Auteur Topic: Satel  (gelezen 177125 keer)

RalphJonkers

  • Gast
Satel
« Gepost op: dinsdag 27 november 2012, 17:42 »
Hoe komt het dat hier weinig tot niets over Satel wordt gedeeld / besproken? Niet bekend of onbemind?

Groeten, Ralph

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: Satel
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 28 november 2012, 00:37 »
Hier wordt alleen over echte systemen gesproken.  :P
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

Laszlo

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur
Re: Satel
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 5 december 2012, 19:47 »
Volgens mij de Satel Versa, Integra en Micra centrale zijn niet minder goed en betrouwbaar als een van de meer populairste systemen. Ik ben zelfs vanuit Hongarije gekomen. ik heb er 17 jaar in de beveiligingsbranche als monteur, en service technicus gewerkt. Bij ons de Satel is heel populair, de prijs en het kwaliteit in balans zit. Ideaal voor woningen, woonhuizen, vanaf de Integra is geschikt voor grootere soplossingen. Gebruikervriendelijke systemen.
Ik denk, hier in Nederland nog veel merken zijn onbekend bijvoorbeeld Paradox, Napco, Pyronix, Menwier, Texecom, Bosch, Siemens, en nog veel meer. En ik heb nog niet over toegangscontrole,Branbeveiliging, en CCTV gesproken.Gelukkig Jablotron is wel bekend, volgens mij Jablotron is het allerbeste draadloos systeem op de markt. Mijn twee favoriet systemen is de Galaxy en de Inner Range Concept 4000. Als iemand kennis maakt met een Inner range systeem, dan vergeet de ATS.
Dus de systemen vanuit oosteuropa zijn niet minder dan de anderen.

Groet, Laszlo
 

Wesley-Osec

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Osec B.V. - Leverancier van elektronische beveiliging
  • Bedrijf: Osec B.V.
  • Functie: Accountmanager
Re: Satel
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 21 december 2012, 10:28 »
Hier wordt alleen over echte systemen gesproken.  :P

Haha Pietje22589, vooroordelen?


Er zitten ongelofelijk veel mogelijkheden in, en tevens is het een grade 3 gekeurd systeem dus zeker een centrale om rekening mee te houden.

Aantal voorbeelden zijn:

Koppeling met KNX(Domotica) op bus niveau, waarmee 2 weg communiceren wordt gerealiseerd.
Smartphone app om systeem op afstand te kunnen bedienen.
Touch bediendeel.

Voor wie meer wilt weten over Satel, stuur mij even een berichtje of kijk op onze website.
http://www.osec.nl

Met vriendelijke groet,

Wesley Kloppenburg
Accountmanager
Osec

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: Satel
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 21 december 2012, 20:22 »
Nou, iedereen, ga even zitten. Pietje gaat in het nieuwe jaar een cursusje Satel krijgen!

Meer info volgt zodra beschikbaar. inclusief vooroordelen! :)
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Satel
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 22 december 2012, 14:32 »
Nou, iedereen, ga even zitten. Pietje gaat in het nieuwe jaar een cursusje Satel krijgen!

Meer info volgt zodra beschikbaar. inclusief vooroordelen! :)
Heb net een folder gelezen over de Satel Integra, ziet er wel goed uit allemaal, genoeg modules om alles te kunnen realiseren.
Maar in ons bedrijf doen we eigenlijk helemaal niets met Satel, en het lastige is dat als er 1 installatie komt dat iedere (storings-dienst) monteur het systeem moet kunnen servicen, dus iedereen een cursus en dat is een dure hobby.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Satel
« Reactie #6 Gepost op: zondag 23 december 2012, 15:19 »
Ziet er idd leuk uit, maar 128 zone's is wat aan de weinige kant. Hoe zit t met een koppeling op crestron icm die app?

