Auteur Topic: Nieuw hier.  (gelezen 4946 keer)

Tentje

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Nieuw hier.
« Gepost op: vrijdag 10 januari 2014, 09:49 »
Hoi, ben nieuw hier ben 36 jaar en heet Marcella en bezig met mijn opleiding Beveiliger 2 en helaas nog alleen mijn Handelen in Kritieke Situaties niet gehaald.

Ben alleen per 1 januari 2014 in de WW en was hiervoor werkzaam als huishoudelijke hulp bij ouderen thuis.

Ben eigenlijk dan ook op zoek naar een werk ervaringsplek om toch meer ervaring op te doen. Heb wel een geweldige ervaring op mijn stage gehad, maar dat was bij de politie Zuid-Holland-Zuid als arrestantenverzorger. Maar helaas is dat niet de ervaring die je nodig ben voor je examen.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Nieuw hier.
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 10 januari 2014, 18:11 »
Kun je via je de instelling waar je de opleiding volgt geen lijst krijgen met aansloten bedrijven die stageplekken verzorgen?

Tentje

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier.
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 10 januari 2014, 22:03 »
Helaas kan geen stage meer lopen en krijg dus hiervoor ook geen pas meer voor. En dat is het probleem.

Stagepas was tot 12-12-2012.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Nieuw hier.
« Reactie #3 Gepost op: zondag 12 januari 2014, 13:41 »
Stagepas is inderdaad maar een jaar geldig volgens mij.

Maar dan is dat een beetje dom van een instelling dat ze jou daar hebben laten stage lopen als dit niet aan de eisen voldoet voor de opleiding.

Maar ergens anders stagelopen zonder pas is ook geen optie, je bent immers een pas nodig.
Wat adviseert de instelling dan wat je doen moet?

Druif

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
  • Secure those you love
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier.
« Reactie #4 Gepost op: maandag 13 januari 2014, 19:39 »
Welkom Tentje,

Lastige situatie inderdaad. ik draai al een tijdje mee in de beveiliging maar het vak/examen:
"Handelen in Kritieke Situaties" ken ik niet, is dat nieuw?

Heb je de ervaring niet opgedaan tijdens je stage of wordt heel je stage niet erkend?
als het een ervarings kwestie is kun je misschien eens proberen hier neer te leggen waar je tegenaan loopt.
welllicht kunnen wij je ergens mee helpen.

..:: Verantwoording willen is verantwoording nemen, en het niet afschuiven op het moment dat het je even niet uitkomt ::..

Tentje

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Nieuw hier.
« Reactie #5 Gepost op: maandag 13 januari 2014, 21:57 »
Stage is gewoon erkend en ook al gehaald (arrestantenverzorger op politiebureau dus geen PI), maar totaal anders dan het uiteindelijke examen Handelen in Kritieke Situaties (objectbeveiliging).

De opleider zeg dat ik dan maar naar de praktijktrainingen moet komen. Heb alleen probleem dat opleider in Emmeloord zit en ik in Alblasserdam woon en wegens financieel geen auto meer heb.

Achteraf niet handig gekozen voor opleider in Emmeloord, maar ja dat is altijd achteraf en in het begin geen probleem had toen namelijk nog een auto.