Auteur Topic: Ik ook maar  (gelezen 7222 keer)

DJ70

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Dit is een geweldig forum!
    • Bekijk profiel
Ik ook maar
« Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010, 03:38 »
Gegroet allen,

Dirk, 39 jaren jong, getrouwd en woonachtig in NH.

Ruim 20 jaar ervaring, voornamelijk als steward en als vrijwilliger op evenementen, momenteel bezig met opleiding beveiliger 2 en werkzaam als steward.

Teveel hobbies, alles wat met fantasy te maken heeft, (rock)muziek, fotograferen en mensen.

Vragen? Stel gerust!

Groet,

Dirk

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Ik ook maar
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010, 11:20 »
Welkom Dirk,

Hoe meer mensen in verschillende takken van beveiliging hoe beter, ik schaar daar de stewards absoluut ook onder.
Maar dat is mijn bescheiden mening.
Het is hier een wat rustig forum maar wel interessant omdat er zinnige dingen gezegd worden en een grap op z'n tijd. In tegenstelling tot vele andere forum's/fora.

groet Mik

DJ70

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Dit is een geweldig forum!
    • Bekijk profiel
Re: Ik ook maar
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010, 15:34 »
Welkom Dirk,

Hoe meer mensen in verschillende takken van beveiliging hoe beter, ik schaar daar de stewards absoluut ook onder.
Maar dat is mijn bescheiden mening.
Het is hier een wat rustig forum maar wel interessant omdat er zinnige dingen gezegd worden en een grap op z'n tijd. In tegenstelling tot vele andere forum's/fora.

groet Mik

Hey Mik,

dank je wel voor je welkom.

Aangezien wij met een V op de jas lopen denk ik dat wij zeker beveiligers zijn.

En stil is het overal momenteel, is ook (nog) vakantie periode natuurlijk.

Groet,

Dirk

AccountVervallen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 409
    • Bekijk profiel
Re: Ik ook maar
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010, 16:06 »
Welkom!
Een fantasy liefhebber!
Das ff wat anders, dan het cliche beeld beveiliging macho's
Wilt u als u een keer tijd en zin heeft, wat meer vertellen over u beroep?
Daar ik een outsider tak van beveiliging vertegenwoordig, weet ik erg weinig van andere taken binnen de branch.
Hoop dat u een fijne tijd heeft hier, voelt u zich vooral zo vrij om topics te openen en lekker mee te discussiëren. 
Groet!

Mik

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 414
    • Bekijk profiel
Re: Ik ook maar
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 20 augustus 2010, 17:45 »
Welkom!
Een fantasy liefhebber!
Das ff wat anders, dan het cliche beeld beveiliging macho's
Wilt u als u een keer tijd en zin heeft, wat meer vertellen over u beroep?
Daar ik een outsider tak van beveiliging vertegenwoordig, weet ik erg weinig van andere taken binnen de branch.
Hoop dat u een fijne tijd heeft hier, voelt u zich vooral zo vrij om topics te openen en lekker mee te discussiëren. 
Groet!
Is het nog zo dat ze op evenementen pas draaien of is dat al helemaal van de baan?

Raymond

  • Gast
Re: Ik ook maar
« Reactie #5 Gepost op: zondag 22 augustus 2010, 13:48 »
Steward valt onder evenementenbeveiliging, dus de blauwe pas.
Zelf sta ik zo af en toe ook bij de Kuip en daar hebben al mijn collega's een blauw of grijze pas.

DJ70

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Dit is een geweldig forum!
    • Bekijk profiel
Re: Ik ook maar
« Reactie #6 Gepost op: zondag 22 augustus 2010, 16:12 »
Welkom!
Een fantasy liefhebber!
Das ff wat anders, dan het cliche beeld beveiliging macho's
Wilt u als u een keer tijd en zin heeft, wat meer vertellen over u beroep?
Daar ik een outsider tak van beveiliging vertegenwoordig, weet ik erg weinig van andere taken binnen de branch.
Hoop dat u een fijne tijd heeft hier, voelt u zich vooral zo vrij om topics te openen en lekker mee te discussiëren. 
Groet!

