Auteur Topic: Consignatie diensten  (gelezen 6096 keer)

blauwebaret

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: FAIR
  • Functie: MS
Consignatie diensten
« Gepost op: vrijdag 26 juli 2013, 12:52 »
Mijn werkgever wil een consignatie dienst van vrijdag 24:00 uur tot maandag 06:00 uur invoeren voor een bestaande rijdende auto. nu is het zo dat er bijvoorbeeld op zaterdag avond meerdere vaste werkzaamheden zijn die er altijd zijn, dus niet op afroep. mag dit? want ze laten je gewoon van alles doen maar als er 2 uur tussen zit mag je die lekker onbetaald (2,12€ per uur) thuis zitten.

what we do in life echoes in eternity

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Consignatie diensten
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013, 17:55 »
Consignatie is bedoeld voor "onvoorziene omstandigheden", dus dat lijkt mij niet de bedoeling.

Verder lijkt het mij ook een dure aangelegenheid voor je werkgever, want naast de toeslag die nog steeds uitbetaald moet worden ook als je een "oproep" krijgt, gaat de tijd lopen van het moment van de "oproep" en niet vanaf het moment dat je daar moet zijn, en voor elke oproep kijg je minimaal 3 uur uitbetaald....

Een gebroken dienst lijkt mij de juiste oplossing, maar als je werkgever het zo oplost, zou ik er denk ik geen bezwaar tegen maken!!!!
« Laatst bewerkt op: vrijdag 26 juli 2013, 18:06 door Planner »

blauwebaret

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: FAIR
  • Functie: MS
Re: Consignatie diensten
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013, 20:11 »
Ze maken er nu een 12 uurs dienst van. ik zal je het beschrijven van begin tot het eind.
je begint om 08:00 bij pand A tot 09:00 daarna los je de MS af en heb je zelf van 09:30 tot aan 18:00 uur niks te doen, hierna moet je gebouw B sluiten tot 19:00 en om 20:00 uur moet je weer bij gebouw A tot 21:00 uur en om 22:00 uur moet je weer bij gebouw C zijn. ze willen dus omdat er in deze wijk niet zoveel alarmen zijn dat ik maar lekker thuis ga zitten voor een prikkie en de vaste werkzaamheden wel betaald krijg.. ik voel me gewoon bestolen.
what we do in life echoes in eternity

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Consignatie diensten
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013, 20:28 »
Ze maken er nu een 12 uurs dienst van.

Je bedoeld dat ze er consignatie van maken?

ik zal je het beschrijven van begin tot het eind.
je begint om 08:00 bij pand A tot 09:00 daarna los je de MS af en heb je zelf van 09:30 tot aan 18:00 uur niks te doen, hierna moet je gebouw B sluiten tot 19:00 en om 20:00 uur moet je weer bij gebouw A tot 21:00 uur en om 22:00 uur moet je weer bij gebouw C zijn. ze willen dus omdat er in deze wijk niet zoveel alarmen zijn dat ik maar lekker thuis ga zitten voor een prikkie en de vaste werkzaamheden wel betaald krijg.. ik voel me gewoon bestolen.

Wat zeg je nu precies?
08:00 - 09:00 Pand A
09:00 - 09:30 MS
18:00 - 19:00 Pand B
20:00 - 21:00 Pand A
22:00 - ??:?? Pand C

En wat krijg jij dan betaald?

blauwebaret

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: FAIR
  • Functie: MS
Re: Consignatie diensten
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013, 20:46 »
Je bedoeld dat ze er consignatie van maken?

Wat zeg je nu precies?
08:00 - 09:00 Pand A
09:00 - 09:30 MS
18:00 - 19:00 Pand B
20:00 - 21:00 Pand A
22:00 - ??:?? Pand C

En wat krijg jij dan betaald?

ze betalen je 2 uur voor gebouw A 1 uur voor gebouw B en 20 minuten voor gebouw C en tussen door nog laten we zeggen 1 uur reistijd. dus 4 uur en 20 minuten, en tussen door mag je zitten wachten thuis of je een alarm krijgt.
what we do in life echoes in eternity

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Consignatie diensten
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 26 juli 2013, 21:22 »
Ten eerste hoef je bij consignatie niet thuis te blijven. Binnen het bedrijf dienen er afspraken gemaakt te worden welke voorwaarden er precies gelden.

Aangezien het om onvoorziene omstandigheden gaat, kunnen ze niet van te voren zeggen wat jij allemaal moet gaan doen. Ze zullen je dus moeten oproepen, waarbij je diensttijd op dat moment aanvangt. vervolgens moet jij binnen de tijd die binnen het bedrijf is afgesproken je uniform aan gaan trekken en naar de opgegeven locatie gaan. Het zal toch al snel een half uur tot een uur duren voordat jij, na een oproep, ter plaatse bent!

En als men wel van te voren verteld wat jij moet gaan doen, is er geen sprake meer van consignatie maar van 1 of meerdere diensten, waartussen eventueel ook nog consignatie opgelegd kan worden. Uiteraard dient er dan ook rekening gehouden te worden met de ATW!