Auteur Topic: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.  (gelezen 17160 keer)

brampiec

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Gepost op: maandag 21 september 2015, 13:03 »
Ik heb een ATS2000 IP centrale. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik hier zelf wat instellingen kan op aanpassen? Wat voor software heb ik nodig? Kan dit via de IP verbinding?

1. Zo vind ik het heel vervelend dat ik bijna maandelijks mijn klok van het systeem moet corrigeren.

2. Alsook als ik via de advisor advanced app connecteer kan ik mijn logboek niet uitlezen, de app geeft de error dat ik niet de juiste machtigingen heb. Dus ik veronderstel dat dit ergens een instelling moet zijn.

3. Bij de initiele setup van mijn paneel heb ik een encryption sleutel kunnen instellen, maar als ik de app gebruik moet ik nog altijd de default gebruiken en niet de encryptiesleutel die ik heb ingesteld. Is dit een bug of is er ergens nog een setting die moet worden ingeschakeld.

4. Welk is de laatste beschikbare firmware voor dit paneel, is hier ergens een changelog van? Is deze zelf te upgraden?

Bedankt!

Jemmie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 235
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #1 Gepost op: maandag 21 september 2015, 14:31 »
Dat je je log niet kan lezen zit m waarschijnlijk in de gebruikersgroep, de optie menu toegang en log lezen dienen aan te staan.
Als je systeem aan ip hangt kan je daar een ntp server aan hangen zodat deze je tijd synchroniseert.
Heb je de encryptie gewijzigd in menu computerverbinding? Dan dient deze wel hetzelfde te zijn als in de app/ats8500. Ip verbindingen zijn altijd encrypted het is meer een extra onzichtbaar  wachtwoord.
Voor verbinding met paneel heb je ats8500 software nodig die is te downloaden via utc. Dan kan je via ip of usb verbinden.
Laatste firmware is 024.024.128


brampiec

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #2 Gepost op: maandag 21 september 2015, 14:59 »
Alvast bedankt voor het antwoord.
Moet je een IP adres instellen als ntp server of kan je ook een DNS naam gebruiken.
Dat van de encryptie is gedaan bij de installatie, dus ik weet niet of deze instellingen helemaal goed staan.
Ik kan de software wel vinden op de site van UTC, maar ik kan deze niet downloaden.
Is de firmware ook up te daten via de netwerkverbinding? Ik vind nergens een changelog van deze firmware.

Bedankt,

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #3 Gepost op: maandag 21 september 2015, 16:54 »
Ntp server moet ip adres zijn, zijn al wat topics over geweest laatst.

Encryptie code zul je aan de installateur moeten vragen als je niet install kenu in kunt.

Software is eigenlijk enkel bedoelt voor installateurs, vandaar dus niet te downloaden voor jou.

Firmware zal via een flashtool via de usb geupdate moeten worden, ook hierbij zul je de tool en firmware moeten downloaden
op de utc service portaal.


Mijn idee is dat je teveel wilt wat nu gewoon niet kan, daar ik denk dat je geen installateur bent.

brampiec

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #4 Gepost op: maandag 21 september 2015, 22:22 »
De encryptie sleutel is ingesteld en toch moet ik de default gebruiken, wat ik dus niet veilig vind. Ik heb de ingestelde encryptie sleutel, en als in deze in invoer in de app kan ik geen verbinding maken. Ik moet de default gebruiken.

ik ben inderdaad particulier. Maar mijn installateur is niet zo op de hoogte van al dat ip gebeuren. Ik zou gewoon een aantal instellingen willen aanpassen en niet constant mijn installateur moeten lastig vallen. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

eMTee

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 39
    • Bekijk profiel
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 22 september 2015, 15:43 »
Maar mijn installateur is niet zo op de hoogte van al dat ip gebeuren.

Dat zou mijn installateur niet zijn dan ;-)

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 23 september 2015, 19:51 »
Zo te horen heb Bram ook niet veel kaas gegeten over dat ip gebeuren.

brampiec

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #7 Gepost op: maandag 5 oktober 2015, 14:58 »
Zo te horen heb Bram ook niet veel kaas gegeten over dat ip gebeuren.

Beste,

Ik ben IT'er van opleiding weet toch wel waarover het gaat. Echter moet ik wel toegeven dat ik niet goed weet hoe alles correct moet worden ingesteld op ATS centrale omdat ik hier nagenoeg geen kennis van heb.
Mijn installateur komt aanstaande donderdag langs en ik wil hier graag ten rade komen over hoe alles correct opgezet moet worden. Of hoe ik enigszins toegang kan krijgen tot deze instellingen zodat ik het zelf kan aanpassen.

1. Kan iemand mij een goede NTP server geven die ik best kan gebruiken?

2. Voor het mogelijk te maken van het uitlezen van het logboek via de app zou ik moeten cotroleren of volgende instelling correct staan?:
Dat je je log niet kan lezen zit m waarschijnlijk in de gebruikersgroep, de optie menu toegang en log lezen dienen aan te staan.

