Auteur Topic: Paar vragen  (gelezen 6814 keer)

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Paar vragen
« Gepost op: dinsdag 28 juni 2011, 18:01 »
 Hallo allen,



Hierbij heb ik een paar vragen. Ik heb, om antwoorden te krijgen op mijn vragen, het forum hier

al een beetje uitgepluisd. Maar echt duidelijke antwoorden kon ik nog niet vinden.



Dus hier komt het:



Blokdagen:



Klopt het dat wanneer je niet hoeft te werken op een blokdag dat je toch 3 uurtjes uitbetaald krijgt?

Omdat je ook 3 uur lang beschikbaar moet blijven op die dag?



En is het zo dat wanneer die blokdagen wel uitbetaald moet worden ondanks dat je niet gewerkt hebt

kan dat ook wanneer je al boven je contracturen zit? Ik zelf heb een contract van 128 uur nou heb ik vaak

5 blokdagen in mijn rooster staan, 5 x 3 uren is 15 uren. Ook al heb ik 128 uur gewerkt en alle 5 blokdagen niet

gewerkt hoort de werkgever mij dan toch in totaal 143 uur uit te betalen?



A.T.V.:



Net mijn loonspecificatie binnen gekregen. Tot mijn verbazing staat er bij

A.T.V.: Opgebouwd 12.80 Opgenomen 10.50 Saldo 2.30.

Kan de planner bij jou gewoon een A.T.V. dag in je rooster zetten zonder dat jij dit wilt? Want zo bouw

ik natuurlijk helemaal geen A.T.V. dagen meer op.



Mvg,



Angira

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Paar vragen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 28 juni 2011, 19:47 »
 ATV vraag, kan ik wel beantwoorden, ja planner mag iedere periode een atv dag inplannen met een maximum van 3 per periode. Hoezo atv opbouwen. in een aantal periodes hoeft dat niet te doen, uit mijn hoofd zijn  dat periodes 7,8, en 13. Je kan natuurlijk wel bij je planner je voorkeur aangeven.

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Paar vragen
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 29 juni 2011, 01:57 »
 QuoteAngira
Klopt het dat wanneer je niet hoeft te werken op een blokdag dat je toch 3 uurtjes uitbetaald krijgt?



Nee



QuoteAngira
Omdat je ook 3 uur lang beschikbaar moet blijven op die dag?



Hoe kom je daar nu bij? Je moet beschikbaar zijn om een dienst te draaien binnen de bloktijd. Voor de lengte van de dienst gelden gewoon de normen zoals die in de ATW/CAO zijn bepaald. Binnen de ondernemning dienen afspraken gemaakt te worden hoe en wanneer er tussen werkgever en werknemer gecommuniceerd wordt of er van de diensten van de werknemer gebruik gemaakt wordt. Na dit contactmoment weet je dus of en zo ja wat je dienst is, en als je geen dienst hebt dan hoef je verder niet meer beschikbaar (en bereikbaar) te zijn en krijg je ook niets betaald.



QuoteAngira
En is het zo dat wanneer die blokdagen wel uitbetaald moet worden ondanks dat je niet gewerkt hebt

kan dat ook wanneer je al boven je contracturen zit? Ik zelf heb een contract van 128 uur nou heb ik vaak

5 blokdagen in mijn rooster staan, 5 x 3 uren is 15 uren. Ook al heb ik 128 uur gewerkt en alle 5 blokdagen niet

gewerkt hoort de werkgever mij dan toch in totaal 143 uur uit te betalen?



Nee dus



QuoteAngira
Kan de planner bij jou gewoon een A.T.V. dag in je rooster zetten zonder dat jij dit wilt?



Ja, want ADV dagen worden door de werkgever ingepland. Maar ze diennen wel vooraf in het rooster ingepland te worden, het kan niet zo zijn dat men achteraf maar even een ADV dag afboekt om leegloopuren te voorkomen

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Paar vragen
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 29 juni 2011, 15:54 »
 Hallo Cor en Planner,



In ieder geval bedankt voor jullie antwoorden (tu)

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Paar vragen
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 30 juni 2011, 21:04 »
 Dan nog ff een vraagje:



Tijdens mijn vakantie houdt de werkgever verlofuren in(logisch), maar daarnaast een adv-dag.dus drie weken elke week 4 verlofdagen, maar in 1 week 4 verlofdagen en een advdag

Mag dit ?????



Jeannette

alarm

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Credex Alarm Systems
Re: Paar vragen
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 1 juli 2011, 00:18 »
 Dat er tijdens een vakantie een ADV dag ingepland wordt dat is geen probleem. Maar jij schrijft dat er elke week 4 verlofdagen in worden gepland, en in 1 week nog 1 ADV dag erbij. Dat doet mij vermoeden dat jij een 80 % (32 uur per week) contract hebt, en dan lijkt het mij logischer om in de week dat jij een ADV dag hebt ingepland gekregen, 3 verlofdagen af te boeken. Maar op zich maakt het allemaal niet zo veel uit. Als jij in de week dat jij moet werken nog maar 3 dagen moet werken, wat maakt het uiteindelijk dan uit in welke week de ADV dag staat?

Kippetje

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Paar vragen
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 14 juli 2011, 19:40 »
Ja maar hij mag ze niet achteraf inplannen dus elke keer  als je een rooster krijgt horen ze er al in te staan want ja anders kunnen ze makkelijk de aanvullings regeling omzeilen he.

Zolang je geen  aangeboden diensten weigert dienen ze gewoon 128 uur te betalen.

Kippetje

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Paar vragen
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 14 juli 2011, 19:47 »
Citaat van: Cor

 ATV vraag, kan ik wel beantwoorden, ja planner mag iedere periode een atv dag inplannen met een maximum van 3 per periode. Hoezo atv opbouwen. in een aantal periodes hoeft dat niet te doen, uit mijn hoofd zijn  dat periodes 7,8, en 13. Je kan natuurlijk wel bij je planner je voorkeur aangeven.


Ja maar wel als deze al op het rooster zijn ingevuld bij ontvangst en niet achteraf na het einde van de periode