Auteur Topic: tijdvakken periode 10 vraagje  (gelezen 30318 keer)

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: tijdvakken periode 10 vraagje
« Reactie #30 Gepost op: donderdag 15 augustus 2013, 15:38 »
citaat planner :Ik lees dat je van de eerst volgende week de diensten, en van de tweede, derde en vierde week de tijdvakken weet. Ik lees nergens iets over de 5e week....
citaat hoeschler:BLUNDER: EXCUUS


Je moet elke donderdag het rooster binnen hebben voor de vier weken daarna:

Op 15 augustus heb je het rooster voor de weken van:
1. Week 19 augustus
2. Week 26 augustus
3. Week 2 september
4. Week 9 september

simpel is de verschuiftoeslag indien een tijdvak NIET 28 dagen van te voren bekend is.
Werk je met dit systeem levert de week van ma de 9e, di de 10e en woe de 11e sept resp dag 25,26,27 van te voren je volgens de CAO schuiftoeslag op. Dit zou je dus stelsmatig gaan krijgen over deze drie dagen. Lijkt me ook niet de bedoeling.
Immers de verschuif toeslag gaat vanaf de 28 dag lopen en niet anders
« Laatst bewerkt op: donderdag 15 augustus 2013, 15:41 door leeuw13 »

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: tijdvakken periode 10 vraagje
« Reactie #31 Gepost op: donderdag 15 augustus 2013, 20:58 »
simpel is de verschuiftoeslag indien een tijdvak NIET 28 dagen van te voren bekend is.
Werk je met dit systeem levert de week van ma de 9e, di de 10e en woe de 11e sept resp dag 25,26,27 van te voren je volgens de CAO schuiftoeslag op. Dit zou je dus stelsmatig gaan krijgen over deze drie dagen. Lijkt me ook niet de bedoeling.
Immers de verschuif toeslag gaat vanaf de 28 dag lopen en niet anders

Tja, en wanneer je vandaag de tijdvakken voor week 37 krijgt, en morgen wordt de zaterdag of zondag gewijzigd, of overmorgen wordt de zondag gewijzigd, dan is het meer dan 28 dagen van te voren en zou dat dus "gratis' kunnen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: tijdvakken periode 10 vraagje
« Reactie #32 Gepost op: donderdag 15 augustus 2013, 23:18 »
Immers de verschuif toeslag gaat vanaf de 28 dag lopen en niet anders

Nu ik het nog eens goed lees, staat het er toch net even anders als dat jij het interpreteert. het artikel begint namelijk met de zin:

"De verschuivingstoeslag over de tijd buiten het tijdvak en/of gepubliceerde dienst, zoals bedoeld in artikel 21 lid 1 of lid 3 bedraagt ingeval de mededeling van de verschuiving wordt gedaan"

Wat er bedoeld wordt staat wat duidelijker in bijlage 13b:

"Indien de planning te laat is (na de weekindeling van donderdag met daarin de tijdvakken voor de 4e week en de diensten van de volgende week) dan wordt ieder tijdvak of dienst die te laat gepubliceerd wordt, als verschoven dienst aangemerkt. Er moet dan verschuivingstoeslag over betaald worden."

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: tijdvakken periode 10 vraagje
« Reactie #33 Gepost op: vrijdag 16 augustus 2013, 16:42 »
Hallo,

Heb het aan de FNV voorgelegd, krijg het volgende antwoord:

"...Zoals je weet gaat de roostersystemathiek pas in in periode 10.
Dat wil zeggen dat de planning bij aanvang periode 10 moet werken volgens de nieuwe systemathiek.
Dus tot aan deze periode is er geen sprake van verschuivingstoeslag, al was het maar omdat er voor periode 10 geen verschuivingstoeslag bestaat.
Sorry nog vier weken dan gaan we er wel voor..."

Dus als ik het goed lees, wel 4 weken vante voren, maar nu nog geen verschuivingstoeslag?

Hahahahahahaha, die vakbond, of diegene die dit antwoord gaf, mag wel eens op CAO les!
Het gaat om de eerste week van periode 10, dus of er daarvoor wel of geen verschuivingstoeslag bestaat/bestond, is totaal niet aan de orde.

En wil je een voortschrijdend systeem gaan invoeren, dan MOET je wel nu al ermee gaan beginnen, anders heb je een periode helemaal geen systeem, dat lijkt mij erg onwenselijk.
De planners MOETEN PER periode 10 ermee werken, en niet VANAF zoals hier gesuggereerd wordt.

Dus zet de wekker alvast maar 4 weken vooruit, en ga met de klachten en vragen van je leden aan de slag zou ik zeggen!!

