Auteur Topic: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten  (gelezen 13061 keer)

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #15 Gepost op: maandag 29 januari 2018, 17:40 »
Beste Sjakie,

Met alle respect hoor maar,... het merk, het type,... staat vermeld.  En inderdaad krijg je vaak weinig antwoord op forums en dergelijke.  Commentaar, kritiek, en verwijten des te meer, helaas,...  terwijl we voor hetzelfde geld elkaar zouden kunnen helpen met een beetje begrip, geduld en inzet.  Is het niet?

Groeten
Met alle respect hoor, maar:

NA dat het je gevraagd is vermeld je pas het merk/type, in je start-post is daar niks van terug te vinden...

Dus iedereen moet maar gaan gissen of om meer info vragen, en dan vindt je het gek dat je weinig respons krijgt...

JIJ hebt een vraag/probleem, dan is het niet meer dan normaal dat JIJ duidelijk bent in je vraagstelling...

Chivi

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 30 januari 2018, 11:20 »
Sjakie,

Voor zover ik logisch kan denken, leek het mij erop dat elke sirene wel ongeveer op dezelfde manier zou werken, en niet dat elke sirene zijn eigen manier van werken heeft.  Wagens rijden toch ook allemaal op dezelfde manier?!  Mocht ik zoveel kennis hebben omtrent de werking van een alarm sirene, hoefde ik hier geen vragen te stellen. 
We hebben een eigen zaak, en elke week krijg ik wel onlogische vragen, of incomplete vragen, maar heb nog nooit een klant hiermee geconfronteerd, en heb hiervoor begrip, omdat ik niet kan verlangen dat iedereen de kennis heeft, zoals ik ze heb omtrent mijn produkten.  En het lijkt mij toch echt niet zo vermoeiend om de info te vragen die je nodig hebt om de vraag te kunnen beantwoorden.   
Mij verwijten dat ik voorgekauwde info vraag, maar zelf te lui om te lezen wat er geschreven staat, noemen ze bij ons hyprocriet.  En verder hartelijk dank om je preek, en had je nu geantwoord op de vraag die gesteld is, ipv kritiek te spuien, had het ons beide tijd bespaard.
Groeten 
« Laatst bewerkt op: dinsdag 30 januari 2018, 11:26 door Chivi »

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 30 januari 2018, 19:20 »


Wagens rijden toch ook allemaal op dezelfde manier?!

Ja, en alle lampen branden ook op dezelfde manier...

Succes.


Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #18 Gepost op: woensdag 31 januari 2018, 07:30 »
Het is weer eens ouderwets gezellig hier op het forum

Geeft wel een beetje het niveau van communiceren aan. Er is een simpele oplossing, duidelijke regels en een actieve moderator.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #19 Gepost op: woensdag 31 januari 2018, 14:13 »
Vooral aan dat laatste ontbreekt het hier nogal, je kunt hier bijv. vanaf 23 jan al een linkje vinden voor illegale rijbewijzen, paspoorten enz. terwijl dat al lang gemeld is.
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #20 Gepost op: zondag 4 februari 2018, 12:10 »
Vooral aan dat laatste ontbreekt het hier nogal, je kunt hier bijv. vanaf 23 jan al een linkje vinden voor illegale rijbewijzen, paspoorten enz. terwijl dat al lang gemeld is.

+1

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #21 Gepost op: zondag 4 februari 2018, 12:14 »
Het is weer eens ouderwets gezellig hier op het forum

Geeft wel een beetje het niveau van communiceren aan. Er is een simpele oplossing, duidelijke regels en een actieve moderator.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dit heeft helemaal niks te maken met het niveau van communiceren.

Er is hier in het verleden al genoeg gesproken over mensen die met weinig info een bericht plaatsen en dan verwachten dat we de boel even voorkauwen.

Als er dan iets gezegd wordt wat de topicstarter niet bevalt wordt er vaak ook nog even een partij bijdehand gedaan.

Het zal dan ongetwijfeld aan mij liggen en dan zal ik de botte lul wel zijn, maar ik zou niet weten waarom ik geen reactie daar op zou mogen geven.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #22 Gepost op: zondag 4 februari 2018, 12:27 »
Beste Joep,

Mijn excuses voor de late reactie.  Ik bedoelde een schema (electronica) van de besturing zelf, zodanig ik misschien toch iets wijzer zou kunnen worden hoe dit in elkaar zit.  Een handleiding vind je inderdaad wanneer deze moet aangesloten worden op een centrale van de AVS systemen, wat in mijn geval niet zo is.

