Auteur Topic: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten  (gelezen 13136 keer)

Chivi

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Gepost op: vrijdag 22 december 2017, 16:11 »
Wij hebben een draadloos alarm systeem gekocht, en zouden de bestaande buitensirene willen laten werken met het nieuwe systeem, via slimmer stekker of gewoon via het systeem zelf, dat voorzien is van een aansluiting voor 1 bedrade sirene. 
Wanneer ik de 12V aansluit rechtstreeks op de sirene, dan gaat het flitslicht wel, maar de sirene werkt niet.
Er zijn 6 (draad) ingangen;
1 en 2 = V en G
3 en 4 = + en - (noodaccu) Op de - zit ook de - draad van het flitslicht
5 en 6 = - en + (stroom, opladen)
Ik heb dus 5 en 6 rechtstreeks de 12V aangesloten, maar sirene werkt niet, flitslicht wel.
Moet ik nog onderling draden verbinden onder die 6 ingangen, met dit systeem zijn natuurlijk V en G met niets meer verbonden, die destijds wel met de centrale (+S.A.) verbonden was. Of zou de sirene gewoon niet meer werken?  Ik kom er niet uit,...
Alvast dank.

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 22 december 2017, 20:05 »
Ik heb je verhaal even gelezen maar heel veel duidelijke informatie kon ik er niet uithalen, toch zal ik even een gooi doen:

De sirene heeft een ingebouwde noodstroomvoorziening en zal dus een vaste 12 volt voeding moeten hebben om de accu op te laden (aansluiting 5 en 6).
Om de sirene te activeren zal er op 1 van de andere aansluitingen een verbinding met de +12 volt of -12 Volt gemaakt moeten worden, afhankelijk van merk & type sirene.

In jouw laatste zin lees ik dat een aantal aansluitingen vroeger verbonden waren met de aansluiting +S.A. dus ik vermoed als je die aansluiting verbind met de +12 Volt van de voeding je wel herrie zal hebben*

*Ik ben niet verantwoordelijk voor een eventueel opgeblazen sirene, dit is het eerste wat er in mijn gedachte op kwam met de door jou verschafte informatie ;)

PeterO

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 23 december 2017, 10:13 »
Misschien handig om een merk van de gebruikte componenten te vermelden

Verstuurd vanaf mijn BV8000Pro met Tapatalk


Chivi

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 23 december 2017, 10:37 »
Dank voor je reactie.
Het enige wat ik wil, is dat de sirene geluid maakt van het ogenblik ze stroom (12v) krijgt.  Zelf de noodaccu is optioneel, en is geen noodzaak dat deze aanwezig moet zijn.

Het is een bestaande avs sirene type ts52, die op ons vorig bedraad systeem aangesloten was.  De sirenes van de nieuwe systemen zijn qua geluid waardeloos, dus wilde ik graag mij oude sirene behouden.

En ja, de + en - 12v, aansluiten op V en G had ik ook al in gedachten, alleen,... welke ingang is + en welke is -, is V gelijk aan + of is G gelijk aan +.  Duidelijke schema's betreffende de electronica (besturing) van de avs sirene vind je niet. 
En inderdaad wil ik het liefst kortsluiting vermijden. 

Ik heb metingen gedaan en de sirene krijgt geen stroom, enkel het flitslicht wel. Dus ofwel moet de 12v aansluiting elders (V en G misschien), of moet de 12V op 5 en 6 en er nog (extra) draden van 5 en 6 naar de V en G verbonden worden. Maar daar heb ik geen kennis genoeg voor.  Ofwel is gewoon de sturing naar de sirene defect.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 23 december 2017, 10:39 door Chivi »

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 23 december 2017, 13:31 »
Dank voor je reactie.
Het enige wat ik wil, is dat de sirene geluid maakt van het ogenblik ze stroom (12v) krijgt.  Zelf de noodaccu is optioneel, en is geen noodzaak dat deze aanwezig moet zijn.

Het is een bestaande avs sirene type ts52, die op ons vorig bedraad systeem aangesloten was.  De sirenes van de nieuwe systemen zijn qua geluid waardeloos, dus wilde ik graag mij oude sirene behouden.

En ja, de + en - 12v, aansluiten op V en G had ik ook al in gedachten, alleen,... welke ingang is + en welke is -, is V gelijk aan + of is G gelijk aan +.  Duidelijke schema's betreffende de electronica (besturing) van de avs sirene vind je niet. 
En inderdaad wil ik het liefst kortsluiting vermijden. 

Ik heb metingen gedaan en de sirene krijgt geen stroom, enkel het flitslicht wel. Dus ofwel moet de 12v aansluiting elders (V en G misschien), of moet de 12V op 5 en 6 en er nog (extra) draden van 5 en 6 naar de V en G verbonden worden. Maar daar heb ik geen kennis genoeg voor.  Ofwel is gewoon de sturing naar de sirene defect.

Serieus??

Ik heb even gegoogled en zat binnen 20 seconden in een handleiding van de sirene te kijken met op de eerste pagina een aansluitschema...

Chivi

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 23 december 2017, 17:45 »
Serieus??
Ik spreek over een schema van de besturing.  Ik hoef geen handleiding om de sirene aan te sluiten op een bedraad systeem, ik heb een schema nodig. 
Ik heb trouwens het antwoord en de oplossing.  Toch bedankt!
« Laatst bewerkt op: zaterdag 23 december 2017, 17:48 door Chivi »

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 23 december 2017, 18:18 »
Serieus ja, jij zegt dat er geen duidelijk schema te vinden is terwijl deze in de handleiding van de desbetreffende sirene gewoon staat (je verwacht het niet  ??? )

Of je die sirene nou aansluit op een alarmsysteem, tussenstekker of desnoods aan de knop van de deurbel maakt daar helemaal niks mee uit.

