Auteur Topic: Aritech magneetcontacten en resistors  (gelezen 6551 keer)

ethan

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Aritech magneetcontacten en resistors
« Gepost op: woensdag 17 december 2014, 01:32 »
Hoi,

Het me gelukt de installateurscode van mijn CS375 te pakken te krijgen met de paneelwisseltruuc via de RS232 interface met UDX (zie vorige post).

Hiervoor heb ik een tweedehands paneel gekocht dat gereset was op een 2dehands site. Meteen heb ik dan ook mijn andere tweedehandspaneel uit een vroegere poging en waarvan ik de codes niet had, kunnen resetten.

Het is me gelukt om 1 zone te configureren met een magneetdetector. Ik kan het systeem armen/disarmen en de zone openen en sluiten. Alles werkt zoals het hoort.

Ik had een praktische vraag over de 'regels van de kunst'-plaats van de 4K7 weerstanden. Ik begrijp dat ik er zo 2 moet aansluiten maar waar worden deze best geplaatst? Ik raak er niet wijs uit. De DC101 connectoren zijn 'dichtgemaakt'. Moet ik de weerstanden zetten waar de aansluiting gebeurt met de kabel die naar de centrale loopt? Ik heb een bestaand magneetcontact verbinding opengeprutst (en netjes terug dichtgemaakt) in mijn woning en had verwacht hier 2 resistors te vinden, maar noppes. De resistors zijn in ieder geval ook niet terug te vinden in de centrale.

Ik vind op internet hier weinig over terug. Ik zie wel hoe het kan als het magneetcontactdoosje open kan en de resistors geïntegreerd kunnen worden in het contact zelf.
 
Alvast bedankt voor uw suggesties.
Ethan

Joep

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 304
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech magneetcontacten en resistors
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 17 december 2014, 16:51 »
Hoi,

Het me gelukt de installateurscode van mijn CS375 te pakken te krijgen met de paneelwisseltruuc via de RS232 interface met UDX (zie vorige post).

Hiervoor heb ik een tweedehands paneel gekocht dat gereset was op een 2dehands site. Meteen heb ik dan ook mijn andere tweedehandspaneel uit een vroegere poging en waarvan ik de codes niet had, kunnen resetten.

Het is me gelukt om 1 zone te configureren met een magneetdetector. Ik kan het systeem armen/disarmen en de zone openen en sluiten. Alles werkt zoals het hoort.

Ik had een praktische vraag over de 'regels van de kunst'-plaats van de 4K7 weerstanden. Ik begrijp dat ik er zo 2 moet aansluiten maar waar worden deze best geplaatst? Ik raak er niet wijs uit. De DC101 connectoren zijn 'dichtgemaakt'. Moet ik de weerstanden zetten waar de aansluiting gebeurt met de kabel die naar de centrale loopt? Ik heb een bestaand magneetcontact verbinding opengeprutst (en netjes terug dichtgemaakt) in mijn woning en had verwacht hier 2 resistors te vinden, maar noppes. De resistors zijn in ieder geval ook niet terug te vinden in de centrale.

Ik vind op internet hier weinig over terug. Ik zie wel hoe het kan als het magneetcontactdoosje open kan en de resistors geïntegreerd kunnen worden in het contact zelf.
 
Alvast bedankt voor uw suggesties.
Ethan

Google eens op het verschil tussen een DC101 en een DC101R4.7, Dan denk ik dat deze vraag wel beantwoord zal zijn ;)

SD-Electro

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • SD-Electro
  • Bedrijf: SD-Electro
  • Functie: Oprichter, Installateur
Re: Aritech magneetcontacten en resistors
« Reactie #2 Gepost op: zondag 21 december 2014, 17:26 »
De weerstanden moeten geplaatst worden waar je het stuk kabel dat uit het magneetcontact komt verbindt met de kabel die naar de centrale loopt.
Let wel op: de kabel die aan het magneetcontact vast zit is iets van een meter lang, ik knip deze altijd korter (iig zo kort mogelijk) zodat de weerstanden zo kort mogelijk bij het magneetcontact zitten.

Mvg,
Stijn

ethan

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 16
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Aritech magneetcontacten en resistors
« Reactie #3 Gepost op: maandag 22 december 2014, 22:51 »
Bedankt voor de antwoorden. Het was inderdaad een contact met geintegreerde resistors. Met een spiegeltje was het mogelijk om te kijken wat er op stond.

Vreemd dat mijn installateur dat in 2007 nooit heeft aangesloten. De weerstand bleef 9k4 met raam open of gesloten. Het probleem was dat het magneetje maar op één plaats gemonteerd kon worden en dat het schakelcontact niet in de buurt van het magneetje kwam te zitten bij gesloten venster.  (moest op 4 cm van de buitenkant en stond op 1,5 cm)

Na een vijftal keren naar de kelder te zijn gelopen, had ik had mijn ipod in de kelder gezet met de camera naar de multimeter en mijn ipad boven op videoconferentie. Op de plaats van installatie kon ik zo de weerstandswaarden van de meter in de kelder aflezen en de (her)plaatsing van het materiaal nauwkeurig uitvoeren.

De bekabeling tot in de centrale was dus netjes gedaan, uitgezonderd de programmatie. Zone 8 gedefinieerd als inbraakzone en aan partitie 1 toegewezen. Lijkt te werken. Morgen alleen nog afplakken met isolatie-tape want die had ik losgemaakt





Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Aritech magneetcontacten en resistors
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 24 december 2014, 09:48 »
Hi Nigel.
Zo'n beetje dezelfde tools die ik ook altijd bij me heb.
In de bus ligt dan ook nog een 3 meter spiraaltje om de bekabeling door een wandje of de achterwand van de meterkast te trekken.
Mvg en fijne dagen gewenst.
Jan v. E.

Jan van Eechoud

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 138
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
  • Functie: eigenaar
Re: Aritech magneetcontacten en resistors
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 24 december 2014, 10:28 »
Verkeerde onderwerp  gepakt,  blijkbaar.