Auteur Topic: Wat zou er moeten veranderen?  (gelezen 44356 keer)

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Wat zou er moeten veranderen?
« Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 11:17 »
Wat zou er volgens de huidige bondsmensen (unie lid, ciske de rat, jantien) moeten veranderen als wij in het vervolg een betere CAO willen?

Ik las al over acties en de rug rechten. Nu neem ik aan dat de eerder genoemde personen hier al vaker over gesproken hebben ivm hun werkzaamheden voor de bond.

Zelf kreeg ik de uitnodiging om in de BLG (BedrijfsLedenGroep) te gaan in de toekomst? Verder las ik dat planner ook gevraagd werd om naar de onderhandelingstafel te komen..

Als ik iets kan doen, dan doe ik dat graag. Ik begrijp helemaal dat het niet bij alleen roepen moet blijven.

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 11:23 »
Om zelf maar te beginnen.

Contact tussen bonden en leden moet beter. Dit vooral om extra leden te krijgen waardoor je sterker staat.

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 11:26 »
Net als de politie en defensie een eigen vakbond opzetten. Ik zou graag de toeslagen herzien willen naar vroeger toen we ook nog een bijv een EHBO toeslag kregen. Veel bedrijven in het bedrijfsleven kennen hun personeel een toeslag toe als ze in het bezit zijn van EHBO/BHV. Waarom niet meer in de beveiliging, men "verkoopt"  ons ook met BHV/EHBO aan de klant. Op feestdagen wordt er in andere branches een toeslag toegekend van 200% bij ons slechts 50%. Onze kilometer vergoeding is sinds dit jaar ingekort naar 18 cent, fiscaal is dit nog steeds 19 cent. Dat is makkelijk verdiend voor de (grote) werkgevers!

Jur

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 89
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 11:29 »
Het is wel triest om nu ineens lid te worden van een vakbond.
Ben inmiddels alweer 26 jaar lid van de fnv en al die tijd heb ik mij doodgergerd aan mensen die geen lid waren en wel mee profiteerden van de lusten. :(

Eenheid bestaat niet meer.

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 11:31 »
wel eerst moeten de leden van de bonden actiefer worden in hun contact naar de bonden toe.
Dit moet echt bij de leden vandaan komen 8000 leden en wel 10 % stemt op zo een belangrijke CAO.

Als er een actie is waarmee te verdienen valt of te nomineren zijn de leden er allemaal als de kippen bij.
En worden acties verkort omdat het een te groot succes is.

Maar wordt er gevraagd wat wil u meegeven naar de onderhandeltafel  is er bijna geen reactie .
En als er een reactie is is het ik wil maar nooit erbij tegen wat  dat bereikt mag worden.
Immer in onderhandelen is het geven en nemen en je moet dus niet alleen laten weten wat je wil hebben
maar ook wat je er wel aan wil geven





PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 11:35 »
Het is wel triest om nu ineens lid te worden van een vakbond.
Ben inmiddels alweer 26 jaar lid van de fnv en al die tijd heb ik mij doodgergerd aan mensen die geen lid waren en wel mee profiteerden van de lusten. :(

Eenheid bestaat niet meer.

En waarom is het triest als mensen nu lid van een vakbond worden? Hier snap ik nou echt helemaal niks van.

Jur

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 89
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 11:40 »
En waarom is het triest als mensen nu lid van een vakbond worden? Hier snap ik nou echt helemaal niks van.

Omdat alle beveiligers al die tijd geprofiteert hebben,en nu ineens gaan tranen dat de nieuwe Cao erdoor gaat komen.
Ik zou mijn eigen kapot schamen om nu nog lid te worden.
We hebben toch niets in te brengen met zo weinig leden.
Word dan eerder lid van een vakbond.

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 11:42 »
Het is wel triest om nu ineens lid te worden van een vakbond.
Ben inmiddels alweer 26 jaar lid van de fnv en al die tijd heb ik mij doodgergerd aan mensen die geen lid waren en wel mee profiteerden van de lusten. :(

Eenheid bestaat niet meer.
Dus alléén mensen die al 26 jaar lid zijn mogen invloed uitoefenen op hun cao?
Ben zelf ongeveer 20 jaar lid maar hoe meer leden de bonden hebben hoe beter.

Jur

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 89
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 11:46 »
Dus alléén mensen die al 26 jaar lid zijn mogen invloed uitoefenen op hun cao?
Ben zelf ongeveer 20 jaar lid maar hoe meer leden de bonden hebben hoe beter.

Dat hoor je mij niet roepen,wel dat er veel te weinig beveiligers lid zijn.

