Auteur Topic: CAO verlengd tot 30 september 2014?  (gelezen 22939 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Gepost op: zaterdag 21 december 2013, 21:43 »
Ondanks dat de CAO onderhandelingen afgebroken zijn, moet ik jullie "feliciteren" met een nieuwe CAO! Dit nieuws kwam ik tegen in het "Nalevingsmagazine van FNV Beveiliging, De Unie Security en CNV Beveiliging.", waarin valt te lezen:

"Maar is er dan geen cao meer?
In de cao staat dat als partijen niet tot overeenstemming komen de cao kan worden opgezegd middels een aangetekende brief. Dit is tot op heden niet gebeurd. Daarom is de wet van toepassing die voorschrijft dat een cao dan verlengd wordt met eenzelfde periode als waarvoor de vorige cao was afgesloten met een maximum van een jaar. Dit betekent dat de cao particuliere beveiliging is verlengd tot en met 30 september 2014."


http://www.uniesecurity.nl/Portals/2/Documenten/Particuliere%20beveiliging/De%20Unie%20Security%20Mini%20Magazine%20201213.pdf

Maar ja, of jullie daar blij mee moeten zijn? Het betekend waarschijnlijk WEER geen loonsverhoging in 2014. En aangezien hij in september afloopt, de sfeer dan waarschijnlijk nog steeds niet goed is, er dan waarschijnlijk geworsteld wordt met de evaluatie van de CAO, en de werkgevers aan het eind van het jaar dan natuurlijk weer als argument aanvoeren dat zij "dat niet meer in de tarieven kunnen verwerken" ben ik erg benieuwd hoe dit af gaat lopen?

andre4all

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 95
  • waardeer je mijn site ?. Word ook Facebook vriend
    • Bekijk profiel
    • Gewoon blijven lachen
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #1 Gepost op: zondag 22 december 2013, 09:56 »
Goede morgen planner, al ben zeker niet zo sterk met het uitvoeren met implementatie van artikelen zoals u.

Maar wat ik al eerder voorspelde komt helaas wel uit.
________________________________________________________________________________
Volgens mij hebben de werkgevers geen baat bij voorspoedige nieuwe onderhandelingen.
Ze hebben zo groot cadeau gehad en wetend dat bij de volgende cao echt geld gaat kosten .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus weer geen reden tot een cao feestje voor werknemers.

Laten we maar de champagne fles bewaren voor feestdagen.


 
« Laatst bewerkt op: zondag 22 december 2013, 10:03 door andre4all »

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 21 januari 2014, 21:21 »
Goede morgen planner, al ben zeker niet zo sterk met het uitvoeren met implementatie van artikelen zoals u.

Maar wat ik al eerder voorspelde komt helaas wel uit.
________________________________________________________________________________
Volgens mij hebben de werkgevers geen baat bij voorspoedige nieuwe onderhandelingen.
Ze hebben zo groot cadeau gehad en wetend dat bij de volgende cao echt geld gaat kosten .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus weer geen reden tot een cao feestje voor werknemers.

Laten we maar de champagne fles bewaren voor feestdagen.

Was toch te voorspellen, er wordt een smerig spelletje gespeeld met ons.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 22 januari 2014, 00:51 »
Was toch te voorspellen, er wordt een smerig spelletje gespeeld met ons.

En accepteer jij dat?

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 22 januari 2014, 14:31 »
En accepteer jij dat?

Tuurlijk niet, het treft mij ook

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 22 januari 2014, 17:32 »
Tuurlijk niet, het treft mij ook

Ik ben erg benieuwd waar dat dan toe gaat leiden, afgezien van de klaagzang op dit forum, want dat is slechts "het begin".

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 23 januari 2014, 20:42 »
Ik ben erg benieuwd waar dat dan toe gaat leiden, afgezien van de klaagzang op dit forum, want dat is slechts "het begin".

Je zult toch ergens moeten beginnen, dat klagen komt niet uit de lucht vallen

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 23 januari 2014, 21:42 »
Je zult toch ergens moeten beginnen, dat klagen komt niet uit de lucht vallen

En ik probeer je steeds uit te leggen, dat klagen op een forum NIETS helpt. Velen hebben dat voor jou gedaan, en zie het resultaat......

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 24 januari 2014, 08:57 »
iedereen is nu vast wakker bij een volgende staking zijn we dan met 20 man ipv 5 hahahaha

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 24 januari 2014, 15:59 »
iedereen is nu vast wakker bij een volgende staking zijn we dan met 20 man ipv 5 hahahaha

"Volgende staking"? Wanneer was de "vorige" staking dan?

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #10 Gepost op: zondag 26 januari 2014, 08:22 »
En ik probeer je steeds uit te leggen, dat klagen op een forum NIETS helpt. Velen hebben dat voor jou gedaan, en zie het resultaat......

Ik weet het ook niet meer. De vakbonden doen toch niets, zij begrijpen niet waarom bijna niemand lid wil worden van een vakbond, zelfs hier op dit forum wordt niet eens behoorlijk antwoord gegeven waarom het merendeel van de beveiligers niet te porren is voor lidmaatschap (ik zie het als stalken hehehehe), waarom men niet wil verenigen en samen sterker staan. Maar hoe dan ook - links om of rechts om, er zal gecomminicieerd moeten worden.

Het is ook vreemd te noemen dat je maar weinig iets hoort in de media over de bedrijfstak beveiliging - niet dat het zo iets voorsteld, maar het is een beroepsgroep die weinig aandracht krijgt.

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #11 Gepost op: zondag 26 januari 2014, 08:27 »
"Volgende staking"? Wanneer was de "vorige" staking dan?

