Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - arnoldzw

Pagina's: [1]
1
Inbraakbeveiliging / Re: ATS1000AIP - Advisor Advanced Pro app
« Gepost op: maandag 12 april 2021, 18:57 »
Voor zover bij mij bekend moet je m gewoon updaten. De nieuwe app werkt pas vanaf een bepaalde firmwareversie.

Dank voor je reactie.
Als ik in de instellingen van de app kijk geeft hij minimaal FW versie 21.21.109 of recenter aan, daar zou het aan moeten voldoen.
Toch maar die update doen dan? Iemand nog tips/aandachtspunten om niet te vergeten?
Zag dat je minimaal een 1024kb processor moet hebben. Eerst dat maar even bekijken.

2
Inbraakbeveiliging / ATS1000AIP - Advisor Advanced Pro app
« Gepost op: vrijdag 9 april 2021, 17:11 »
Beste allemaal,

Ik heb een vraag over een ATS1000AIP paneel met FW versie MR_024.024.0128.
Deze werdt voorheen door de klant ook bediend via de Advisor Advanced app op zijn android toestel. (rode app)

Dit werkte altijd maar tijdelijk, na het herstarten van de centrale werkt alles goed, maar na verloop van tijd niet meer.
In een ander topic op dit forum lees ik dat dit komt door de interne firewall die ingaand verkeer op poort 32000 blokkeert. Zie topic: http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14304176.0
In FW versie 028.028.0144 zou dit opgelost moeten zijn.

Tot zo ver;


De klant heeft nu een nieuw telefoon toestel, overgestapt naar een iPhone, dus ook hier de Advisor Advanced Pro app geïnstalleerd. (nu de blauwe app)
Alle instellingen staan goed;
   * IP adres
   * Port 32000 forward
   * Encryptie sleutel goed
   * PIN goed
   * Maar 1 toestel verbonden (en tweede test toestel)
Als ik nu verbinding probeer te maken via de nieuwe app krijg je na een tijdje een time-out fout.
App blijft verder blanco, maar als je dan in de instellingen van de app bezig bent krijg je wel de melding of je de verbinding wilt verbreken. Hij lijkt dus wel verbonden met het paneel?

Als ik de centrale herstart, en met zijn oude telefoon en app probeer werkt het wel. Nieuwe telefoon met de Pro app en gelijke instellingen werkt niet.
Volgens mij moet de bestaande FW versie van de centrale ook werken met de Pro app. (versie 021.021.0109 of hoger las ik ergens)

Vragen:
Wat doe ik fout?
Kan ik dit paneel zonder zorgen flashen naar FW 028.028.0144? (iemand ervaringen of tips?)
Kan dit flashen in een keer, of beter om tussenstappen te doen?
Wellicht andere tips in deze?

Hoor graag van jullie,



3
Inbraakbeveiliging / Re: Sirene storing
« Gepost op: maandag 9 juli 2018, 21:20 »
Heren.... Dank voor jullie waardevolle input.

Dit was inderdaad de juiste oplossing.
De bestaande sirene had al een 1K weerstand parallel over de sirene en een 4K7 EOL in de sabotagelus.

Nu op uitgang S2, die niet is gebruikt, ook een 1K weerstand geplaatst en de storing is nu weg.

Dank alle voor jullie reacties!!

4
Inbraakbeveiliging / Re: Sirene storing
« Gepost op: zaterdag 30 juni 2018, 16:17 »
heb alle andere uitgangen al uitgezet om zeker te weten dat er geen tweede sirene geconfigureerd is.

Alarm accepteren lukt me niet.
Doe ik iets fout?, of lukt accepteren niet doordat storing nog actief is.

Het systeem bestaat uit twee identieke GI`s. Dit zijn beide ATS 1115A
Druk tweemaal op de "F". Dan verschijnt de alarmlijst.

Hierin zijn drie alarmen actief.
* sirene storing
* GSM storing > SIMkaart zit er nog niet in
* Ingang deurcontact van de meterkast waar ik bezig ben ;-)  (verdwijnt vanzelf als ik de deur sluit)

Deze alarmen accepteren heb ik geprobeerd via kruisje, alarm UIT e.d. Maar melding verdwijnt niet.





5
Inbraakbeveiliging / Sirene storing
« Gepost op: zaterdag 30 juni 2018, 15:45 »
Beste allen!!

Ik heb een ATS 1000A-IP.
Hierop heb ik een sirene storing waardoor ik niet kan inschakelen.

Op de GI krijg ik de volgende melding:
----------------
Paneel
Sirene storing
----------------

Sirene zit aangesloten met een 4K7 weerstand in serie in de sabotage lus, en een 1K weerstand parallel op de sturing.
Sturing zit aangesloten op + en S1.

Bij de uitgangen zit hij geconfigureerd en een filter 1-Interne sirene gekoppeld.
Er is geen tweede uitgang geconfigureerd als sirene.