Laszlo

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur
Re: Satel
« Reactie #7 Gepost op: maandag 31 december 2012, 01:15 »
Idereen een cursus? Volgens mij een handleiding is genoeg. Veel type systeemen is verkrijgbaar op de markt. De basis bij elke systeemen is hetzelfde alleen de programmering verschillend, dus een goede monteur met ervaring, met elke systeemen moet goed omgaan.
In Hongarije bij MULTI ALARM B.V. wij werkte ongeveer 20 verschillende type systeemen, omdat deze bedrijf heeft het grootste openbaare meldkamer in de land, in het jaar 2009, 150.000. klanten.
Bij ons als service technicus, moet je kunnen helpen voor de klanten, as ze hun monteur kunnen niet berijken, of moet je een systeem overnemen. Dus je moet je zelft uitzoeken, met vragen mag je de leverancier bellen. Cursussen volgen ook mogelijk, maar aaltijd goedkoper de handleiding, en de software zelft uitzoeken.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Satel
« Reactie #8 Gepost op: maandag 31 december 2012, 10:58 »
Idereen een cursus? Volgens mij een handleiding is genoeg. Veel type systeemen is verkrijgbaar op de markt. De basis bij elke systeemen is hetzelfde alleen de programmering verschillend, dus een goede monteur met ervaring, met elke systeemen moet goed omgaan.
In Hongarije bij MULTI ALARM B.V. wij werkte ongeveer 20 verschillende type systeemen, omdat deze bedrijf heeft het grootste openbaare meldkamer in de land, in het jaar 2009, 150.000. klanten.
Bij ons als service technicus, moet je kunnen helpen voor de klanten, as ze hun monteur kunnen niet berijken, of moet je een systeem overnemen. Dus je moet je zelft uitzoeken, met vragen mag je de leverancier bellen. Cursussen volgen ook mogelijk, maar aaltijd goedkoper de handleiding, en de software zelft uitzoeken.

Ben het toch niet helemaal mee eens dat een handleiding al genoeg is, ja voor systemen als Galaxy misschien wel, maar de ATS classic is een cursus toch wel wenselijk.
Het is wel een beveiligingsinstallatie die je opleverd en daar mag gewoon geen foutje qua programering in zitten en iets over het hoofd zien is echt wel mogelijk bij een ATS als je die voor het eerst programeerd.

Laszlo

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur
Re: Satel
« Reactie #9 Gepost op: maandag 31 december 2012, 15:00 »
Bij ATS classic heb je gelejk in, met Inner Range het verhaal is hetzelfde. Deze systeemen hebben een einege opbouw theory. gebruiken maken van macro logica(ATS) en calculated auxe's (IR) beter be basis laten uitleggen en in het praktijk kun je zelf je prektijk verbeteren en andere oplossingen uitvinden.
ATS 4000 was ontgewikkeld van Inner range concept 3/4K.

Wesley-Osec

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Osec B.V. - Leverancier van elektronische beveiliging
  • Bedrijf: Osec B.V.
  • Functie: Accountmanager
Re: Satel
« Reactie #10 Gepost op: woensdag 2 januari 2013, 13:43 »
Ziet er idd leuk uit, maar 128 zone's is wat aan de weinige kant. Hoe zit t met een koppeling op crestron icm die app?

Beste sqouzie,

Na de zomer (Q3) komt er een grotere centrale. Koppeling met Creston is een aantal keer gerealiseerd.
We kunnen koppelen met third party via IP of RS realiseren.

Mocht u meer specifieke informatie willen ontvangen dan hoor ik dit graag.

Alvast bedankt.

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: Satel
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 26 februari 2013, 20:02 »
Ik moet een Satel gaan overnemen.....  :(

Eerste indruk, plastic fantastic.
Klant heeft last van een code bedienpaneel wat continue sabotage geeft.

Ik heb liever een ATS.

sqouzie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 477
    • Bekijk profiel
Re: Satel
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 26 februari 2013, 21:23 »
Ja, en ik een galaxy, maar sta altijd open voor nieuwe dingen. Wij hangen creston aan een networx, werkt prima maar de networx is ook niet alles.....

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: Satel
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 26 februari 2013, 22:13 »
je moet zeker open staan voor andere merken.

Ik lever en installeer eigenlijk alleen maar UTC producten.
maar heb daarnaast ook galaxy's, Visionic's, en sinds vandaag een Satel in onderhoud.

iedere klant is er een!

B-sec

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 3
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • B-sec
  • Bedrijf: B-sec
  • Functie: Eigenaar
Re: Satel
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 6 mei 2014, 15:23 »
Als je verstand heb van systemen en dat heb ik al ruim 25 jaar dan weet je dat er geen beter en geavenceerder systeem is dan satel je moet er wel om mee kunnen gaan als installateur want er zitten ontzettend veel opties op zelfs koppeling aan een domotica systeem je kan er alle kanten mee op en heeft niet zoals de meeste rotzooi zekeringen maar electronische dat betekent sluiting hersteld automatisch en draadloos is twee weg communicatie het systeem draaid storingsloos nooit problemen mee gehad en nieuwe software probleemloos upgraden ik kan alle systemen van galaxy aritech,lobeco noem het maar op en satel is een topper.