Auteur Topic: Berekeningen....  (gelezen 108645 keer)

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Berekeningen....
« Reactie #15 Gepost op: maandag 31 december 2012, 23:23 »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #16 Gepost op: maandag 31 december 2012, 23:33 »
Hahaha....  :)

Ja, het is hard werk  8)

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 15:27 »
Prima, laten we nu eerst mmaar eens duidelijkheid krijgen omtrent de berekening wat betreft de vakantiedagen.
Ik heb inmmiddels diverse berekeningen erop los gelaten, maar tot een aanvaardbaar antwoord kwam ik niet.
Als je er vanuit gaat dat als je een verlofdag opbouwt deze 7,6 uur oplevert en in de huidige situatie 8, dan is het ook zo dat als je een verlofdag opneemt het je 7,6 uur kost. en in de huidige situatie 8. M.i. verandert er dus niets. Het kost je geen verlofdagen, je moet alleen geen moeilijke berekeningen erop los laten.

Immers iemand die parttime 80 uur werkt heeft op jaarbasis 12 verlofdagen (96 uur) en als hij met vakantie wil gaat dat ook naar rato en kost een verlofdag hem 4 uur. Hij kan dan 3 weken vakantie opnemen en dat kost hem dan 60 uur.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 15:57 »
Ik heb inmmiddels diverse berekeningen erop los gelaten, maar tot een aanvaardbaar antwoord kwam ik niet.

Wanneer is een antwoord in jouw beleving "aanvaardbaar"? Het lijkt er namelijk sterk op dat wanneer een berekening niet het door jou gewenste resultaat oplevert, jij dit dan bestempeld als "niet aanvaardbaar".

Als je er vanuit gaat dat als je een verlofdag opbouwt deze 7,6 uur oplevert en in de huidige situatie 8, dan is het ook zo dat als je een verlofdag opneemt het je 7,6 uur kost. en in de huidige situatie 8.

Dus omdat je in de nieuwe situatie maar 7,6 uur opneemt om een dag vrij te nemen, is het ook geen probleem dat je maar 7,6 uur opbouwt  ???

M.i. verandert er dus niets.

Ik ben bang dat er nog teveel alcohol in je bloed zit waardoor je niet meer helder kunt denken!

Het kost je geen verlofdagen,

Zolang jij in dagen blift denken ga je het inderdaad niet snappen. Ga nu eens rekenen hoeveel uur je nu op jaarbasis moet werken, en hoeveel dat in de nieuwe situatie zou zijn? Waar maak ik in die berekening volgens jou een denk en/of rekenfout?

je moet alleen geen moeilijke berekeningen erop los laten.

Moeilijk? Volgens mij is er helemaal niets moeilijks aan. Een paar keer vermenigvuldigen, plussen en minnen en dan ben je er. Je moet het alleen wel willen

Immers iemand die parttime 80 uur werkt heeft op jaarbasis 12 verlofdagen (96 uur) en als hij met vakantie wil gaat dat ook naar rato en kost een verlofdag hem 4 uur. Hij kan dan 3 weken vakantie opnemen en dat kost hem dan 60 uur.

Wat heb je hier nu mee aangetoond?
Nu heeft hij inderdaad nog 96 uur (dat waren er dus 100). In de nieuwe situatie heeft hij nog maar 91,2 uur over.  Als hij nu met 3 weken verlof gaat kost hem dat inderdaad 60 uur, hij moet dus nog 16 uur (20 uur - 4 uur ADV) die periode werken. In de nieuwe situatie kost hem dat 57 uur verlof en moet hij nog 19 uur werken om aan zijn 76 contracturen te komen. Dus zoals ik al steeds zeg, je moet meer UREN gaan werken.
« Laatst bewerkt op: woensdag 2 januari 2013, 15:59 door Planner »

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 16:31 »
Wanneer is een antwoord in jouw beleving "aanvaardbaar"? Het lijkt er namelijk sterk op dat wanneer een berekening niet het door jou gewenste resultaat oplevert, jij dit dan bestempeld als "niet aanvaardbaar".

