Auteur Topic: Tijd aanvraag vergunning.  (gelezen 4212 keer)

Remco84

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Tijd aanvraag vergunning.
« Gepost op: donderdag 5 december 2013, 22:28 »
Goedendag heren en dames,

Ik vroeg mij af hoelang het ongeveer duurt van aanvraag vergunning totdat je daadwerkelijk aan de slag kunt?

Maandag haal ik het laatste uittreksel op en dan wordt de aanvraag vergunning verstuurd. Alleen nu zal ik ook gewoon een grijze pas nodig hebben en die kan pas weer aangevraagd worden als je onderneming goedgekeurd is.

Hoelang heeft dat bij de ondernemers hier geduurd, van aanvraag totdat alles rond was?

Alvast bedankt

Remco

Diablo

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: C&D Security
Re: Tijd aanvraag vergunning.
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 6 december 2013, 04:33 »
Kan heel snel gaan. Als alles meezit heb je hem binnen 4-6 weken. Maar is vooral afhankelijk van hoe snel de plaatselijke Korpschef en afd. Bijzondere Wetten hun oordeel/advies naar Ministerie sturen. Je kan het proces wel iets versnellen door de volledige aanvraag zowel naar de Korpschef als naar het Ministerie te sturen. Sla je de interne post fase over. Wel in begeleidingsbrief aangeven bij beide dat je dat gedaan hebt. Maar met ambtenaren zijn er helaas ook redenen genoeg te bedenken waardoor het proces vertraagt.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Tijd aanvraag vergunning.
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 6 december 2013, 10:46 »
Aanvraag vergunning duurt na betaling van leges maximaal 13 weken.
Als je rond deze periode van feestdagen een aanvraag doet, dan ga ook maar uit van 13 weken.

Bij mij heeft het 8 weken geduurt.. In 9 van de 10 gevallen moet je ook wel rekening dat het ook daadwerkelijk minimaal 7 a 8 weken duurt voordat de vergunning rond is.

Dan moet je lege passen aanvragen, dit duurt ongeveer 3 werkdagen.

Dan pas aanvragen, duurt 4 tot 6 weken. Afhankelijk van je plaatst waar je pas aanvraagt ene plaats is sneller al andere.

Bij elkaar opgeteld ben je 4 maand nodig ongeveer.