoomen dat zonder 2e camera het totaalbeeld verloren gaat.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.