Auteur Topic: Samsung SVR-470  (gelezen 6484 keer)

C.T.

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Samsung SVR-470
« Gepost op: zondag 8 december 2013, 19:07 »
Ik heb een Samsung recorder SVR-470 met 4 Honeywell camera's.
Mijn internet provider is KPN.
Nu wil ik via internet op de DVR inloggen, maar wat ik ook probeer het wil niet lukken.
Kan iemand mij vertellen wat ik nu in het menu van de DVR bij gateway adressen poorten en andere instellingen moet invullen en welke poorten moet ik forwarden.
Ik had verwacht dat dit allemaal wat eenvoudiger zou zijn aangezien het geen goedkope recorder is, er valt ook weinig van deze recorder te vinden op internet.
Hij is eventueel te koop of te ruil voor een goed werkende.  :)

SecurEye

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
  • Van advies tot een betaalbare oplossing op maat!
    • Bekijk profiel
    • Betaalbare Camerabewaking Op Maat
  • Bedrijf: SecurEye B.V.
Re: Samsung SVR-470
« Reactie #1 Gepost op: zondag 8 december 2013, 20:46 »
Beste C.T.,

De SVR-470 zou moeiteloos online gezet moeten kunnen worden. De poorten waar je het over hebt zet je open in het modem van KPN.

Als dit niet iets is wat je vaker hebt gedaan, dan raad ik wel aan om er iemand bij te halen die er verstand van heeft.

Wij kunnen je hierbij helpen en wellicht met een goed alternatief komen, als de Samsung blijft weigeren.

Neem gerust contact.

Mvg,
Peter

SecurEye B.V.
www.secureye.nl
=========================
Peter W B Bost

SecurEye B.V. - http://www.secureye.nl
Onze Visie, Uw Veiligheid

C.T.

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 7
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Samsung SVR-470
« Reactie #2 Gepost op: zondag 8 december 2013, 23:06 »
Degene die al meerdere dvr's in bedrijf had genomen vond het dus ook erg lastig, het valt dus wel mee dat ze moeiteloos online gezet kunnen worden.
De documentatie hierover is ook zeer slecht.
Dus als het zover komt dat ik een andere recorder moet kopen wordt het zeker geen Samsung.

Ken

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 75
  • De referentie in beveiliging
    • Bekijk profiel
    • Varel Alarm NV
  • Bedrijf: Varel Alarm NV
  • Functie: Installatie verantwoordelijke
Re: Samsung SVR-470
« Reactie #3 Gepost op: zondag 15 december 2013, 14:04 »
Standaard zijn poort 80, 3495, 3496 en 3505 gebruikt, deze zal je dus moeten forwarden naar het intern ip-adres van je DVR.
Welk ip-adres, subnetmask en gateway je moet gebruiken kan ik van hieruit niet zeggen, dit zal je zelf moeten uitzoeken (via cmd => ipconfig ofzo).
Afhankelijk van je extern ip-adres (fixed of dynamisch) zal je ook DDNS moeten activeren.

De reden waarom jij dit niet voor elkaar krijgt lijkt me eerder een gebrek aan kennis te zijn dan een slecht werkend toestel.
Geen enkele dvr is moeiteloos online te krijgen als je niet weet hoe en aangezien we met beveiliging bezig zijn lijkt me dit maar goed ook (of heb je graag dat iedereen zomaar je beelden kan bekijken?).

De handleiding (en software) is hier terug te vinden.
« Laatst bewerkt op: zondag 15 december 2013, 14:05 door Ken »

Digiguard

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Eerst Denken -> Dan Doen !
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service & onderhouds-monteur
Re: Samsung SVR-470
« Reactie #4 Gepost op: zondag 15 december 2013, 16:18 »
Is wel erg makkelijk om direct naar de gebruiker te wijzen.

Zelf heb ik een redelijk uitgebreide ervaring met verschillende DVR's (Camtech / Bosch / Panasonic / Honeywell / Hikvision ed) maar die Samsung recorders zijn echt ondingen.
Bediening is verre van gebruikersvriendelijk, en ook de werking (met name de 19" modellen) is mijn inziens verre van betrouwbaar.

Heb al 2x gehad dat ondanks dat de recorder 24u per dag stond op te nemen toch geen beelden kon tonen en waar de dozenschuiver ook geen uitleg voor had. Bij een andere klant gingen de beelden soms flikkeren waarna complete vrachtwagens die voor een laaddok staan er "opeens" niet meer zijn ed.
Allemaal vage zaken waar ik bij andere type recorders nog nooit last van heb gehad en waar de dozenschuiver / leverancier terug moest vallen op samsung en totaal geen response kreeg op de vragen.

Een camtech recorder die vaak de helft kost is vele malen vriendelijker en sneller in bedrijf te stellen.
Ook de support van de andere merken is vele malen beter dan die van samsung die je doorverwijzen naar een dozenschuiver.

Ken

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 75
  • De referentie in beveiliging
    • Bekijk profiel
    • Varel Alarm NV
  • Bedrijf: Varel Alarm NV
  • Functie: Installatie verantwoordelijke
Re: Samsung SVR-470
« Reactie #5 Gepost op: maandag 16 december 2013, 21:31 »
Het is ook makkelijk om direct naar het product te wijzen :P

Ik heb zelf al 10-tallen Samsung DVR's online gezet (wel niet de SVR-reeks). Als je de juiste ip-instellingen gebruikt en de juiste poorten forward gaat dit probleemloos. Weet je niet wat ip-instellingen, poorten en DDNS juist zijn dan vind ik dat een gebrek aan kennis en geen gebrek van het toestel.
Er zullen heus wel DVR's zijn die makkelijker zijn in het gebruik maar ik denk dat er geen één gewoon plug & play is.

Ik wil ook nog even toevoegen dat de eerste reeksen van Samsung DVR's echt slecht waren, de huidige SRD-reeks werkt wel zoals het hoort.

PS: Ik heb geen enkele band met Samsung of een Samsung dozenschuiver ;)