Auteur Topic: ATS7200n  (gelezen 16726 keer)

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
ATS7200n
« Gepost op: zaterdag 30 maart 2013, 15:08 »
Hallo mensen,

Ik heb een vraag, misschien zijn er al wel meer mensen met dit probleem…
Als ik een spraakmodule plaats en boodschap + bevestiging doe dan moet je bevestigen met 0
Maar nu wil die bevestiging nog weleens niet goedgaan, dan speelt hij het bericht 2x af en dan pas kun je bevestigen

Doe ik zonder bevestiging, dan blijft hij constant doorbellen, totdat het aantal herhaalpogingen bereikt is..

Heeft iemand toevallig een oplossing dan hoor ik het graag.. Best irritant zo!!

sieling

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
  • Functie: servicemonteur
Re: ATS7200n
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 30 maart 2013, 18:53 »
het acepteren is niet verplicht, als je het lastig vind dan kan je ook het aantal belpogingen op 1 zetten
Groot nadeel is hij belt maar 1 keer!!!
 

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: ATS7200n
« Reactie #2 Gepost op: zondag 31 maart 2013, 13:22 »
Ik meen dat 3 het minimale aantal bel pogingen is.

Kan het zijn dat er meerdere alarmen zijn? Dan meld hij ook meerdere keren.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: ATS7200n
« Reactie #3 Gepost op: zondag 31 maart 2013, 18:07 »
Als je belpogingen op 0 zet dan belt hij maar 1x en probeert het daarna niet weer..
Dus eigenlijk is dit ook geen optie!

Nee, het zijn ook geen meerdere alarmen...

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: ATS7200n
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 16 april 2013, 16:55 »
Via wat voor lijn bel je weg?

Veel voorkomend probleem bij VoIP verbindingen is dat de DTMF tonen niet goed door komen.

Analoge lijn of ISDN werken goed, GSM ook.

Maar als het via VoIP loopt, of een modem van ziggo, kpn, etc dan heb je daar problemen mee.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: ATS7200n
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 16 april 2013, 22:09 »
Heb dit probleem al gehad met een analoge lijn, ISDN & GSM gehad..
Het ligt inderdaad aan de DTMF tonen omdat die omgezet worden..

TK666

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 125
    • Bekijk profiel
Re: ATS7200n
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 19 april 2013, 19:10 »
Ook ik ken dit probleem. Mijn oplossing is het accepteren dat het niet vlekkeloos werkt vrees ik.
Ook bij de ATS advanced werkt het ook niet goed.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATS7200n
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 19 april 2013, 21:19 »
Is gewoon een waardeloze spraakkiezer, leuk als je geen bevestigings nul gaat gebruiken maar met bevestiging in combinatie VOIP werkt het gewoon niet goed.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: ATS7200n
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 19 april 2013, 21:49 »
Zonder bevestiging is ook geen optie,!
Dan blijft hij doorbellen todat het aantal herhaalpogingen bereikt is..
En sowieso moet je één keer '0' intoetsen om het bericht af te spelen, ook bij deze DTMF toon gaat het al niet goed!

Het is trouwens niet alleen via VOIP, heb ook al eens via een ATS7310 (gsm kiezer) geprobeerd!

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: ATS7200n
« Reactie #9 Gepost op: zaterdag 20 april 2013, 17:25 »
In de tijd dat dit ding ontwikkeld werd, was VoIP nog niet echt gebruikelijk.

De GSM Module met de SMS functies op de Advanced werkt super!

TK666

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 125
    • Bekijk profiel
Re: ATS7200n
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 24 april 2013, 19:59 »
Sluit ik me volledig bij aan!! De SMS functie werkt echt geweldig.

Marco

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBVer en PDB
Re: ATS7200n
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 4 mei 2013, 11:18 »
Ik ben er wel achter dat de 7200N altijd 2 keer het alarmbericht afspeeld, druk je na de eerst keer op de '0', dan speeld het bericht gewoon nog een keer af.
Druk je na deze 2e keer niet op de '0', dan gaat ie gewoon verder naar het volgende bericht...

Bedoelde jij dit Machiel??

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: ATS7200n
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 4 mei 2013, 19:37 »
Jaa! Maar dit houd dus in dat je 4 keer over ne '0' moet indrukken, en 2 keer over je berichten hoort…

Marco

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBVer en PDB
Re: ATS7200n
« Reactie #13 Gepost op: zondag 5 mei 2013, 13:42 »
Ik heb het even geprobeerd...

Als ik hier thuis een bericht krijg: 'er is een alarm, druk op '0' voor meer informatie' en druk op de '0', dan komt nog een keer het bericht.
Druk ik dan niet op de '0', dan gaat ie toch verder naar het alarmbericht...
En dan is het met het alarmbericht: 'er is een accustoring, druk op '0' voor meer informatie',
Doe ik ook hier na het eerste bericht de '0', zegt ie het alarmbericht nog een keer, en daarna hangt hij
op en is voor de 7200 het bericht bevestigd.
Dus in principe is toch 2 keer de '0' voldoende (wat ik nu geprobeerd heb).

Ik ben benieuwd of het bij jou ook zo werk Machiell!

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer
Re: ATS7200n
« Reactie #14 Gepost op: zondag 5 mei 2013, 18:35 »
Ja, dit verhaal klopt! Alleen is het voor klanten wel vervelend dat ze het bericht altijd 2x moeten afluisteren…