En had het zo makkelijk geweest beste Joep dat ik de sirene zelfs op de deurbel kon aansluiten, was ik erg gelukkig geweest, maar helaas is de realiteit anders. 
Ook dat ik zou zoeken naar voorgekauwde info is nogal een ondoordachte uitspraak van sommigen hier.  Ik ben het internet aan het afschuimen sinds november vorig jaar, en sta nog nergens.  Ik heb intussen een nieuwe module gekocht, maar ook krijg ik de sirene niet in werking.  Dan heb ik een splinter nieuwe sirene gekocht AVS TS85X (led), en deze is nog ingewikkelder, en wat dacht je,... er komt geen piep uit.
Ik kan ze instellen, ik kan de tonen kiezen (in stille modus), maar verder niks.
Deze sirene is een universeel model, maar wellicht dan enkel voor de AVS centrales bedoeld, want ik krijg geen geluid.

Er zit een handleiding bij (aansluiten op AVS systeem), en een QRcode die je rechtstreeks info bied van AVS zelf, maar,...  voor deze uitgebreide info kan je enkel terecht wanneer je een btw nummer hebt dat gelinkt is aan installateurs voor alarm installaties enz,...  Aangezien wij een btw nummer hebben, maar niet voor het uitvoeren van electriciteitswerken, krijg ik dus GEEN toegang.

Wanneer u vind dat het simpel is om deze aan te sluiten op gewone (12v) stroom, dan hoor ik het graag, en dank ik je alvast van harte.  ;)  Maar ik verplicht niemand.  :)

Groeten

Beste Chivi,

Hier ook mijn excuses voor de late reactie, ik ben alweer even hier niet geweest en had jouw reactie dan ook even gemist.

Aangezien je de moeite hebt genomen om inhoudelijk te reageren zal ik ook proberen om je wat verder te kunnen helpen.

Ik denk dat je niet helemaal snapt hoe de sirene werkt en aangesloten moet worden, dit zeg ik aangezien alle info die je nodig hebt om de sirene geluid te laten gewoon in de handleiding staat.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjGjeKNkYzZAhWRbFAKHfSDAOAQFggoMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ais-security.be%2Fmanuels-et-docs%2FAVS-Sirens_Install_R0210_FN.pdf&usg=AOvVaw3dSJTaFK-IRvUnaJsFfYJ3

op de aansluiting 5 en 6 sluit je de 12V voedingspanning aan, - op 5 en de + op 6.
aansluiting 1 en 2 zijn voor de sirene (aansluiting 1) en de flitser (aansluiting 2), als deze aansluitingen met de + van de 12V voedingsbron aangesloten zijn is de sirene in rust, zodra je deze verbinding loshaalt en er dus geen +12V op de klemmen 1 en 2 staat zullen de sirene en flitser activeren.

Ik zou zeggen probeer eerst eens of dit werkt voordat je verder gaat denken over hoe je de boel ergens anders op aan wilt sluiten.

gr. Joep


Chivi

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #23 Gepost op: maandag 5 februari 2018, 16:19 »
Beste Chivi,

Hier ook mijn excuses voor de late reactie, ik ben alweer even hier niet geweest en had jouw reactie dan ook even gemist.

Aangezien je de moeite hebt genomen om inhoudelijk te reageren zal ik ook proberen om je wat verder te kunnen helpen.

Ik denk dat je niet helemaal snapt hoe de sirene werkt en aangesloten moet worden, dit zeg ik aangezien alle info die je nodig hebt om de sirene geluid te laten gewoon in de handleiding staat.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjGjeKNkYzZAhWRbFAKHfSDAOAQFggoMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ais-security.be%2Fmanuels-et-docs%2FAVS-Sirens_Install_R0210_FN.pdf&usg=AOvVaw3dSJTaFK-IRvUnaJsFfYJ3

op de aansluiting 5 en 6 sluit je de 12V voedingspanning aan, - op 5 en de + op 6.
aansluiting 1 en 2 zijn voor de sirene (aansluiting 1) en de flitser (aansluiting 2), als deze aansluitingen met de + van de 12V voedingsbron aangesloten zijn is de sirene in rust, zodra je deze verbinding loshaalt en er dus geen +12V op de klemmen 1 en 2 staat zullen de sirene en flitser activeren.

Ik zou zeggen probeer eerst eens of dit werkt voordat je verder gaat denken over hoe je de boel ergens anders op aan wilt sluiten.

gr. Joep

Hallo Joep,

Dank je wel voor uw antwoord en de toelichtingen.
Ik had al uitgebreid onderzoek gedaan voor ik hier mijn vraag stelde, en al weet ik bitter weinig van de werking van een sirene, vond ik het vreemd dat ik geen geluid uit de sirene kreeg.  Wat je toelicht heb ik al tal keren gedaan, maar niks.

