Auteur Topic: Sabotage alarm Aritech Advanced  (gelezen 6386 keer)

draadje

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Sabotage alarm Aritech Advanced
« Gepost op: dinsdag 25 april 2017, 22:05 »
Hallo,

Onze ATS1000A-IP schakelt altijd de sirene(s) in bij een sabotage alarm. Dit is zeer onaangenaam (en slecht voor de oren) wanneer we aanwezig zijn.

Is het mogelijk om bij een sabotage alarm de sirene alleen te laten gebruiken wanneer de centrale geheel ingeschakeld is, en anders alleen de zoemer van het bediendeel een waarschuwingssignaal te laten geven?

Hoe zou dat eventueel geprogrammeerd moeten worden?

Alvast bedankt

Dré

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 981
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sabotage alarm Aritech Advanced
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 25 april 2017, 22:09 »
Even een stomme vraag, maar heb jij zo vaak een sabotage alarm dan?
Ik heb er zelf nog nooit een gehad namelijk en als jij dat wel hebt denk ik dat jij even je installatie moet nalopen.

Tiekus

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 53
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sabotage alarm Aritech Advanced
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 25 april 2017, 22:28 »
Bij de Classic kan het dus zal bij de Advance ook wel kunnen. Bij de Classic heb je een optie sirene bij systeem alarmen die je uit moet zetten. Geen idee waar dit bij de Advance moet.   

Tiekus

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 53
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sabotage alarm Aritech Advanced
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 25 april 2017, 23:07 »
Das inderdaad een stomme vraag dre ;-) maar idd wat is de oorzaak van het activeren van de sirene? Is dit idd een sabotage? Of een 24 uurs alarm of iets in die geest?

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sabotage alarm Aritech Advanced
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 26 april 2017, 09:18 »
EDIT: eerst zorgen dat je wakker bent voordat je reageert Joep  ???

draadje

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Sabotage alarm Aritech Advanced
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 27 april 2017, 20:51 »
Sabotage alarmen komen bijna niet voor, behalve wanneer ik (nieuwe) dingen moet uitproberen....

Ik vermoedde dat het mogelijk zou moeten zijn het gedrag van de sirene met filters aan te passen, maar ik werd op het verkeerde been gezet doordat er slechts één actie "Interne sirene actief" aanwezig is en ik niet begreep hoe ik dan de regel voor de interne sirene zou kunnen aanpassen. Ik denk nu dat de EXOR dat mogelijk moet maken.
Als dat lukt is het niet zo moeilijk om vervolgens de zoemer van het bediendeel in die gevallen in te schakelen.
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om voor het experimenteren de sirene (en flitser) uitgangen uit te programmeren en tijdelijk de sirene akties naar het bediendeel om te leiden.

Bedankt voor de reakties.

m.reijerse

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Sabotage alarm Aritech Advanced
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 21 september 2017, 21:34 »
Als jij iets wilt proberen met de ats Wrm zet je hem dan niet in service stand dan heb je geen luid alarm.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

draadje

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 12
    • Bekijk profiel
Re: Sabotage alarm Aritech Advanced
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 3 oktober 2017, 22:06 »
Dat is inderdaad vaak afdoende, maar als de kast open is en de installatie zonder spanning komt en dan weer van spanning voorzien wordt, krijg je dan alsnog een luid alarm. Natuurlijk kun je dat voorkomen door de sabotage schakelaar tijdelijk te overbruggen, maar ik zocht naar iets dat prettiger en automatisch zou werken.

De reden van mijn oorspronkelijke vraag was overigens een sabotagealarm van een pas geplaatste draadloze rookmelder 's-avonds laat. Het sabotagealarm van de rookmelders is nu uitgezet en de default communicatie parameters (periodes) aangepast.