Type sirene is een AS270.


Aan de zijde van de centrale weerstanden gemeten om draadbreuk uit te sluiten. > is oke.
sirene functioneert ook.


wat kan deze storing veroorzaken?...



6
Inbraakbeveiliging / Re: Downloaden ATS vanuit ATS8500 software lukt niet
« Gepost op: zaterdag 30 juni 2018, 15:30 »
Dank, het is inmiddels gelukt. Bleek een verkeerde weerstand in de sirene te zitten. Hierdoor een actief alarm.

Dank voor jullie hulp.

7
Inbraakbeveiliging / Re: Downloaden ATS vanuit ATS8500 software lukt niet
« Gepost op: zondag 3 juni 2018, 18:29 »
Nee, alles in het standaard "home" scherm.

Moet ik niet ergens een optie aanzetten om te mogen downloaden?


8
Inbraakbeveiliging / Re: Downloaden ATS vanuit ATS8500 software lukt niet
« Gepost op: vrijdag 1 juni 2018, 15:18 »
Als aanvulling....

Heb geprobeerd via bedienpaneel het extra di en gi toe te voegen.
Dit werkt, en als ik een nieuwe upload op laptop maak zie ik ze ook staan in de software.

Download lukt nog steeds niet.

Als ik kijk naar de actuele storingen en alarmen zijn onderstaande actief:

Paneel
Sir sabotage

Paneel
Module sab


Sirene uitgangen zowel intern en extern via bedienpaneel al gewist.

Tamp schakelaar van centrale zelf heb ik ook ingedrukt staan.

Beide zouden dus niet actief moeten zijn, of betekend het iets anders




9
Inbraakbeveiliging / Downloaden ATS vanuit ATS8500 software lukt niet
« Gepost op: vrijdag 1 juni 2018, 14:03 »
Beste allemaal.

Ik heb een bestaande installatie:
ATS 1000AIP
FW MR_024.024.0128

Deze centrale is recent uitgebreid met een extra bedienpaneel, rook en PIR melders, IO uitbreiding e.d.
Deze wijzigingen wil ik nu gaan configureren via de ATS8500 software. (USB of LAN)

Verbinden met de centrale lukt, maar als ik iets wijzig, en dan wil downloaden krijg ik onderstaande melding:

"FOUT: De centrale geeft geen toegang voor synchronisatie doeleinden. De reden hiervoor is ongeldige toegang, er is een installateur of hoofdgebruiker actief op het bediendeel, of een remote verbinding is actief."

Ik kan dus geen wijzigingen doorgevoerd krijgen zoals het instellen van de extra DI en GI.

Uiteindelijk besloten via de T1 jumper de installateurscode te herstellen, en zelfs de centrale geheel gereset via het bestaande en werkende bedienpaneel. Hij is nu dus weer in de fabrieksinstellingen.
(parameters uiteraard vooraf geback-upt)
Vervolgens in de software ook de PIN code aangepast naar de default installateurscode.

Maar nu kan ik nog steeds geen download doen,

Wat zie ik over het hoofd?

Er zijn nog wat storingen actief. (sabotage sirene, ingang 8 fout.)...
er zitten in de lus modules die nog niet geconfigureerd zijn....

Kunnen bovenstaande dingen er voor zorgen dat ik nu niets kan?

 

10
Inbraakbeveiliging / Re: Systeem fout ATS1000IP
« Gepost op: maandag 5 maart 2018, 21:34 »
Dank voor jullie reactie.

Het was inderdaad een kwestie van een bedienpaneel op adres 1 zetten.  ;D

Wist niet dat er 2x een adres 1 mocht zijn.

Nu is één bedienpaneel actief, de andere geeft nog wel de systeemfout, maar dit komt waarschijnlijk doordat hij nog niet geconfigureerd is.




11
Inbraakbeveiliging / Systeem fout ATS1000IP
« Gepost op: maandag 5 maart 2018, 20:37 »
Beste gebruikers,

Ik heb een bestaand paneel uitgebreid met een extra bedienpaneel en een ingangsuitbreiding.
Als ik de centrale nu onder spanning zet krijg ik op de bedienpaneel een "system fault" met alle leds knipperend.

Het gaat om een ATS1000A-IP-MM
2x bedienpaneel (adres 2 en 3)
1x uitbreiding Ats1210 (adres 1)

De bus zit (helaas) in een steropstelling en geen lus.
Volgens manual moet dit kunnen. Kabellengte is ongeveer 30m. En op degene met langste afstand staat eindweerstand aan. Dit ook geprobeerd met beide langste kabels.

Tx led op centrale knippert. Rx niet.
Op de bedienpanelen en uitbreiding knippert oranje led (rx?)  Tx niet.

Waar kan ik nog meer zoeken voor mijn probleem?


Pagina's: [1]