3. . Bij de initiele setup van mijn paneel heb ik een encryption sleutel kunnen instellen, maar als ik de app gebruik moet ik nog altijd de default gebruiken (24 keer 0) en niet de encryptiesleutel die ik heb ingesteld. Moet ik hiervoor dus het volgende controleren?:
Heb je de encryptie gewijzigd in menu computerverbinding? Dan dient deze wel hetzelfde te zijn als in de app/ats8500. Ip verbindingen zijn altijd encrypted het is meer een extra onzichtbaar  wachtwoord.
Kan dit misschien een beetje gedetailleerder? Bedankt.

4. Bestaat er geen mogelijkheid dat ik zelf toegang krijg tot het paneel om deze instellingen te beheren?

5. Hebben jullie nog wat Tips qua instellingen of configuratie die goed zijn om te doen? Nu mijn installateur toch langskomt wil ik in een keer alles tegoei doen.

Alvast Bedankt,

Marx

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 239
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #8 Gepost op: maandag 5 oktober 2015, 17:56 »
1 een IT er zal ntp server weten te vinden. Is toch verhaal waarmee je regelmatig mee te maken heb.

2 er is een beschikbaar waarmee je de logboek kan uitlezen. De ats advanced app. Wel dien je poorten beschikbaar te stellen.  ( ps ntp heeft ook een poort nodig. )

3. Mischien handleiding lezen.  Weet je zeker dat je de sleutel heb aangepast.

4. Natuurlijk in de handleiding staat hoe je hem kan overnemen.

5.  Een erkende installateur bellen. 


brampiec

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 6 oktober 2015, 11:00 »
1. Een NTP server zal ik inderdaad wel vinden.

2. Ik weet dat je met de app het logboek kan lezen, ik heb de app ook reeds werkend. Enkel als ik het logboek in de app wil openen krijg ik een error (You don't have privileges to perform this action). Daarom dat ik vraag welke instellingen ik hier moet voor aanpassen om dit wel te kunnen?

3. Ik ben er zeker van dat er een andere sleutel is ingesteld, ik heb hier zelfs een printscreen van. Maar ik moet nog steeds de default van 24 keer de nul invullen om in te loggen met de app. Ik veronderstel dus dat hier ook nog ergens een setting moet aangepast worden om de ingestelde key te gebruiken.

4. Ja maar blijkbaar heb je software nodig om je centrale over te nemen, en ik heb deze software niet. Ik zou graag zelf die instellingen kunnen aanpassen zonder steeds een installateur te moeten bellen.

5. Ik bedoelde eigenlijk of er nog tips van gebruikers zijn voor bepaalde instellingen te zetten of te configureren.

Bedankt,

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 6 oktober 2015, 21:53 »
4. Die kun je als installateur downloaden bij de leverancier.
4. Als jij de software hebt zal de installateur geen garantie meer kunnen geven over de instellingen ook zal de eisende partij zoals de verzekering dit niet toestaan dat jij als particulier zomaar de centrale gaat beheren.

omekees

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #11 Gepost op: zondag 11 oktober 2015, 15:32 »
zeg Dre,

dit is totale onzin ik ken honderden bedrijven die de Titan software op een pc hebben geďnstalleerd, het systeem is altijd nog van de klant en niet van de installateur.
Echter meestal word het account voor de eigenaar/gebruiker in een lager autorisatieniveau geprogrammeerd en de installateurscode geheim gehouden om te voorkomen dat er in de programmering word gespit ,bij veranderingen moet de klant echter ook de NEN normering en/of Borg respecteren en zich dus voegen bij een installateur /onderhoudsbedrijf die hiervan op de hoogte is en is geaccrediteerd c.q. een erkent bedrijf is.
Titan is gewoon te koop bij Chubb F&S.

omekees

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 985
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #12 Gepost op: maandag 12 oktober 2015, 19:36 »
Dat maakt mijn opmerking nog niet als onzin, zoals je zelf al zegt, de gebruiker krijgt bij Titan minder rechten dan de installateur, waardoor de gebruiker dus ook niet de mogelijkheid heeft om belangrijke dingen te wijzigen aan het systeem, dus alleen de dingen waar rechten voor heeft en als het goed is heeft de installateur dit goed ingesteld.

brampiec

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 25
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 14 oktober 2015, 14:00 »
Ondertussen is mijn installateur langs geweest en heeft hij de gevraagde aanpassingen gedaan tijdens de onderhoudsbeurt van mijn alarmsysteem.

Echter het updaten van mijn centrale wilde hij niet doen, daarvoor moest ik een nieuwe afspraak maken en ook extra betalen. Ik zou toch denken dat zoiets bij het onderhoud hoort?

Ik heb nu nog altijd firmware 023.023.0123. Is er veel veranderd/verbeterd in de nieuwe firmware 024.024.0128 en is het dus de moeite om die te laten updaten. Mijn installateur zei mij ook dat zo een update nogal eens wilt mislopen...

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Management van ATS2000 IP alarmcentrale.
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 14 oktober 2015, 19:05 »
Hij is inderdaad bang dat de update fout gaat en wilt misschien voor de zekerheid een spare paneel dan bij zich hebben.
Al niet te spreken over de evt kosten als het inderdaad defect gaat.