Ik zeg niet dat jij ook zo in elkaar zit, maar tegenwoordig zijn er zat mensen die op een forum met een vraag komen zonder zelf even wat moeite te doen in de hoop dat de andere forumgebruikers het antwoord in hapklare brokken voorkauwen.

Sjakie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 309
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: MBV - IDB - ODB
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #7 Gepost op: zaterdag 23 december 2017, 18:54 »


... maar tegenwoordig zijn er zat mensen die op een forum met een vraag komen zonder zelf even wat moeite te doen in de hoop dat de andere forumgebruikers het antwoord in hapklare brokken voorkauwen.

Vaak is het in eerste instantie vermelden van een merk en/of type ook al teveel moeite, en dan raar vinden dat niemand antwoord...




WA van Buuren

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 23 december 2017, 22:57 »

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #9 Gepost op: maandag 25 december 2017, 18:19 »
 ;D
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

MHo

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 448
    • Bekijk profiel
  • Functie: Service Engineer

omekees

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 144
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 2 januari 2018, 21:08 »
Geachte Chivi ,
stop maar met alle moeite om dit aan te sluiten , een buiten sirene is volgens de plaatselijke politie verordening voor particulieren niet toegestaan wegens geluidsoverlast ,een buitenflitser uiteraard wel.
Wanneer mensen hierover gaan klagen wacht je een boete.

Technisch Beheerder.

Omekees.

Chivi

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #12 Gepost op: maandag 29 januari 2018, 08:07 »
Serieus ja, jij zegt dat er geen duidelijk schema te vinden is terwijl deze in de handleiding van de desbetreffende sirene gewoon staat (je verwacht het niet  ??? )

Of je die sirene nou aansluit op een alarmsysteem, tussenstekker of desnoods aan de knop van de deurbel maakt daar helemaal niks mee uit.

Ik zeg niet dat jij ook zo in elkaar zit, maar tegenwoordig zijn er zat mensen die op een forum met een vraag komen zonder zelf even wat moeite te doen in de hoop dat de andere forumgebruikers het antwoord in hapklare brokken voorkauwen.

Beste Joep,

Mijn excuses voor de late reactie.  Ik bedoelde een schema (electronica) van de besturing zelf, zodanig ik misschien toch iets wijzer zou kunnen worden hoe dit in elkaar zit.  Een handleiding vind je inderdaad wanneer deze moet aangesloten worden op een centrale van de AVS systemen, wat in mijn geval niet zo is.

En had het zo makkelijk geweest beste Joep dat ik de sirene zelfs op de deurbel kon aansluiten, was ik erg gelukkig geweest, maar helaas is de realiteit anders. 
Ook dat ik zou zoeken naar voorgekauwde info is nogal een ondoordachte uitspraak van sommigen hier.  Ik ben het internet aan het afschuimen sinds november vorig jaar, en sta nog nergens.  Ik heb intussen een nieuwe module gekocht, maar ook krijg ik de sirene niet in werking.  Dan heb ik een splinter nieuwe sirene gekocht AVS TS85X (led), en deze is nog ingewikkelder, en wat dacht je,... er komt geen piep uit.
Ik kan ze instellen, ik kan de tonen kiezen (in stille modus), maar verder niks.
Deze sirene is een universeel model, maar wellicht dan enkel voor de AVS centrales bedoeld, want ik krijg geen geluid.

Er zit een handleiding bij (aansluiten op AVS systeem), en een QRcode die je rechtstreeks info bied van AVS zelf, maar,...  voor deze uitgebreide info kan je enkel terecht wanneer je een btw nummer hebt dat gelinkt is aan installateurs voor alarm installaties enz,...  Aangezien wij een btw nummer hebben, maar niet voor het uitvoeren van electriciteitswerken, krijg ik dus GEEN toegang.

Wanneer u vind dat het simpel is om deze aan te sluiten op gewone (12v) stroom, dan hoor ik het graag, en dank ik je alvast van harte.  ;)  Maar ik verplicht niemand.  :)

Groeten


Chivi

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #13 Gepost op: maandag 29 januari 2018, 08:11 »

Vaak is het in eerste instantie vermelden van een merk en/of type ook al teveel moeite, en dan raar vinden dat niemand antwoord...

Beste Sjakie,

Met alle respect hoor maar,... het merk, het type,... staat vermeld.  En inderdaad krijg je vaak weinig antwoord op forums en dergelijke.  Commentaar, kritiek, en verwijten des te meer, helaas,...  terwijl we voor hetzelfde geld elkaar zouden kunnen helpen met een beetje begrip, geduld en inzet.  Is het niet?

Groeten

Chivi

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 8
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sirene op slimme stekker of draadloos systeem aansluiten
« Reactie #14 Gepost op: maandag 29 januari 2018, 08:20 »
Geachte Chivi ,
stop maar met alle moeite om dit aan te sluiten , een buiten sirene is volgens de plaatselijke politie verordening voor particulieren niet toegestaan wegens geluidsoverlast ,een buitenflitser uiteraard wel.
Wanneer mensen hierover gaan klagen wacht je een boete.

Technisch Beheerder.

Omekees.

Beste Omekees,

Tot mij verbazing is het inderdaad zo dat in Nederland men geen sirenes mag plaatsen.  In België is dit toegelaten, onder bepaalde voorwaarden, die eigenlijk weinig om het lijf hebben.  Bij normaal alarm mag de sirene 3 minuten werken, en 8 minuten bij alarm door sabotage.  Ook moet je kunnen aantonen dat het alarm regelmatig onderhoud krijgt.  Toch bedankt voor de inlichting!  ;)

Groeten