Dus omdat je in de nieuwe situatie maar 7,6 uur opneemt om een dag vrij te nemen, is het ook geen probleem dat je maar 7,6 uur opbouwt  ???

Ik ben bang dat er nog teveel alcohol in je bloed zit waardoor je niet meer helder kunt denken!


Nogmaals, ik ben van mening dat je niet te veel moet gaan rekenen en met het bloedpercentage in mijn alcohol is niks mis.

Als je nu 8 uur opbouwt en 8 uur opneemt voor een verlofdag of 7,6 opbouwt en 7,6 uur opneemt blijft toch lood om oud ijzer? Als je een halve dag opneemt is dat nu 4 uur en in de nieuwe situatie 3,8 uur.
Dus vertel mij dan wat ik niet begrijp of niet wil begrijpen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 16:39 »
Nogmaals, ik ben van mening dat je niet te veel moet gaan rekenen

De bonden hebben er jarenlang over gedaan, en nu zeg jij dat je niet teveel moet gaan rekenen? Welke argumenten moet ik dan gebruiken?

Als je nu 8 uur opbouwt en 8 uur opneemt voor een verlofdag of 7,6 opbouwt en 7,6 uur opneemt blijft toch lood om oud ijzer? Als je een halve dag opneemt is dat nu 4 uur en in de nieuwe situatie 3,8 uur.

Ik heb nog een voorbeeld om het probleem te verduidelijken. Laten we eens kijken naar een fulltimer die een hele periode (4 weken) vrij neemt. In de huidige sitiuatie moet hij dan 19 dagen van 8 uur (= 152 uur) opnemen, de laatste dag is dan een ADV dag.

Als dezelfde werknemer in de nieuwe situatie dan 19 dagen van 7,6 uur (= 144,4 uur) opneemt, dan komt hij nog steeds 7,6 uur tekort. Ofwel dit wordt bijgeschreven bij zijn minuren (en moet hij deze later alsnog inhalen), ofwel hij moet nog een extra dag van 7,6 uur opnemen (en is dus een extra vakantiedag kwijt).

Dus vertel mij dan wat ik niet begrijp of niet wil begrijpen.

Wat jij niet wilt begrijpen is dat je in UREN moet rekenen, en dat is echt niet zo moeilijk. Jij hebt dat zelf ook gedaan en toonde aan dat je maar liefst 104 uur extra "vrije tijd" zou hebben, maar ja, ik noem dat gewoon ADV.

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300599.msg14301869#msg14301869

Maar zelfs in dagen wordt het in mijn voorbeeld hierboven toch duidelijk dat dagen van 7,6 uur niet hetzelfde zijn als dagen van 8 uur
« Laatst bewerkt op: woensdag 2 januari 2013, 16:42 door Planner »

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 16:57 »
De bonden hebben er jarenlang over gedaan, en nu zeg jij dat je niet teveel moet gaan rekenen? Welke argumenten moet ik dan gebruiken?

Ik heb nog een voorbeeld om het probleem te verduidelijken. Laten we eens kijken naar een fulltimer die een hele periode (4 weken) vrij neemt. In de huidige sitiuatie moet hij dan 19 dagen van 8 uur (= 152 uur) opnemen, de laatste dag is dan een ADV dag.

Als dezelfde werknemer in de nieuwe situatie dan 19 dagen van 7,6 uur (= 144,4 uur) opneemt, dan komt hij nog steeds 7,6 uur tekort. Ofwel dit wordt bijgeschreven bij zijn minuren (en moet hij deze later alsnog inhalen), ofwel hij moet nog een extra dag van 7,6 uur opnemen (en is dus een extra vakantiedag kwijt).

Wat jij niet wilt begrijpen is dat je in UREN moet rekenen, en dat is echt niet zo moeilijk. Jij hebt dat zelf ook gedaan en toonde aan dat je maar liefst 104 uur extra "vrije tijd" zou hebben, maar ja, ik noem dat gewoon ADV.

http://www.beveiligingsforum.nl/index.php?topic=14300599.msg14301869#msg14301869

Maar zelfs in dagen wordt het in mijn voorbeeld hierboven toch duidelijk dat dagen van 7,6 uur niet hetzelfde zijn als dagen van 8 uur
Je heb me overtuigd, en wat jouw berekening betreft daar is geen speld tussen te krijgen. Ik ga nu eens navragen hoe dit op te lossen is en of dutte repareren is.

