Auteur Topic: Advies voor een IP Camera die direct kan opslaan in de cloud (liefst dropbox)  (gelezen 6331 keer)

Erdem01

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Beste Forumleden.

Ik ben op zoek naar een (merk/type) IP camera (ruimte van 50m²) die direct kan opslaan in de Cloud. Ik ben met behulp van zoekmachines niet verder gekomen dan 1 merk, Bosch. Deze schijnt een directe link te hebben met Dropbox. Graag zou ik jullie ervaringen/advies willen weten.

De IP camera moet de volgende functies hebben:

- Indoor camera
- Goede beeldkwaliteit hebben
- Via de het internet en smartphone live te bekijken zijn
- Motion detection functie hebben
- bedraad en (liefst)draadloos kunnen werken
- Nachtzicht hebben (infrarood leds)

- Budget maximaal. 300 euro (starter klein bedrijf)

Alvast bedankt voor jullie advies/reacties.

Gr Josh   :)

Julian Wendler

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 598
  • sani salvique
    • Bekijk profiel
  • Functie: Monteur beveiligingsinstallaties, All-round Beveiliger
Re: Advies voor een IP Camera die direct kan opslaan in de cloud (liefst dropbox)
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 7 juli 2017, 11:41 »
Draadloos is een en al ellende... niet aan te raden.


Daarbij: waarom cloud?
Ze knippen van buiten je internet weg, pats boem,.. niks cloud.

Gewoon een recorder erbij..




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met Limburgse groet,

Julian Wendler


-----------------------------------------------------
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

Erdem01

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advies voor een IP Camera die direct kan opslaan in de cloud (liefst dropbox)
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 7 juli 2017, 11:56 »
Beste Julian,

Bedankt voor je reactie;
De mogelijkheid om de internet kabel los te knippen is zeer klein. Mijn kantoor zit op de begane grond van mijn woning en hier heb ik al een alarmsysteem op zitten (zonder camera). Omdat er dagelijks tussen 10/15 clienten binnen lopen wil ik hiervoor een (IP) camera plaatsen.

Ik zie dat je een suggestie hebt gedaan, alleen zit deze ver boven mijn budget (kosten camera ca. 800 euro) met onnodig veel functies zoals outdoor geschikt, gemotoriseerde lens e.d.

De directe upload naar dropbox is alleen voor het gemak. Daar heb ik namelijk ook een betaalde abonnement van.

Tiekus

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 53
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Advies voor een IP Camera die direct kan opslaan in de cloud (liefst dropbox)
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 7 juli 2017, 23:58 »
Hi,

Naar cloud opslaan word een hoop ergernis, beeldkwaliteit en gebruikers gemak kan je ook vergeten.

Misschien dat onderstaand iets voor je is? ipv cloud. Koop er een sd kaart van 128gb of 64gb bij voor de opname. En niet te vergeten een POE injector om de camera te voeden. En alles wat je wil is mogelijk.

http://www.ipcamerapro.nl/blogs/blog/hikvision-ds-2cd2132-i-3mp-ir-mini-dome-review/

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: Advies voor een IP Camera die direct kan opslaan in de cloud (liefst dropbox)
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 8 juli 2017, 11:31 »
Koop gewoon een NVR erbij en houd de beelden gewoon intern zit je ook minder met comperessie van de beelden en niet afhankelijk van internet verbinding.

Laats nog prive een setje aangeschaft via AliExpress, scheelde gewoon nog teveel als ik het via de zaak bestelde.

DAHUA IPC-HDW5231R-Z  2.7mm ~12mm motorized lens 2MP WDR IR Eyeball Network Camera
DAHUA NVR4104-4KS2 4 Channel Smart 1U 4K&H.265 Network Video Recorder
2TB Western Digital Purple

€310 bij elkaar

Bij mij hangt de camera buiten, heb een varifocal lens gekozen zodat ik flexibeler ben met montage en naderhand nog de zoom kan aanpassen. Tevens een lichtgevoelige sensor (0.006Lux/F1.4) zodat in nacht situatie een goede identificatie is te doen, ga je de nacht beelden vergelijken met een 4MP camera dan is de DAHUA IPC-HDW5231R-Z echt een stuk beter.

Met andere woorden, hoe hoger de MP wilt niet altijd alles zeggen.

Ook nog een goede tip kijk eens op https://ipcamtalk.com, zeer kundige forum members en veel ervaringen worden er gedeeld incl reviews.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 8 juli 2017, 11:34 door Atomic »