Auteur Topic: Beveiligers G4S bezetten hoofdkantoor  (gelezen 6421 keer)

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Beveiligers G4S bezetten hoofdkantoor
« Gepost op: woensdag 19 februari 2014, 12:37 »
http://www.nu.nl/economie/3706310/beveiligers-bezetten-hoofdkantoor-g4s.html

Terecht en zinvol? Of is ontslag een risico dat bij een arbeidsovereenkomst hoort?

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Beveiligers G4S bezetten hoofdkantoor
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 19 februari 2014, 13:22 »
http://www.nu.nl/economie/3706310/beveiligers-bezetten-hoofdkantoor-g4s.html

Terecht en zinvol? Of is ontslag een risico dat bij een arbeidsovereenkomst hoort?

Lijkt mij wel terecht en ook zinvol om het doel ( acceptabel sociaal plan ) te bereiken. Als ontslag een risico is wat bij een arbeidsovereenkomst hoort zou er ook een ontslagvergoeding in moeten staan.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligers G4S bezetten hoofdkantoor
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 19 februari 2014, 16:14 »
Waarom zou je iemand een extra vergoeding moeten geven? Ik vind dat eerlijk gezegd echt zo typisch Nederlands. Werkgevers zouden binnen een redelijke termijn onder bepaalde omstandigheden ook een contract voor onbepaalde tijd op moeten kunnen zeggen.

In het geval van G4S zijn die omstandigheden er immers ook, er valt heel veel werk weg en de mensen kunnen niet allemaal herplaatst worden. Werknemers zouden een wat minder grote mond moeten hebben en wat flexibeler moeten zijn. Ze zijn verwend tot en met.

Guard Dog

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 92
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligers G4S bezetten hoofdkantoor
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 19 februari 2014, 16:35 »
Nou nou roodkorstje, volgens mij heeft men ook rechten opgebouwd, en hebben werkgevergers ook plichten.

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Beveiligers G4S bezetten hoofdkantoor
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 19 februari 2014, 17:37 »
Waarom zou je iemand een extra vergoeding moeten geven? Ik vind dat eerlijk gezegd echt zo typisch Nederlands. Werkgevers zouden binnen een redelijke termijn onder bepaalde omstandigheden ook een contract voor onbepaalde tijd op moeten kunnen zeggen.

In het geval van G4S zijn die omstandigheden er immers ook, er valt heel veel werk weg en de mensen kunnen niet allemaal herplaatst worden. Werknemers zouden een wat minder grote mond moeten hebben en wat flexibeler moeten zijn. Ze zijn verwend tot en met.

Ik vind het typisch Nederlands dat als je aan overeenkomst heb en je kan hem niet nakomen dat er een vergoeding tegenover staat. G4S kon dit ruim van tevoren weten en erop kunnen anticiperen, maar schopt zijn medewerkers liever met een appel en een ei de straat op waar de CEO in GB Nick Buckles na het echec met de Olympische Spelen met £ 16.000.000 de deur uit loopt.

Overigens heeft het kantoorpersoneel een veel ruimhartiger vergoeding en als alle medewerkers dit zouden krijgen zou niemand staken. Werkgevers zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen en niet de beveiligers als een citroen uit willen persen.
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.

Infraroodborstje

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 116
    • Bekijk profiel
Re: Beveiligers G4S bezetten hoofdkantoor
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 22 februari 2014, 11:11 »
Nou nou roodkorstje, volgens mij heeft men ook rechten opgebouwd, en hebben werkgevergers ook plichten.

En dat is dus iets wat ik wel vreemd vind. Waarom zou er zo'n ingebouwde zekerheid in moeten zitten? G4S kan er onder deze omstandigheden toch niks aan doen dat een bepaalde klant zijn diensten anders indeelt?

Ik vind dit altijd echt Hollands hoor, klagen om geld. :)

Fred

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 492
    • Bekijk profiel
  • Functie: Hoofdcentralist in ruste
Re: Beveiligers G4S bezetten hoofdkantoor
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 22 februari 2014, 13:08 »

Ik vind dit altijd echt Hollands hoor, klagen om geld. :)

Het ging niet alleen om geld, het ging om baanbehoud of begeleiding naar ander werk. Maar gelukkig heeft G4S ingezien dat doorstaken meer ging kosten als een goed sociaal plan.

http://www.uniesecurity.nl/nieuws/articletype/articleview/articleid/24425/g4s-en-vakbonden-sluiten-justitie-akkoord
Als ik zou willen dat je het begreep had ik het wel beter uitgelegd.