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #22 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 18:15 »
De bonden hebben er jarenlang over gedaan, en nu zeg jij dat je niet teveel moet gaan rekenen? Welke argumenten moet ik dan gebruiken?

Inmiddels heb ik het een en en ander nagevraagd en er wordt een rekenfout gemaakt, je raakt GEEN verlofdagen kwijt.

Een periode is 152 uur en een week 38 uur. 5 x 7,6 = 38. Een week verlof opnemen kost 38 uur. De rekenfout wordt gemaakt in de ADV-dag. Je kan niet de ADV-dag verkopen en hem vervolgens ook nog mee willen nemen in de berekening.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #23 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 20:29 »
Inmiddels heb ik het een en en ander nagevraagd en er wordt een rekenfout gemaakt,

Dat er een rekenfout gemaakt wordt dat staat vast, alleen hebben wij een verschil van mening over WIE die rekenfout maakt  ;D

je raakt GEEN verlofdagen kwijt.

Heb ik iets anders beweerd dan? Maar ik leg steeds uit dat je het naar uren moet rekenen  :o

Een periode is 152 uur en een week 38 uur. 5 x 7,6 = 38. Een week verlof opnemen kost 38 uur.

Geen speld tussen te krijgen, dat is wat ik ook zeg

De rekenfout wordt gemaakt in de ADV-dag.

Precies wat ik je dus ook al gezegd had

Je kan niet de ADV-dag verkopen en hem vervolgens ook nog mee willen nemen in de berekening.

Kijk, en daar gaan jullie dus helemaal de mist in. Waar in mijn berekening in de nieuwe CAO heb ik het nog over de ADV  ??? Ik heb het alleen in de huidige situatie over ADV maar jullie vergeten die mee te tellen. Want dan is waarschijnlijk de logica dat wanneer je nu een week vakantie opneemt, je 40 uur (5 x 8 uur) op moet nemen. Maar dat klopt dus niet helemaal. In de huidge CAO moet je namelijk GEMIIDDELD ook 38 uur vakantie opnemen. Dat is het makkelijkst te beredeneren wanneer je 4 weken vakantie opneemt. Nu zijn dat 19 dagen van 8 uur (152 uur + 1 ADV dag = 160 arbeidsuren), en dat worden 20 dagen van 7,6 uur = 152 arbeidsuren. Zoals je ziet, alleen in het eerste geval tel ik ADV mee.

En in de nieuwe situatie is een vakantiedag niet altijd 7,6 uur. Wanneer er namelijk al diensten ingepland zijn, dan is een vakantiedag gewoon het aantal uren van de dienst. Stel nu eens dat je een rooster hebt met 19 diensten van 8 uur. Dan neem jij 10 dagen vakantie, en dat kost je dus 80 uur. Als er namelijk maar 7,6 uur per dag gepland zou worden, dan kom jij namelijk 4 uur tekort, die dus bij je minuren geteld worden, en die je dus later moet inlopen.

En wanneer jij dus al je vakantiedagen opneemt als er al diensten ingepland zijn, dan kom je niet aan 24 vakantiedagen.

Het probleem is dat wanneer ik iets uitleg, ik het 10 keer moet herhalen alvorens het kwartje valt. Dat vind ik helemaal niet erg, want ik ben echt de beroerste niet. Dan zeg jij dat je het snapt, belt naar de bond, en dan papagaai jij meteen weer de bond na, daar waar ik al eerder heb gezegd dat je niet zomaar klakkeloos alles moet geloven wat zij zeggen, maar daar zelf ook nog eens goed over nadenken.

