Auteur Topic: Het verhaal van de groene geleider  (gelezen 19123 keer)

Christiane

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 143
    • Bekijk profiel
Re: Het verhaal van de groene geleider
« Reactie #15 Gepost op: zondag 12 september 2010, 20:41 »
Respect voor alle hondengeleiders. Ik vind het zo knap! Ik droom er ook al heel lang van om hondengeleider te worden, maar mijn vriend is er niet zo weg van. En daar moet ik toch rekening mee houden. Dus voorlopig blijft het voor mij bij een droom. Af en toe ga ik nog wel eens naar oefendagen met diensthonden om te kijken  :D

HecCayAsh

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 21
  • Hondengeleider
    • Bekijk profiel
    • Hector, Cay'Rak & Ash'Lan
Re: Het verhaal van de groene geleider
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 20:22 »
15 januari organiseren wij een oefenpraktijkdag in Oudenbosch voor Diensthonden.

Dus wie interesse heeft in hondengeleiderswerk  ;)
King Ra'Zac | Wolfsgrauwe Werklijn Duitse Herders

compadre

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Het verhaal van de groene geleider
« Reactie #17 Gepost op: maandag 12 september 2011, 23:13 »
Ik ben hondengeleider bij het Britse leger in Duitsland geweest. Training in Sennelager gehad en allemaal moesten we pakwerk doen. Die honden waren zo vals gemaakt dat we ook korven voor ons hoofd aan het bijtpak kregen. Ik weet nog dat ik rende in de sneeuw en de hond [reba was de naam. een valse langharige duitse herder met tanden als een wolf] mij in de rug sprong, ik viel en hij daarna met zijn tanden aan de hoofdkorf begon te trekken en ik zijn adem in mijn nek voelde :P Het bijtpak was nagenoeg versleten en ik hield de nodige plekken over. Later op de basis had ik een toffe hond. Later in NL ben ik ook hondengeleider bij Center Parcs geweest met mijn eigen hond. Ik deed ook wel pakwerk en ook met de bijtarm. Ik vond dat veel relaxter dan het pakwerk dat ik eerder deed. Ik moet zeggen dat ik geen hondenman in hart en nieren was. Ik vond het dus geen ramp dat de honden er bij ons uitgingen. Een hond is wel super effectief.. daar bestaat geen twijfel over. Mijn hond hield ik gewoon en heeft een goed leven gehad.