Auteur Topic: Probleem Networx NX (4, 6 of 8) alarm --> Fout en batterij probleem woonkamer (  (gelezen 8024 keer)

bjorn12345

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Pas een huis gekocht waar dit alarm is zat.
Nou kreeg ik opeens de melding van een batterijfout in de woonkamer (6 BatFout Pir Woonkamer).
Na veel zoeken en doen kwam ik er achter dat je kon inloggen met *8 en de installateurscode.
Nu kon je zonder afgaand alarm de batterij vervangen in de sensor in de woonkamer.

Ik dacht probleem opgelost :D maar nee hoor.
Na vervangen batterij en weer uitgelogd (installateurscode) ging alarm af en kreeg ik de melding:
Fout Woonkamer. Ook is de melding over de batterij woonkamer er ook nog steeds.
Dus nu doe de hele sensor het in de woonkamer niet meer. Ook brand er geen lampje meer.

Is er iemand die me hier mee kan helpen om dit te verhelpen?
Of is er iemand in de buurt van Schiedam die hier meer verstand van heeft?

Ik hoor graag een reactie.

Mvg,

Bjorn

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Probleem Networx NX (4, 6 of 8) alarm --> Fout en batterij probleem woonkamer (
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 18 mei 2016, 15:25 »
batterij goed om er in gedaan?
dekseltje weer goed gesloten?

Dit gaat nl. het meeste fout.
Heb je dat allemaal wel goed gedaan dan de batterij er uithalen, een minuut of wat wachten en dan pas de nieuwe batterij plaatsen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

bjorn12345

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Probleem Networx NX (4, 6 of 8) alarm --> Fout en batterij probleem woonkamer (
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 18 mei 2016, 18:45 »
Bedankt voor je antwoord Gerrit.

Batterijen idd goed er in gedaan. Paar keer gedubbelchecked.
Dekseltje ook weer goed gesloten. Veertje aan de achterkant geeft ook een klik en ik had gelezen dat hij dan goed dicht is.

Ik heb de batterijen eruitgehaald en gelijk nieuwe erin. Geen minuut gewacht. Waarom zou je een minuut moeten wachten? Zou dit echt helpen?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Probleem Networx NX (4, 6 of 8) alarm --> Fout en batterij probleem woonkamer (
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 18 mei 2016, 19:47 »
Ja dat helpt soms echt.
De zenders hebben nl. een erg laag energie verbruik en kunnen vaak gewoon nog een poosje doorwerken zonder batterij.
Haal je de batterij er uit en wacht je een poosje tot de melder echt niet meer werkt dan zal de melder bij het plaatsen van een nieuwe batterij geheel opnieuw opstarten, meteen ook een volle verse batterij zien en vaak is dan ook de lage batterij melding weg.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Probleem Networx NX (4, 6 of 8) alarm --> Fout en batterij probleem woonkamer (
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 18 mei 2016, 21:29 »
Mij is juist geleerd om ipv een minuut te wachten de + en - pool van de batterijhouder te kortsluiten voor de melder te resetten en dus het volledige geheugen van de melder te wissen.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 310
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Probleem Networx NX (4, 6 of 8) alarm --> Fout en batterij probleem woonkamer (
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 18 mei 2016, 22:56 »
Mij is juist geleerd om ipv een minuut te wachten de + en - pool van de batterijhouder te kortsluiten voor de melder te resetten en dus het volledige geheugen van de melder te wissen.

Dat is me inderdaad ook ooit eens verteld, maar dan alleen voor de rookmelders (Aritech)...

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Probleem Networx NX (4, 6 of 8) alarm --> Fout en batterij probleem woonkamer (
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 19 mei 2016, 00:46 »
Kan ook beide komt op hetzelfde neer maar hoe leg je dat iemand uit?
Als wij komen kost elke minuut geld en gaat even kortsluiten gewoon sneller.

Maar heb je de tijd dan is het handiger om gewoon te wachten tot de detector echt niet meer werkt (desnoods wacht je een half uur) en dan pas een nieuwe batterij te plaatsen.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

bjorn12345

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 6
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Probleem Networx NX (4, 6 of 8) alarm --> Fout en batterij probleem woonkamer (
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 19 mei 2016, 15:04 »
Als ik inlog met de installeurscode dan heb ik toch maar 15 minuten de tijd voor hij weer terugspringt?
Dus de batterijen en 10 minuten uitlaten is dan de max lijkt mij ander gaat hij weer loeien of niet?

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.104
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Probleem Networx NX (4, 6 of 8) alarm --> Fout en batterij probleem woonkamer (
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 19 mei 2016, 23:14 »
Ik weet niet of hij dan gaat loeien, normaal gebeurt dat nl. niet met een lege batterij, dan krijg je alleen een indicatie op het bediendeel.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Probleem Networx NX (4, 6 of 8) alarm --> Fout en batterij probleem woonkamer (
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 20 mei 2016, 22:27 »
Ik denk dat Bjorn eerder bedoelt door de sabotage van de melder.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Probleem Networx NX (4, 6 of 8) alarm --> Fout en batterij probleem woonkamer (
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 20 mei 2016, 22:47 »
Bij een NX4/6/8 gaat de sirene niet af bij sabotage, alleen de bediendeelzoemer gaat piepen (dit is de standaardinstelling maar kan wel gewijzigd worden)

Aangezien de installateurscode bekend is is er geen probleem om de sabotagemelding te kunnen resetten.