Vraag eens aan de vakbond hoeveel uren een fulltime in 13 loonperiodes moet werken, rekening houding met contracturen, ADV (alleen in de oude situatie) en 24 vakantiedagen. Wellicht dat er dan een lichtje gaat branden  :(

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #24 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 20:48 »
Dat er een rekenfout gemaakt wordt dat staat vast, alleen hebben wij een verschil van mening over WIE die rekenfout maakt  ;D

Heb ik iets anders beweerd dan? Maar ik leg steeds uit dat je het naar uren moet rekenen  :o

Geen speld tussen te krijgen, dat is wat ik ook zeg

Precies wat ik je dus ook al gezegd had

Kijk, en daar gaan jullie dus helemaal de mist in. Waar in mijn berekening in de nieuwe CAO heb ik het nog over de ADV  ??? Ik heb het alleen in de huidige situatie over ADV maar jullie vergeten die mee te tellen. Want dan is waarschijnlijk de logica dat wanneer je nu een week vakantie opneemt, je 40 uur (5 x 8 uur) op moet nemen. Maar dat klopt dus niet helemaal. In de huidge CAO moet je namelijk GEMIIDDELD ook 38 uur vakantie opnemen. Dat is het makkelijkst te beredeneren wanneer je 4 weken vakantie opneemt. Nu zijn dat 19 dagen van 8 uur (152 uur + 1 ADV dag = 160 arbeidsuren), en dat worden 20 dagen van 7,6 uur = 152 arbeidsuren. Zoals je ziet, alleen in het eerste geval tel ik ADV mee.

En in de nieuwe situatie is een vakantiedag niet altijd 7,6 uur. Wanneer er namelijk al diensten ingepland zijn, dan is een vakantiedag gewoon het aantal uren van de dienst. Stel nu eens dat je een rooster hebt met 19 diensten van 8 uur. Dan neem jij 10 dagen vakantie, en dat kost je dus 80 uur. Als er namelijk maar 7,6 uur per dag gepland zou worden, dan kom jij namelijk 4 uur tekort, die dus bij je minuren geteld worden, en die je dus later moet inlopen.

En wanneer jij dus al je vakantiedagen opneemt als er al diensten ingepland zijn, dan kom je niet aan 24 vakantiedagen.

Het probleem is dat wanneer ik iets uitleg, ik het 10 keer moet herhalen alvorens het kwartje valt. Dat vind ik helemaal niet erg, want ik ben echt de beroerste niet. Dan zeg jij dat je het snapt, belt naar de bond, en dan papagaai jij meteen weer de bond na, daar waar ik al eerder heb gezegd dat je niet zomaar klakkeloos alles moet geloven wat zij zeggen, maar daar zelf ook nog eens goed over nadenken.

Vraag eens aan de vakbond hoeveel uren een fulltime in 13 loonperiodes moet werken, rekening houding met contracturen, ADV (alleen in de oude situatie) en 24 vakantiedagen. Wellicht dat er dan een lichtje gaat branden  :(
Nogmaals de bonden zijn er niet op uit  om de beveiliger een oor aan te naaien, de werkgevers trouwens ook niet, want als uit zou komen dat dat zo was breekt de hel los.

Ik zou niet weten waarom ik de bond niet zou moeten geloven, uiteindelijk hebben we gezamenlijk opgetrokken om tot goede CAO-voorstellen te komen.
Dat je niet alles bereikt wat je zou willen is inherent aan het onderhandelingsproces.

Lees de gehele CAO tekst eens en dan met name Art. 96 lid 2.
Dat ik de bond geloof wil overigens niet zeggen dat ik twijfel aan je oprechtheid in deze.


Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #25 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 22:10 »
Nogmaals de bonden zijn er niet op uit  om de beveiliger een oor aan te naaien, de werkgevers trouwens ook niet, want als uit zou komen dat dat zo was breekt de hel los.