Hahahahahaha STAKEN, dat zal een mooie zijn. bijna niemand komt opdagen bij voorlichtings dagen, waarom zou ineens de beveiligers wel bereid zijn om te gaan staken - of dat kan.

Massaal ziek melden zou een beter optie zijn - doch doe je dat ook niet omdat je dan de klant treft, dus werkgevers weten nu eenmaal dat ze alles kunnen maken en dat er toch geen goede vooruitzichten zijn voor de beveiligers. Werk je bijvoorbeeld in de Haven, dan is de kans op staken groter omdat er eensgezindheid is onder de werknemers.

En! als je zou gaan staken wat is het eind resultaat? Ik geloof er weinig in.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #12 Gepost op: maandag 27 januari 2014, 21:25 »
Hahahahahaha STAKEN, dat zal een mooie zijn. bijna niemand komt opdagen bij voorlichtings dagen, waarom zou ineens de beveiligers wel bereid zijn om te gaan staken - of dat kan.

Inderdaad, dat zou mooi zijn. Werknemers die opkomen voor hun rechten, net zoals dat in andere sectoren ook gewoon gebeurt. Maar ja, in de beveiliging klaagt men liever in plaats van er zelf iets voor te doen. Jij geeft het "goede" voorbeeld.

Massaal ziek melden zou een beter optie zijn

En waarom is dat een "betere" optie. Staken is een recht, je ziek melden wanneer je niet ziek bent is fraude....

- doch doe je dat ook niet omdat je dan de klant treft,

En als men zich massaal ziek gaat melden, dan tref je niet de klant? Dat mag jij mij even uitleggen? Of is dat ook weer "een domme vraag"?

dus werkgevers weten nu eenmaal dat ze alles kunnen maken en dat er toch geen goede vooruitzichten zijn voor de beveiligers.

Nee, ze weten dat, omdat beveiligers geen vuist maken.

Werk je bijvoorbeeld in de Haven, dan is de kans op staken groter omdat er eensgezindheid is onder de werknemers.

Ik durf te voorspellen, dat wanneer de havenarbeiders gaan staken, de beveiliging gewoon door blijft werken....

En! als je zou gaan staken wat is het eind resultaat? Ik geloof er weinig in.

En waar geloof jij dan wel in? Hoe denk jij dan een betere CAO te krijgen? Laat me raden, "dat is een domme vraag"....

Beveiliger64

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 739
    • Bekijk profiel
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #13 Gepost op: woensdag 29 januari 2014, 02:20 »
Inderdaad, dat zou mooi zijn. Werknemers die opkomen voor hun rechten, net zoals dat in andere sectoren ook gewoon gebeurt. Maar ja, in de beveiliging klaagt men liever in plaats van er zelf iets voor te doen. Jij geeft het "goede" voorbeeld.

Zal wel aan onze branche leggen dat er geen 1 vuist gemaakt kan worden, jammer en triest. Staken gaat ook niet omdat je de klant treft.

En als men zich massaal ziek gaat melden, dan tref je niet de klant? Dat mag jij mij even uitleggen? Of is dat ook weer "een domme vraag"?

In beide gevallen treft je de klant.

Nee, ze weten dat, omdat beveiligers geen vuist maken.

Yep, daarom maak werkgevers hiervan misbruik en gaan ze steeds verder en verder.

Ik durf te voorspellen, dat wanneer de havenarbeiders gaan staken, de beveiliging gewoon door blijft werken....

Klopt, omdat vaak de beveiliging extern is ingekocht. Maar daar gaat het hier niet om. Punt is dat de mentaliteit van werknemers in de have, vervoer anders is dan in de beveiliging.


En waar geloof jij dan wel in? Hoe denk jij dan een betere CAO te krijgen? Laat me raden, "dat is een domme vraag"....

Volgens mij stel jij domme vragen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: CAO verlengd tot 30 september 2014?
« Reactie #14 Gepost op: woensdag 29 januari 2014, 10:16 »
Zal wel aan onze branche leggen dat er geen 1 vuist gemaakt kan worden, jammer en triest. Staken gaat ook niet omdat je de klant treft.

In welke branche kan je staken ZONDER de klant te treffen? Als zelfs de politie en brandweer acties kunnen houden, en soms zelfs staken, ga jij mij niet wijsmaken dat dit in de beveiliging niet kan. En ja, natuurlijk zal er bij een actie/staking heel goed gekeken moeten worden wat wel of niet kan. Maar zover is het nog lang niet, want om actie te voeren, laat staan te gaan staken, kan je beter eerst lid worden van een vakbond....

In beide gevallen treft je de klant.

En waarom is ziek melden dan beter dan staken?

Yep, daarom maak werkgevers hiervan misbruik en gaan ze steeds verder en verder.

Misbruik, gebruik, wat maakt het uit hoe je het noemt. Als jij dit constateert, dan kan je 2 dingen gaan doen:

- Gaan zeuren dat er misbruik van de situatie gemaakt wordt
- De situatie veranderen, zodat er geen mis/ge-bruik meer van gemaakt kan worden

Klopt, omdat vaak de beveiliging extern is ingekocht. Maar daar gaat het hier niet om. Punt is dat de mentaliteit van werknemers in de have, vervoer anders is dan in de beveiliging.

Maar waar begint het probleem dan? Bij de vakbonden, of bij de werknemers?

Volgens mij stel jij domme vragen.

Ja, dat was mij al opgevallen. Maar zoals ik eerder al heb aangegeven, domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel en dat blijkt ook nu weer. Want jij weet alles heel "goed" te vertellen wat anderen allemaal fout doen en/of hebben gedaan, maar nimmer kom jij aan met alternatieven, laat staan dat jij aankomt met iets waar je wat mee kunt.