Hey Pyro,

Ten eerste dank voor het hartelijk welkom. Ik ben zeker geen macho en ook niet groot en breed. Wel heb ik uitstraling genoeg om meestal gedaan te krijgen wat nodig is.
Ik heb voor jou even een stukje gekopieerd over het werk als voetbal steward, hoop dat je er wat mee kunt:

Voetbalsteward

Een voetbalsteward is een persoon die wordt ingezet voor beveiligingswerkzaamheden kort voor, tijdens en kort na de wedstrijd van een betaald voetbalorganisatie in en rond het stadion waar de wedstrijden plaatsvinden.

Beveiliging risicowedstrijden

Het uitbreiden van de voetbalcompetitie heeft een toename veroorzaakt van het aantal zogenaamde risico-wedstrijden. Hierdoor wordt de beveiliging van dit soort evenementen steeds moeilijker, mede omdat de politie door gebrek aan menskracht en financiële middelen beperkter inzetbaar is. Tegelijkertijd neemt de vraag naar politiezorg toe. Vanuit deze probleemstelling wordt de taak van de voetbalsteward steeds belangrijker. Voetbalstewards zijn een verlengstuk van een betaald voetbalorganisatie.

Kwalificaties

Stewards moeten in het bezit zijn van een op zijn naam gesteld certificaat Voetbalsteward van de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB). De steward moet dan wel in dienst zijn van de betaald voetbalorganisatie dan wel in dienst van de eigenaar van het stadion. Voetbal is het enige sportevenement waarvoor de inzet van stewards in de handhaving van de orde wettelijk geregeld is. Om in het bezit te komen van het op naam gesteld certificaat Voetbalsteward van de KNVB moet een voetbalsteward tenminste kennis hebben van de volgende onderwerpen.

* Wet op de Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureaus (WPBR) uit 1999
* Voorkomende strafbare feiten
* Wettelijke c.q reglementaire bevoegdheden (visiteren en fouilleren)
* Aanhouden en in beslag nemen
* Hoe herken je agressief gedrag?
* Praktijkkennis en omgaan met portofoon
* Elementaire kennis van levensreddende handelingen
* Toezicht houden (bij uit- en thuiswedstrijden)

Daarnaast is er, net als bij iedere andere beveiliger, toestemming van het Ministerie van Justitie nodig om als voetbalsteward te mogen werken. Bij het al-dan-niet verlenen van deze toestemming wordt bijvoorbeeld gekeken naar eventuele justitiële antecedenten (of men een strafblad heeft) en andere persoonlijke omstandigheden. Als de toestemming verleend is, ontvangt de voetbalsteward een blauw legitimatiebewijs. Dit dient men altijd bij zich te dragen en, volgens de tekst van de Wet op de Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureaus (WPBR), "op ieder redelijk verzoek" onmiddellijk te kunnen tonen (denk hierbij aan controles van de politie).

Op het legitimatiebewijs staan, behalve de persoonsgegevens van de steward, ook een aantal andere zeer belangrijke zaken vermeld. Zo staan op de voorzijde de naam en het vergunningsnummer van de werkgever (vaak de club) vermeld, en dient op de achterzijde de specifieke functie (in dit geval 'voetbalsteward') te zijn ingevuld. Overigens mag de steward alleen werken voor de op het bewijs vermelde werkgever; voor werk bij bijvoorbeeld een andere club dient opnieuw een pas te worden aangevraagd.

Het blauwe legitimatiebewijs wordt eveneens gebruikt voor horecaportiers en Event Security Officers. Het is echter niet mogelijk om met een blauw legitimatiebewijs voor een bepaalde, hierboven genoemde, categorie werkzaamheden te verrichten uit een van de andere categorieën.

Eerste lijn

Door juist en adequate manier optreden van voetbalstewards kunnen veel problemen worden voorkomen. Opstootjes en ongeregeldheden kunnen in de kiem gesmoord worden. Bij ongeregeldheden staat de voetbalsteward in de eerste lijn zodat hij direct handelend kan op treden.

Bron: wikipedia


Groet,

Dirk


AccountVervallen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 409
    • Bekijk profiel
Re: Ik ook maar
« Reactie #7 Gepost op: maandag 23 augustus 2010, 05:04 »
Dank ;)

DJ70

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Dit is een geweldig forum!
    • Bekijk profiel
Re: Ik ook maar
« Reactie #8 Gepost op: maandag 23 augustus 2010, 07:39 »
Graag gedaan, kleine moeite  ;)