Auteur Topic: ATS 1806 : Email/TFTP => Mail bij events versturen  (gelezen 11451 keer)

Digiguard

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 201
  • Eerst Denken -> Dan Doen !
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service & onderhouds-monteur
ATS 1806 : Email/TFTP => Mail bij events versturen
« Gepost op: maandag 29 oktober 2012, 19:46 »
In de ATS 1806 zit een optie genaamd "email /TFTP".
Hiermee zou je de printer functie kunnen "overnemen" door gebeurtenissen (lees inbraak of sabotage) naar een mail adres te sturen.
Aangezien ik in het bezit ben van een account welke is voorzien van pushmail zou ik het een leuke aanvulling vinden om naast de GSM spraak doormelding ook via de mail gewaarschuwd te worden omdat ik niet altijd de telefoon aan mag hebben op locatie.

In de manual staat het allemaal zeer sumier beschreven :
Email/TFTP parameters
As an alternative to connecting a printer to the Computer & Printer Interface (fitted to the control panel) and printing events, you can program the Universal Interface to output the printer events as data files and to send the files to email address(es) or to a TFTP (Trivial File Transfer Protocol) server address.


1
Click Email/TFTP Parameters in the Network Setup section of the Universal Interface menu.

2
To use email, type at least one email address. Use additional email addresses if you want to send email to more than one recipient. Leave all email addresses blank if you do not want to send email.

3
Type the IP address for the mail server or TFTP (Trivial File Transfer Protocol) server, as required. Leave the server address blank if you do not want to send email or TFTP.

4
Type the Maximum number of events before sending to use the number of logged events as a trigger for sending email or TFTP. The value 0 (zero) disables this function. In addition to using a value greater than zero to trigger email or TFTP, you can also schedule email or TFTP by using the time settings, below.

5
Use the Time to send scheduled email fields in hours, minutes, and AM / PM to schedule daily email or TFTP transmissions. If used in conjunction with a Maximum number of events before sending value, the scheduling function will send email or TFTP even if the number of logged events has not reached the specified (non-zero) value.

6
When finished programming the required email or TFTP options, click Submit.
NOTE: When finished programming the Universal Interface, click Restart Communications in the Utilities section of the main menu to update the system data.


Mijn vraag is al volgt : Punt 1 & 2 zijn duidelijk, kwestie van menu aanklikken en ontvanger adres invullen.
Punt 3 daarin tegen wordt al lastiger, hoe kom ik achter een ip adres van een mailserver of weet iemand een provider die hiermee werkt ?
Gaat dit uberhaupt werken als de mailserver zich buiten het bestaande netwerk bevind ?

Len

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS 1806 : Email/TFTP => Mail bij events versturen
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 9 november 2012, 19:17 »
Ik heb hier ook heel even mee zitten stoeien. Het probleem is dat je een mailserver moet hebben waar je geen auth voor nodig hebt (geen username / password). Die ga je niet vinden op internet (heaven op earth voor spammers!) dus die zou je zelf moeten draaien.
Wel heb ik het even geprobeerd om een mailserver te draaien via mijn qnap-nas, maar het wilde toch niet lukken.

Als je het wel lukt, let me know ;)

ElmarT

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 107
    • Bekijk profiel
Re: ATS 1806 : Email/TFTP => Mail bij events versturen
« Reactie #2 Gepost op: zondag 11 november 2012, 18:03 »
In 99 van de 100 gevallen is de mailserver van je eigen provider gewoon zonder user/pass te gebruiken. Je moet dan alleen van binnen het eigen netwerk van je provider komen. Dus als je een KPN abbo hebt gewoon de SMTP server van de KPN gebruiken en met een KPN lijn het internet op.
Proberen vanachter een bijv Zigo lijn een KPN mailserver te gebruiken gaat niet werken.

tjeerd13

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: ATS 1806 : Email/TFTP => Mail bij events versturen
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 19 december 2012, 19:26 »
Hallo,

Bij mij werkt het alleen als Titan draait. Dus elke keer als ik titan opstart krijg ik een hele rits mailtjes

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: ATS 1806 : Email/TFTP => Mail bij events versturen
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 26 februari 2013, 20:08 »
Titan staat toch los van de ATS1806?

