Auteur Topic: Bijzondere inschakelfout Galaxy Flex  (gelezen 5901 keer)

SharksF31

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Bijzondere inschakelfout Galaxy Flex
« Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 09:38 »
Goedemorgen,

Sinds enige tijd een Galaxy Flex 3-20 in huis voor inbraak- en brandbeveiliging. Inmiddels ingeregeld en functioneert prima! Toch hadden vanochtend vroeg iets bijzonders...
Omdat we 's nachts de benedenverdieping wel beveiligd willen hebben gebruiken we de "Deel IN" functie gedurende de nacht. We hebben boven een MK8 bedieningspaneel waarvan ik toets B heb geprogrammeerd om zonder code en zonder geluid de deelbeveiliging aan te zetten.
Tijdens de deelbeveiliging functioneert de PIR in de hal als een IN/UIT zone. Dus mochten we 's ochtends vergeten om het alarm boven uit te schakelen, dan kan dat ook beneden bij de MK8 in de hal.

Gisternacht heb ik voor het naar bed gaan de deelbeveiliging boven geactiveerd. Omdat dit stil gebeurt heb ik niet gewacht op de feedback. We zijn nog niet helemaal gewend aan de routine van een alarmsysteem, dus vanochtend heeft niemand er naar omgekeken.... Toen we uiteindelijk allemaal in de woonkamer zaten voor het ontbijt ging het alarm loeien met de inbraakmelding Woonkamer. We waren al een half uur beneden.

Ik kom nu tot de ontdekking en conclusie dat toen ik het alarm vannacht om 1 uur inschakelde, de deur van de meterkast nog open stond. Het alarm is dus niet ingeschakeld. Toen vanochtend iedereen beneden was, de voordeur was zelfs al open en dicht geweest heb ik op een gegeven moment de meterkastdeur weer dicht gedaan en enige minuten daarna, toen iedereen stil zat waren eindelijk alle zones gesloten en werd het alarm op scherp gezet, zes uur na oorspronkelijke activatie!... De eerste die vervolgens opstond activeerde het alarm....

Een lang verhaal, maar ik wil het graag goed uitleggen...
Hoe kan ik dit voor de toekomst voorkomen? Ik heb liever dat het alarm helemaal niet wordt ingeschakeld dan pas na 6 uur wanneer eindelijk alle zones gesloten zijn...

Wie kan mij op het goede spoor zetten??

Thanks, Sharks

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Bijzondere inschakelfout Galaxy Flex
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 12:56 »
Brand en sluitronde lopen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Nick_V

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
    • Vanderbilt homepage
  • Bedrijf: Vanderbilt
Re: Bijzondere inschakelfout Galaxy Flex
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 17:03 »
Ik ken de Galaxy niet goed genoeg, maar je zou bij een 'fail to set' melding een uitgang kunnen aansturen zodat je weet dat het systeem niet is ingeschakeld. Zet hier een buzzer aan o.i.d. en je wordt geattendeerd wanneer nodig.

bartjuh85

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 31
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bijzondere inschakelfout Galaxy Flex
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 26 september 2017, 17:11 »
Misschien gewoon tijdens het inschakelen even wachten, neem aan dat er in het display wel verschijnt dat er een zone open is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Koppelaar Beveiliging

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • www.koppelaarbeveiliging.nl
  • Bedrijf: Koppelaar Beveiliging
  • Functie: Eigenaar
Re: Bijzondere inschakelfout Galaxy Flex
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 30 september 2017, 15:49 »
Gebruik je B1 of B2


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

SharksF31

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bijzondere inschakelfout Galaxy Flex
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 30 september 2017, 19:23 »
Gebruik je B1 of B2

Ik neem aan dat je hiermee 'Deel IN' of 'Nachtmodus' bedoelt? Ik gebruik 'Deel IN', ook omdat ik niet heel goed begrijp wat de toegevoegde waarde en de exacte werking van 'Nachtmodus' is.

Voor wat betreft de overige reacties; Alle opmerkingen over beter opletten en nachtronde lopen snap ik verder ook wel en het is ook behoorlijk dom allemaal... maar voor de volgende keer dat het weer gebeurt zou ik het prettig vinden wanneer de inschakeling na een vooraf ingestelde time out gewoon wordt afgebroken ipv na 6 uur vrolijk verder te gaan...

Dank allemaal!

SharksF31

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bijzondere inschakelfout Galaxy Flex
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 3 oktober 2017, 22:13 »
Niemand??

iemand

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bijzondere inschakelfout Galaxy Flex
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 5 oktober 2017, 12:37 »
Je hebt hem neem ik aan op Deel Bev. Stil geprogrammeerd ?

Ik zelf vind die juist niet praktisch omdat tie volledig stil is en ook geen feedback geeft dat hij is ingeschakeld. (Waarom ik het nooit bij klanten instel).

Eigenlijk de verschillen is Deel (B1) is met piep en gaat mee met de standaard in/uitloop tijd.
Nacht (B2) is zonder piep (alleen bevestiging piepjes dat hij is ingeschakeld)  en kan je een aparte inschakel tijd geven.
Beide zijn onafhankelijk van elkaar te programmeren. (Doorgaands bijv. Deel alleen schil en nacht voor als je gaat slapen).

Voor waarom die nou precies afgaat en dergelijke is een volledige log van het alarmssysteem toch handiger om een passend antwoord te geven en te zien wat hij nou precies allemaal heeft gedaan.


Koppelaar Beveiliging

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 19
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • www.koppelaarbeveiliging.nl
  • Bedrijf: Koppelaar Beveiliging
  • Functie: Eigenaar
Re: Bijzondere inschakelfout Galaxy Flex
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 6 oktober 2017, 11:11 »
Deel in is inderdaad B1 en moet hij aangeven wat er nog open staat.

Het is dan inderdaad handig om het logboek te raadplegen wat er is gebeurd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

SharksF31

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 33
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Bijzondere inschakelfout Galaxy Flex
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 6 oktober 2017, 14:57 »
Ik heb toets B idd als "Deel Bev. Stil" geprogrammeerd. Reden hiervoor is dat de kinderen niet wakker worden door 20 seconden lang gepiep, ik heb totaal 4x MK8 in huis...

Ik weet ook wat er open stond, dat was de meterkast. Ik heb de knop ingedrukt en ben toen zonder te kijken naar bed gegaan. De volgende ochtend naar beneden gegaan waarbij ik uiteraard niet de melding kreeg dat het alarm was ingeschakeld. Pas toen ik iets later de deur van de meterkast heb gesloten is alsnog het alarm ingeschakeld. Toen er vervolgens iemand in de woonkamer opstond werd het alarm alsnog geactiveerd.

Ik begrijp ondertussen prima waarom het alarm is afgegaan. En ik snap alle opmerkingen over beter kijken etc. ook wel, maar ik vraag mij af of er niet gewoon een time out op de inschakelprocedure kan worden gezet. Bijvoorbeeld dat de inschakelprocedure wordt gestopt wanneer na 15 minuten nog niet aan alle voorwaarden is voldaan...