Ik zeg nergens dat de bonden er op uit zijn om beveiligers een oor aan te naaien, ik zeg alleen dat het punt vakantiedagen/uren tot gevolg heeft dat een beveiliger per jaar meer uren moet gaan werken. Dat ze dit niet in de gaten hadden bij het afsluiten van het akkoord, daar kan ik me wel wat bij vooorstellen, want ook ik had het in eerste instantie niet in de gaten. Maar wat ik wel heel kwalijk vind dat wanneer ze dit nu voorgehouden wordt, ze niet even pas op de plaats maken, even goed gaan nadenken en dan pas reageren, maar gelijk met een onzinnig antwoord komen. Want ze kunnen dit wel blijven ontkennen, een ieder die kan rekenen zal niets anders kunnen concluderen dat dit gewoon waar is.

Ik zou niet weten waarom ik de bond niet zou moeten geloven, uiteindelijk hebben we gezamenlijk opgetrokken om tot goede CAO-voorstellen te komen.

En het antwoord van de leden, of zij dit goede CAO voorstellen zijn, is nog niet bekend. Jij kan dit wel vinden, hoewel jij uitgaat van berekeningen die jij niet zelf hebt nagerekend. Dan leg ik het je met veel moeite uit, dan zeg je dat ik je overtuigd hebt, om je vervolgens weer net zo makkelijk door de vakbond te laten overtuigen met dezelfde onzin berekening waar je nog geen uur daarvoor afstand van had genomen!

Dat je niet alles bereikt wat je zou willen is inherent aan het onderhandelingsproces.

Natuurlijk, maar daar gaat het hier niet om. Het gaat hier om de beoordeling van wat er wel bereikt is, en als daar een fout in de berekening zit, dan moet je dus de conclusie op dit punt aanpassen. Als jij het geen probleem vind dat jij meer uren moet gaan werken, wie ben ik dan om jou daarvan af te houden. Maar als jij in de veronderstelling bent dat jij niet meer uren moet gaan werken, dan probeer ik je dat uit te leggen, voordat "de hel losbreekt".

Lees de gehele CAO tekst eens

Mijn beste, ik heb je nu al een paar keer gezegd dat ik het hele concept al een aantal malen grondig heb gelezen. Dat veranderd echter helemaal niets aan de eindconclusie over het hoofdlijnenakkoord. Alhoewel, mijn conclusie is nu nog sterker nee, juist op het punt waar het hier om gaat, omdat nu pas blijkt dat er nog meer vakantieuren ingeleverd moeten worden.

en dan met name Art. 96 lid 2.

Artikel 96 heeft in het concept geen lid 2! Maar je bedoeld artikel 69 lid 2. Nou, die heb ik heel goed gelezen. Zelfs als je niet goed leest is hij heel duidelijk, je houdt nog maar 182,4 uur vakantie over. Het aantal uren dat je per jaaer moet werken blijt hetzelfde (13 x 160 - 13 x 8 = 13 x 152), en als je dus minder vakantieuren hebt dan betekend dat dus dat je meer uren moet werken. Makkkelijker kan ik het echt niet maken.....

Dat ik de bond geloof wil overigens niet zeggen dat ik twijfel aan je oprechtheid in deze.

Grappenmaker. Ga nu zelf eens voor jezelf nadenken, en laat je niet zo maar wat wijsmaken door een vakbondsbestuurder, ondanks dat deze het ongetwijfeld heel oprecht is, maar dat wil niet zeggen dat hij/zij geen fouten kan maken, het zijn ook maar mensen.

Zeker als beveiliger zou het principe "vertrouwen is goed, controle is beter" hoog in het vaandel moeten staan
« Laatst bewerkt op: woensdag 2 januari 2013, 22:14 door Planner »

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #26 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 22:24 »
Hier is de volledige CAO-tekst, dit is geen concept maar de complete uitvoering.

http://www.uniesecurity.nl/Portals/2/Documenten/Particuliere%20beveiliging/concept%20cao-tekst%20PB%202012%20-%202013%20vanaf%201%20juli%202012%20tot%2030%20september%202013.pdf

En ik moet blindelings op mijn vakbondsbestuurder kunnen vertrouwen, dat doet hij ook op mij.
Het zou trouwens prettig zijn dat wij als kaderleden wat meer waardering zouden krijgen, wij doen dit ook belangeloos en krijgen er niets extra's voor. Af en toe vraag ik mij af waarom ik eigenlijk nog antwoord geef bij mensen waar het glas alleen maar half leeg is.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #27 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 22:37 »
Hier is de volledige CAO-tekst, dit is geen concept maar de complete uitvoering.