Ik ben wel benieuwd, ga hier eens mee spelen.


RvMuilekom

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Cofely Zuid Nederland
  • Functie: Inbedrijfsteller Safety & Security
Re: ATS 1806 : Email/TFTP => Mail bij events versturen
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 28 februari 2013, 23:08 »
Collega's,

Deze optie heb ik thuis werkend gehad maar is niet echt handig gebleken.
Er is niet in te stellen welke meldingen je wel of niet wil ontvangen.
Je krijgt dus echt alle live-historie meldingen gemaild.
Maar mocht iemand het toch willen proberen.
Je moet inderdaad het ip-adres invullen de mailserver van je eigen provider.

Mvg.

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: ATS 1806 : Email/TFTP => Mail bij events versturen
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 1 maart 2013, 15:03 »
Ik krijg het nog niet aan de praat hier...

Zit op een ziggo zakelijk, gebruik de server smtp.ziggo.nl (ip adres dan wel)
Heb hem op een vaste tijd ingesteld, en op 1 events, maar geen mail.

Zou ziggo anoniem blokkeren?

heeft er iemand ooit gewerkt met dat TFTP?


Ik zat te denken als je wilt dat alleen alarm en storingsmeldingen doorkomen, dan zou je kunnen laten sturen naar bijvoorbeeld een Gmail account. deze stel je in dat hij alleen bij bepaalde tekst mag forwaren naar je eigen adres, gebruik je die Gmail als een soort buffer plaats.

nog niet getest, dus eerst even die mail aan de gang krijgen.

Iemand tips?

Pietje22589

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 468
    • Bekijk profiel
Re: ATS 1806 : Email/TFTP => Mail bij events versturen
« Reactie #7 Gepost op: zondag 3 maart 2013, 13:10 »
je moet het ip adres invullen van je smtp server.
Luisteren betekent voor velen: wachten totdat de
ander is uitgesproken.

ElmarT

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 107
    • Bekijk profiel
Re: ATS 1806 : Email/TFTP => Mail bij events versturen
« Reactie #8 Gepost op: maandag 4 maart 2013, 09:29 »
Als je achter een zakelijke Zigo lijn zit zit je waarschijnlijk ook in een zakelijk netwerk, en in zakelijke netwerken vind je firewall's.
Heb je al gekeken of je de SMTP van Zigo wil kunt bereiken vanuit het netwerk of dat de systeembeheerder dit heeft geblokkeerd (ik zou het eigenlijk opmerkelijk vinden als dit niet zo is). Zet even een telnet sessie op naar zigo op poort 25 (telnet smtp.zigo.nl 25) en kijk of je antwoord krijgt. Als je scherm alleen zwart blijft (ook na een keertje enter) dan heb je geen verbinding met de SMTP en wordt het een babbeltje met systeembeheer. Krijg je wel een reactie van de SMTP dan moet je verder in je eigen installatie zoeken.

Elmar

Steef

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 343
  • Techniek begrijpbaar maken
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: van Bakel Beveiliging - Heesch
  • Functie: TBV-er
Re: ATS 1806 : Email/TFTP => Mail bij events versturen
« Reactie #9 Gepost op: maandag 4 maart 2013, 17:00 »
Ik kan de SMTP wel pingen.

zal ff kijken als ik terug ben van vakantie

ElmarT

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 107
    • Bekijk profiel
Re: ATS 1806 : Email/TFTP => Mail bij events versturen
« Reactie #10 Gepost op: maandag 4 maart 2013, 18:05 »
Citaat
Ik kan de SMTP wel pingen.
Maar ICMP (ping) is geen SMTP daar word een heel andere poort voor gebruikt. En om ongewenste spam uit je netwerk te voorkomen wordt SMTP in bedrijfsnetwerken (bijna) altijd gesloten. Alleen de mail server mag dan mail naar buiten zetten.

Elmar