Auteur Topic: Abus Terxon SX stuurt buitensirene niet goed aan  (gelezen 6216 keer)

Bart_WRX

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Abus Terxon SX stuurt buitensirene niet goed aan
« Gepost op: zondag 21 februari 2016, 12:34 »
Beste allemaal,

Ik ben geen kenner op dit gebied, maar heb inmiddels wel de nodige (klus)ervaring wat betreft inbraak beveiliging. Ik ben elektro monteur van beroep ( veel industrie ) en kom ook wel eens in aanraking met monteurs van inbraakbeveiliging.

Tijdens de verbouwing van mijn huis heb ik alle leidingen alvast gelegd om later een inbraakalarm te kunnen plaatsen. Dat is een jaar geleden gebeurt en is een Abus Terxon MX centrale geworden met de nodige componenten. Waarom een Abus? Makkelijk te programmeren voor een niet-kenner.

Een tijd terug vroeg een kennis of ik ook zelfde soort inbraak alarm kon maken in zijn garage en loods.
Dat is een Abus Terxon SX centrale ( iets minder opties als een MX ) geworden. Alles gemonteerd, aangesloten en geprogrammeerd. Echter 1 ding wil niet werken.

Het geheel bestaat uit
- Centrale
- 2 Code bedieningspanelen
- 4 Pirren ( Aritech )
- 4 deurcontacten
- 2 binnensirene's
- 1 buitensirene

De buitensirene met flitslicht ( Abus SG1681 ) doet niet wat hij moet doen.
Het ding is eigenlijk vrij simpel:
+ 12V sirene
+ 12V flitslicht
- Ground

Echter, zodra ik de buitensirene aansluit gaat hij constant zacht "af" en flitsen de led's heel zwak. Dus ook als de centrale in rust staat! Hij zit aangesloten op 1 van de 3 vrij-programmeerbare transistoruitgangen van max 500mA. Sirene met flitslicht is 200mA.
Heb al van alles geprobeerd, zoals aangesloten op transistoruitgang waar de binnensirene's opzitten en de sirene / flits los van elkaar aangesloten.

Het wordt nog gekker: Als de draden van de sirene/flits rechtstreeks op de trafo houd doet ie het direct.