Ik ben er wel achter dat ze slecht contact maakt.  Soms (zelden) wordt er stroom doorgegeven naar de sirene, maar meestal niet.  Ze werkt soms al stotteren.  De sirene is dus verloren.
Ik zou verder moeten kunnen uitmeten, maar helaas zit dit alles ingegoten in hars en dus onbereikbaar.  Ik kan dus ook niets meer doen om ze te herstellen.  Oude besturingen kan ik nieuw niet meer aan geraken (de vraag gesteld aan een bedrijf dat levert aan installateurs).

Het is echt wel balen.  Zoals ik eerder schreef, kocht ik een nieuwe sirene, waarvan ik dacht dat het de oude versie was van de TS85X, en deze kan volgens mij enkel werken wanneer ze aangesloten is op een AVS kast.  Heb verschillende testen gedaan, in zoverre mijn kennis, maar het lukt niet.  Er zit een halve A4 in met de aansluiting, sirene naar kast, en dat is alles.  Een QR code om verdere installatie gegevens te bekomen, maar als het btw nummer niet gerelateerd is aan het handelsregister van installateur, kan je niet inloggen.  Ben ik dus niks mee.

Het makkelijkste zou zijn om een AVS sirene te kopen waar de besturing achterop zit (speaker met besturing), heb er zo een paar in de werkplaats. 
Desnoods was ik zelf bereid om de Raptor (draadloos systeem) van AVS te kopen, maar ik raak er niet aan, aan geen van beiden trouwens.

Niemand lijkt hier AVS nog te verdelen.  Ook mijn vroegere installateur verdeeld AVS niet meer.  Ik heb zomaar even 7 bedrijven aangeschreven, en er is zelfs niet eentje die geantwoord heeft.  Ik weet dus werkelijk niet wat er aan de hand is. 
Ook in Frankrijk en Italië had ik een webshop gecontacteerd waar je allerlei AVS sirenes en dergelijke kon kopen.  De webshop van Frankrijk levert niet naar oa België, en die in Italië reageert niet.
Ik heb zelf AVS in Italië rechtstreeks geschreven ivm de verdeling van hun produkten, maar nee hoor, geen reactie.  Raak zelfs niet eens aan een totaal systeem van AVS.

En of er andere sirenes bestaan met dezelfde capaciteit dan AVS, weet ik niet.  Ik heb twee sirenes gekocht bij mijn huidig draadloos alarm, maar deze zijn veel te zwak.  Ze zouden 120 dB zijn, maar dat zijn ze absoluut niet. 
Kan je gerust in je handen houden terwijl ze werken.  Een electronica bedrijf hier in de buurt zou de complete sirene (speaker en ingebouwde besturing) voor mij bestellen, maar het is intussen 4 weken, en ik hoor er niks meer van.  Wordt dus ook niks.

Het enige wat ik nog kan bedenken is zoeken naar een bedrijf dat printplaten en dergelijke maakt.  Misschien kan ik de oude besturing laten namaken of dergelijke,...  Het zal verder zoeken worden,...

Toch bedankt Joep voor de moeite, stel het echt op prijs.  ;)
Groeten
« Laatst bewerkt op: maandag 5 februari 2018, 16:21 door Chivi »

Keevviinn

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 5
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #24 Gepost op: donderdag 3 mei 2018, 13:49 »
Kijk eens bij https://www.directveilig.nl, zij bieden pakketten aan inclusief sirenes etc. en komen hem ook nog voor je installeren.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #25 Gepost op: donderdag 3 mei 2018, 20:54 »
Kijk eens bij https://www.directveilig.nl, zij bieden pakketten aan inclusief sirenes etc. en komen hem ook nog voor je installeren.
Ooh wauw, wat een super aanbiedingen! Ga me direct aanmelden voor zo'n geweldig systeem van ze.

Ooh wacht, AliExpress biedt het nog veel voordeliger aan. Maar dan mis ik natuurlijk die fantastische service van "directveilig"...

kevs328coupe

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 53
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #26 Gepost op: donderdag 3 mei 2018, 21:15 »
En dat is het 5e bericht met spam naar zijn website

Secures

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 114
  • Secures beveiligt...
    • Bekijk profiel
    • Secures Camerabewaking en Inbraakbeveiliging
  • Bedrijf: Secures
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #27 Gepost op: zaterdag 5 mei 2018, 23:15 »
Het probleem is dat er niet echt een actieve Admin is op dit forum...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Camerabewaking - Inbraakbeveiliging