http://www.uniesecurity.nl/Portals/2/Documenten/Particuliere%20beveiliging/concept%20cao-tekst%20PB%202012%20-%202013%20vanaf%201%20juli%202012%20tot%2030%20september%202013.pdf

Mooi, maar ik lees nog steeds dat er vakantieuren ingeleverd moeten worden

En ik moet blindelings op mijn vakbondsbestuurder kunnen vertrouwen, dat doet hij ook op mij.

Vertrouwen wil toch niet zeggen dat men geen fouten kan maken?

Het zou trouwens prettig zijn dat wij als kaderleden wat meer waardering zouden krijgen,

Ik heb je al eerder aangegeven dat ik het waardeer dat jij je in ieder geval in wil zetten. Maar als jij dan alleen maar iemand napraat omdat je deze blindelings vertrouwt en zelf niet bereid bent om na te denken, dat ben je mijn waardering heel snel kwijt. Kaderleden zijn er namelijk ook om de bestuurders scherp te houden, niet om alleen maar ja te knikken....

wij doen dit ook belangeloos en krijgen er niets extra's voor.

Vrije dagen, reiskosten.....

Af en toe vraag ik mij af waarom ik eigenlijk nog antwoord geef bij mensen waar het glas alleen maar half leeg is.

Dat je antwoord geeft dat is op zich te prijzen, maar als jij alleen maar in herhaling blijft vallen en niet je eigen mening, maar die van je vakbondsbestuurder verkondigt omdat jij die volgens eigen zeggen "blindelings moet vertrouwen", dan lijkt het mij weinig zinvol dat jij blijft antwoorden, dan levert het alleen maar een hoop irritatie op....
« Laatst bewerkt op: woensdag 2 januari 2013, 22:47 door Planner »

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Berekeningen....
« Reactie #28 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 22:57 »

Dat je antwoord geeft dat is op zich te prijzen, maar als jij alleen maar in herhaling blijft vallen en niet je eigen mening, maar die van je vakbondsbestuurder verkondigt omdat jij die volgens eigen zeggen "blindelings moet vertrouwen", dan lijkt het mij weinig zinvol dat jij blijft antwoorden, dan levert het alleen maar een hoop irritatie op....

Als jij denkt dat wij niet kritisch zijn op onze eigen belangenbehartiger dan zit je er naast. Wij zijn er om kritisch te zijn en mogen dat ook, zo democratisch is het wel bij ons. Sterker nog hij laat veel initiatieven aan ons en het is niet zo dat ik hem altijd zoals jij dat noemt na papagaai.

Voor alle duidelijkheid: vakantierechten blijven in nieuwe cao beveiliging hetzelfde! Een week vakantie opnemen kost straks standaard 7,6 uur en een week 38 uur. Dat is nu, in huidige cao, respectievelijk 8 uur en 40 uur maar dan inclusief ADV. Die verdwijnt echter. Uiteraard dien je als er dienst staat ingeroosterd het aantal uren van die dienst op te nemen maar ook dat is nu ook het geval!

Bovenstaande is de officiële reactie van de bond en die onderschrijf ik ten volle.



yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Berekeningen....
« Reactie #29 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 23:53 »
In de nieuwe situatie zal een fulltimer (152 uur) wanneer hij 4 weken vrij wil zijn 20 verlofdagen in moeten leveren.
152 : 7,6 = 20

In de oude situatie is dat 19 dagen (152 : 8) + 1 adv dag.

Er zal dus 1 verlofdag meer ingeleverd moeten worden als de nieuwe cao doorgaat.

Tenzij men er voor kiest om die verlofdag terug te kopen als vervanging van de adv dag.
Maar wat als men die dag niet wil kopen?
Dan lever je dus gewoon een dag extra in om dezelfde hoeveelheid dagen vrij te zijn.

Of zie ik het verkeerd?