Auteur Topic: Galaxy Flex 3 niet bereikbaar na stroomuitval  (gelezen 3654 keer)

Svdhaar

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Galaxy Flex 3 niet bereikbaar na stroomuitval
« Gepost op: dinsdag 14 november 2017, 21:14 »
Hallo,

Ik ben totaal nieuw op het forum.
Onlangs hebben wij een galaxy flex 3 installatie laten installeren. Er zit een ethernet module in, we zijn niet aangemeld bij een centrale.
Middels de app kan ik inloggen en dat werkt allemaal prima.

De Centrale is middels een netwerkkabel via een SWITCH aangesloten op de router.
De centrale heeft een vast ip gekregen in het standaard netwerk segment (zelfde subnet, etc)
In de router is portforwarding ingesteld.

Zowel de centrale, SWITCH als de router zijn op een UPS aangesloten.

Nu heb ik 2 problemen:
1. Op het moment dat de router herstart wordt is de centrale niet te bereiken via de app. Hij is pas weer bereikbaar zodra ik de utp kabel van de centrale even uit de SWITCH haal en er weer in doe.

2. Zodra ik de hoofdzekering uit zet, blijft de centrale netjes draaien. UPS begint te piepen dat ie aan het werk is . De router en SWITCH blijven ook draaien. Helaas is op dat moment de centrale niet bereikbaar via de app.
Het is wel redelijk belangrijk dat dit wel werkt uiteraard.. de melding van de stroomuitval krijg ik pas binnen op de app zodra ik de stroom weer aanzet.

Ik heb de installatie laten plaatsen door een erkent installateur. Heb geen toegang tot de installateurs code.

Hebben jullie enig idee?

Alvast bedankt voor de reacties.!

Gr Sietse




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

nayonowe

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 360
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technisch adviseur / specialist
Re: Galaxy Flex 3 niet bereikbaar na stroomuitval
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 15 november 2017, 11:50 »
Kan je de centrale niet even direct op de router aansluiten?

Zo kan je de switch uitsluiten.


Daarnaast, als het onlangs is geïnstalleerd laat je toch de installateur terug komen?

Bart van Vliet_3020

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 21
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Harwig Beveiligingstechniek Emmen
Re: Galaxy Flex 3 niet bereikbaar na stroomuitval
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 14 december 2017, 00:11 »
Binnen komende kabel van de switch rechtstreeks door koppelen op je alarm idd (rj45 koppelblokje)

Heb je al een andere switch geprobeerd?

je kan in je modem ook nog bind ip 2 mac aanzetten. ( dan zal je alarm altijd het zelfde ip uitgeven aan je alarm kiezer = dubbel zekerheid )
BVV

opeltje

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 29
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: ICT Kleine
Re: Galaxy Flex 3 niet bereikbaar na stroomuitval
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 14 december 2017, 06:32 »
Je schrijf dat de switch op de router is aangesloten.......
maar is deze router ook je internet provider modem? of hangt deze weer voor je router en heeft geen noodstroom?

groet,

Opeltje

iemand

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Galaxy Flex 3 niet bereikbaar na stroomuitval
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 27 december 2017, 16:57 »
Heb je geen garantie erop nog?

Ben ook wel benieuwd welke versie ethernet module er in zit.
(Te vinden op het stickertje op de ethernet module, mits deze niet al is geupdate anders te vinden in het install. menu diag, alleen daar heb je geen toegang voor dus.)
Daarbij menig installateur, waaronder ik zal het niet leuk vinden als de klant zelf gaat eraan knutselen.