En V'tje, laat je niet ontmoedigen door dit soort onwetende lui, maar zoek er 1tje op die het wel begrijpt ;)
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: tijdvakken periode 10 vraagje
« Reactie #34 Gepost op: vrijdag 16 augustus 2013, 16:47 »
Tja, en wanneer je vandaag de tijdvakken voor week 37 krijgt, en morgen wordt de zaterdag of zondag gewijzigd, of overmorgen wordt de zondag gewijzigd, dan is het meer dan 28 dagen van te voren en zou dat dus "gratis' kunnen.

Nee, want dan zijn de tijdvakken al bekend, en kan je AANTONEN dat er verschoven is, en zal er dus verschuivingstoeslag betaald moeten worden. (En als men dat niet wil doen, dan weiger je de (laatste) verschoven dienst, waarna ze je verplichten, en ze een joker kwijt zijn, dus na een keer of 8 ruzie is dat ook weer opgelost voor een jaar.)
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: tijdvakken periode 10 vraagje
« Reactie #35 Gepost op: vrijdag 16 augustus 2013, 20:45 »
citaat planner: De verschuivingstoeslag over de tijd buiten het tijdvak en/of gepubliceerde dienst, zoals bedoeld in artikel 21 lid 1 of lid 3 bedraagt ingeval de mededeling van de verschuiving wordt gedaan"

Wat er bedoeld wordt staat wat duidelijker in bijlage 13b:

"Indien de planning te laat is (na de weekindeling van donderdag met daarin de tijdvakken voor de 4e week en de diensten van de volgende week) dan wordt ieder tijdvak of dienst die te laat gepubliceerd wordt, als verschoven dienst aangemerkt. Er moet dan verschuivingstoeslag over betaald worden."

hehe  :D ;D ik snap het geloof ik, :o en dus slaat die 28 dagen nergens op  ??? ??? :'(

Bromsnor

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 710
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Securitas
  • Functie: Beveiligingsbeambte
Re: tijdvakken periode 10 vraagje
« Reactie #36 Gepost op: zaterdag 17 augustus 2013, 10:56 »
citaat planner: De verschuivingstoeslag over de tijd buiten het tijdvak en/of gepubliceerde dienst, zoals bedoeld in artikel 21 lid 1 of lid 3 bedraagt ingeval de mededeling van de verschuiving wordt gedaan"

Wat er bedoeld wordt staat wat duidelijker in bijlage 13b:

"Indien de planning te laat is (na de weekindeling van donderdag met daarin de tijdvakken voor de 4e week en de diensten van de volgende week) dan wordt ieder tijdvak of dienst die te laat gepubliceerd wordt, als verschoven dienst aangemerkt. Er moet dan verschuivingstoeslag over betaald worden."
8
hehe  :D ;D ik snap het geloof ik, :o en dus slaat die 28 dagen nergens op  ??? ??? :'(

Dat is niet helemaal waar, want voor de verschuivingstoeslag zul je het wel
moeten kunnen aantonen.
Help jezelf, wordt lid van een vakbond!

it s me only me

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: tijdvakken periode 10 vraagje
« Reactie #37 Gepost op: donderdag 22 augustus 2013, 10:43 »
als ik het goed begrijp had ik inmiddels ook al een rooster moeten hebben voor de 2de week van periode 10? (16-22okt)

en hoe zit het met verschuivings toeslagen bij een compleet blanco rooster?

ben een partimer en en heb die week 3dagen verlof, maar dat staat er niet in. maar kunnen ze me in het weekend na mijn verlof dan verplichten om te komen werken?

onder de mom van dat ze 2 dagen verlof hebben neer gezet en ik dan dus nog niet aan mijn uren zit?

rooster was en is nl compleet blanco.

leeuw13

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 262
    • Bekijk profiel
Re: tijdvakken periode 10 vraagje
« Reactie #38 Gepost op: donderdag 22 augustus 2013, 16:49 »
Citaat :als ik het goed begrijp had ik inmiddels ook al een rooster moeten hebben voor de 2de week van periode 10? (16-22okt)
en hoe zit het met verschuivings toeslagen bij een compleet blanco rooster?
ben een partimer en en heb die week 3dagen verlof, maar dat staat er niet in. maar kunnen ze me in het weekend na mijn verlof dan verplichten om te komen werken?


ik ga er vanuit dat je partimer ben met een contract bij een bedrijf en geen uitzend kracht want dan werkt het vast net even anders allemaal

nee de tijdvakken van week 2 periode 10  moet je morgen krijgen (donderdag) als het goed is weet je bij goed gekeurd verlof al precies wat je werkt dus schuift daar niets.
Week 1 hadden al diensten moeten staan daar krijg je dus schuiftoeslag over. hoeveel ligt eraan wanneer de tijdvakken uiteindelijk bekend gemaakt worden. Ik zou wel even bij je planner melden dat je rooster nog blanco is.