Auteur Topic: bedrijfsverzekeringen  (gelezen 21758 keer)

mniekp

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
bedrijfsverzekeringen
« Gepost op: maandag 26 augustus 2013, 11:18 »
 Vraagje... ik ben op zoek naar een bedrijfsaansprakelijkheids en een bedrijfsongevallen verzekering.

dit voor beveiliging, met horeca. Wie weet waar ik goed terecht kan??

helldog2004

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
  • Safety begins with yourself
    • Bekijk profiel
    • All Above Security
  • Bedrijf: All Above Security
  • Functie: Evenementen / stewart / portier / persoons / surveillant / straatcoach / millitair
Re: bedrijfsverzekeringen
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 29 augustus 2013, 12:55 »
Neem hier maar een kijkje, misschien dat je hier wat interesants kan vinden.
http://www.securitas.com/nl/nl/Customer-Segments/?gclid=CNedq9u-orkCFcVY3godl08Ajw
http://www.fortezza.nl/?gclid=CLCtrfS-orkCFcjKtAodkUoAuQ

Of maak zelf je eigen keuze hier en ontvang offertes van verschillende verzekeraars voor bedrijven.
http://www.companeo.nl/tag/aansprakelijkheidsverzekering-beveiligingsbedrijf#0
Safety begins with yourself!!

Ronald W.

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 68
  • Zorg voor veiligheid!
    • Bekijk profiel
Re: bedrijfsverzekeringen
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 29 augustus 2013, 21:47 »
Toevallig werd ik vorige week gewezen op www.hondengeleiderpolis.nl.
Dit is niet alleen voor hondengeleiders zoals de naam doet vermoeden, maar allerhande verzekeringen gericht op de beveiligingsbranche.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: bedrijfsverzekeringen
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 5 september 2013, 19:08 »
Ben zelf ook aan het kijken om mijn verzekeringen om te zetten.

let wel goed op... Veel aansprakelijkheidsverzekeringen die vergoeden materiële schade wel, maar letsel schade in de beveiligingsbranche niet.


Falcon

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 26
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Loeffen Beveiliging
  • Bedrijf: Loeffen Beveiliging
  • Functie: ZZP Beveiliger
Re: bedrijfsverzekeringen
« Reactie #4 Gepost op: zondag 27 oktober 2013, 02:47 »
Verzekeren in de beveiliging is lastig en duur. Bij het IAK kun je redelijk voordelig een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afsluiten. www.iak.nl.

Groet
Rene


Nadina Jahangier

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 105
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: bedrijfsverzekeringen
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 12 november 2013, 14:56 »
wij zijn verzekerd via Scharenborg & Rijkenberg. Goede verzekeraar en echt toegespitst op de beveiliging.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: bedrijfsverzekeringen
« Reactie #6 Gepost op: maandag 25 november 2013, 10:26 »
Toevallig werd ik vorige week gewezen op www.hondengeleiderpolis.nl.
Dit is niet alleen voor hondengeleiders zoals de naam doet vermoeden, maar allerhande verzekeringen gericht op de beveiligingsbranche.

zakelijk hebben wij alle verzekering hier lopen. En super voorwaarden, goede prijs.
Nog nooit beroep hoeven doen, dus qua uitbetalen geen ervaring. Maar hoor veel goede berichten hierover!

Deze verzekering is gericht op beveiliging, maar de mensen hebben ook werkelijk ervaring in de beveiliging.
Veel standaard in het pakket zitten, die je in de beveiliging nodig bent, terwijl je dat bij andere maatschappijen extra moet mee verzekeren.

Remco84

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 11
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: bedrijfsverzekeringen
« Reactie #7 Gepost op: maandag 27 januari 2014, 10:05 »
ik ben zelf ook opzoek naar een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering,

nu vroeg ik mij af watvoor bedrag reeel is voor een eenmanszaak die geen evenementen zal gaan doen?

dit is toch wel lastig om een goeie verzekeringsmaatschappij te vinden als ondernemer in de beveiliging

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: bedrijfsverzekeringen
« Reactie #8 Gepost op: maandag 27 januari 2014, 11:34 »
ik ben zelf ook opzoek naar een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering,

nu vroeg ik mij af watvoor bedrag reeel is voor een eenmanszaak die geen evenementen zal gaan doen?

dit is toch wel lastig om een goeie verzekeringsmaatschappij te vinden als ondernemer in de beveiliging

Neem maar even contact op met www.hondengeleiderpolis.nl.
Heb hier zelf ook mijn verzekeringen lopen en ben er zeer tevreden over.

Deze verzekeringsmaatschappij is bekent met het beveiligingsvak en weet wat er verzekerd moet worden, en voor een scherpe premie!

Sleutelrisico is bijvoorbeeld standaard meeverzekerd. Handig voor als je alarmopvolging met key-holding aanbied.

Over een  bedrag waar je verzekerd voor moet zijn, ja dat is altijd lastig.
er is wel een wijziging geweest in  de brandregresregeling, wat dit precies was weet ik niet, maar kan de verzekeringsmaatschappij je alles over vertellen. Werd wel advies gegeven om hier beter voor te laten verzekeren.

Ikzelf ben voor 2,5 miljoen verzekerd bij schade, materieel of letsel dat maakt niet uit.