PFSO

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 509
    • Bekijk profiel
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 11:49 »
Omdat alle beveiligers al die tijd geprofiteert hebben,en nu ineens gaan tranen dat de nieuwe Cao erdoor gaat komen.
Ik zou mijn eigen kapot schamen om nu nog lid te worden.
We hebben toch niets in te brengen met zo weinig leden.
Word dan eerder lid van een vakbond.

Ik zeg toch dat ze lid moeten worden van een vakbond? Hoe meer leden hoe beter? En of ze nu of 80 jaar geleden lid zijn geworden maakt niet uit? Jouw stem telt niet dubbel.

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #10 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 12:02 »
nee een stem telt niet dubbel als je dubbel stemt is je stem zelfs weg  :D
maar goed de discussie was wat wil je veranderd zien !

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 12:03 »
wel eerst moeten de leden van de bonden actiefer worden in hun contact naar de bonden toe.
Dit moet echt bij de leden vandaan komen 8000 leden en wel 10 % stemt op zo een belangrijke CAO.

Als er een actie is waarmee te verdienen valt of te nomineren zijn de leden er allemaal als de kippen bij.
En worden acties verkort omdat het een te groot succes is.

Maar wordt er gevraagd wat wil u meegeven naar de onderhandeltafel  is er bijna geen reactie .
En als er een reactie is is het ik wil maar nooit erbij tegen wat  dat bereikt mag worden.
Immer in onderhandelen is het geven en nemen en je moet dus niet alleen laten weten wat je wil hebben
maar ook wat je er wel aan wil geven

Moeten de bonden wel achter hun leden staan en niet zoals de afgelopen jaren is gebeurd de leden in de steek laten want dat heeft juist leden gekost!

unie lid

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 444
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 12:41 »
Moeten de bonden wel achter hun leden staan en niet zoals de afgelopen jaren is gebeurd de leden in de steek laten want dat heeft juist leden gekost!

Hoi Rene 1 waar was jij en alle andere beveiligers in de zomer van 2010 toen we een vuist maakte tegen  de werkgevers.
Net als waarschijnlijk alle andere hier thuis of op vakantie of aan het werk met de gedachten joh de loonsverhoging gaan vanzelf  net als de jaren daarvoor.

Maar wij hadden vooruit gekeken en een vuist kunnen en willen maken tegen onze werkgevers.  Maar waren de beveiligers,  nergens en de werkgevers hebben ons toen gewoon uitgelachen want die wisten allang dat beveiligers niet bereid zijn om actief actie te voeren. 

Dus de bond heeft ons niet in de steek gelaten maar wij onze belangenbehartiging bij de bond.
En besef wij zijn de bond, niet de belangenbehartiging.

En waar was jij?


Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 12:47 »
Hoi Rene 1 waar was jij en alle andere beveiligers in de zomer van 2010 toen we een vuist maakte tegen  de werkgevers.
Net als waarschijnlijk alle andere hier thuis of op vakantie of aan het werk met de gedachten joh de loonsverhoging gaan vanzelf  net als de jaren daarvoor.

Maar wij hadden vooruit gekeken en een vuist kunnen en willen maken tegen onze werkgevers.  Maar waren de beveiligers,  nergens en de werkgevers hebben ons toen gewoon uitgelachen want die wisten allang dat beveiligers niet bereid zijn om actief actie te voeren. 

Dus de bond heeft ons niet in de steek gelaten maar wij onze belangenbehartiging bij de bond.
En besef wij zijn de bond, niet de belangenbehartiging.

En waar was jij?

Ik was geen lid, en moet zeggen dat ik bar weinig van aktie in 2010 heb vernomen,
wellicht een puntje van aandacht voor een volgende keer:
Schreeuw het uit, trek mensen bij de bonden, en zorg dat vooral ook niet-leden weten wat er aan de hand is, zodat die nog lid kunnen worden..
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

rene1

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Wat zou er moeten veranderen?
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 26 januari 2013, 12:52 »
Hoi Rene 1 waar was jij en alle andere beveiligers in de zomer van 2010 toen we een vuist maakte tegen  de werkgevers.
Net als waarschijnlijk alle andere hier thuis of op vakantie of aan het werk met de gedachten joh de loonsverhoging gaan vanzelf  net als de jaren daarvoor.

Maar wij hadden vooruit gekeken en een vuist kunnen en willen maken tegen onze werkgevers.  Maar waren de beveiligers,  nergens en de werkgevers hebben ons toen gewoon uitgelachen want die wisten allang dat beveiligers niet bereid zijn om actief actie te voeren. 

Dus de bond heeft ons niet in de steek gelaten maar wij onze belangenbehartiging bij de bond.
En besef wij zijn de bond, niet de belangenbehartiging.

En waar was jij?
Ik stond er bij en ik keek er naar maar waar waar was jij toen wij in Houten tijdens vorige overleggen de boel stil wilde leggen, We stonden daar met 5 man!! Waar was jij?