Veel succes met het vinden van een goede verzekering.
« Laatst bewerkt op: maandag 27 januari 2014, 11:40 door Jan. »

GerritB

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 1.097
  • Beveiliging, maar dan wel goed graag
    • Bekijk profiel
Re: bedrijfsverzekeringen
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 30 januari 2014, 00:27 »
De regels in de verzekeringswereld zijn per 1 jan aangepast.
Normaal was een verzekering van 1,5 Milj. voldoende en werd er een onder- en bovengrens aangegeven vanaf welk bedrag en tot welk bedrag men je aansprakelijk kon stellen.
Per 1 jan zijn die onder- en bovengrens niet meer toegestaan en wordt vanuit de verzekeringen geadviseerd om het verzekerde bedrag op te trekken tot 2,5 milj.
Hou er dus rekening mee dat de verzekering tot 1,5 milj voor dit jaar al duurder wordt en optrekken tot 2,5 milj maakt het dus nog duurder.

Natuurlijk is e.e.a afhankelijk van in welke tak van beveiliging je werkzaam bent, is dit inbraakbeveiliging dan zal je als het goed is bij elk project ook een PVE maken en hierin de verzekerde waarde vastleggen.
Is dat 75.000 euro en gaat de klant je, na een geslaagde inbraak aansprakelijk stellen voor zeg maar €. 250.000, dan is het nog maar de vraag in hoeverre de claim geaccepteerd wordt aangezien hij je vooraf dan wel verkeerde informatie heeft gegeven.
Heel anders wordt het als je in de brandbeveiliging werkt en een systeem hebt aangelegd welke zijn werk niet heeft gedaan waardoor er een pand van 3 milj. tot de grond toe is afgebrand, of nog erger, iemand voor zijn leven gehandicapt raakt.
In zo'n geval heb je dan toch wel een wat uitgebreidere verzekering nodig.

suc6

Gerrit
Alles is op eigen titel en niet te achterhalen op een bedrijf of andere natuurlijke persoon.

hgp

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 1
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
    • Hondengeleiderspolis & Beveiligingspolis
  • Functie: Eigenaar
Re: bedrijfsverzekeringen
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 25 april 2014, 21:31 »
Beste allemaal,

Ik lees met belangstelling deze uiteenzettingen. Mijn naam is Cornelis Boersma en ik ben eigenaar van www.hondengeleiderspolis.nl en www.beveiligingspolis.nl.
Mocht iemand vragen hebben over zijn of haar verzekering, neem dan gerust contact op.

Voor wat betreft het bericht van Gerrit, klopt zijn verhaal voor een groot gedeelte. Het zit een klein beetje anders in elkaar, maar in grote lijnen klopt wat hij geschreven heeft.

Gerrit heeft het nieuwe brandregres bedoeld dat sinds 1 januari 2014 van kracht is. Hierin zijn de onderlinge afspraken tussen verzekeraars gewijzigd.
Tot 1 januari 2014 kon een verzekeraar bij een brandschade een bedrijf aansprakelijk stellen als deze aansprakelijk was voor de brandschade.
Dit kon de verzekeraar doen als de schade minimaal € 2.500,= was en maximaal tot € 500.000,=.

Omdat de meeste aansprakelijkheidsverzekering minimaal € 1.000.000,= verzekerd hebben, was het verhalen van € 500.000,= aan schade dus voldoende om op de polis te claimen.

Sinds 1 januari is de regeling gewijzigd voor aansprakelijkheden voor bedrijven.
Als een bedrijf aansprakelijk is voor een brandschade, dan is nu de regel dat ALLE schade verhaald mag worden, zonder limiet van € 500.000,=.
Hierdoor loopt een bedrijf het risico dat de verzekerde som van € 1.000.000,= misschien niet voldoende is. Extreem gezegd zou er door een brand 2 flatgebouwen verloren kunnen gaan.
Dit zou kunnen betekenen dat een bedrijf aansprakelijk is voor € 80.000.000,=. Daar is geen verzekering voor af te sluiten.....

Verzekeraars wachten daarom vol spanning op de eerste grote brandschade na 1 januari 2014, die meer dan € 500.000,= aan schade heeft én die te verhalen is op een ander bedrijf.
De verzekeraar van dit bedrijf zal dan waarschijnlijk naar de rechter stappen en vragen of het redelijk is dat er meer dan € 500.000,= aan schade zal worden uitgekeerd.

Tot die tijd weet niemand wat verstandig is om te doen. Daarom adviseren verzekeraars om je verzekerde bedrag zo hoog mogelijk te maken als dat gebruikelijk is in NL.
Dat bedrag is € 2.500.000,=. Als je dit als bedrijf doet, kun je naar de rechter aangeven dat je alles gedaan hebt dat van je zou kunnen worden verwacht. Er valt je dan niet zo snel hierin iets te verwijten.
Een rechter zou namelijk kunnen zeggen tegen een bedrijf dat voor € 1.000.000 nog verzekerd is, dat ze méér hadden kunnen doen (en daarom alsnog aansprakelijk zijn).

Het heeft ook betrekking op waterschades. Die vallen binnen dezelfde afspraken van deze regeling.
Hopelijk komt er snel duidelijkheid hierin doordat de rechter uitspraak kan gaan doen.

Tot slot nog even een kleine aanvulling; voor allerlei andere vormen van aansprakelijkheid was al eerder een hoger bedrag nodig. Gerrit noemt inderdaad letselschade.
Dit valt buiten deze regeling. Daarvoor is dus een verzekerd bedrag van € 1.000.000 tot € 2.500.000 altijd al verstandig geweest.

Groeten,

Cornelis Boersma

www.hondengeleiderspolis.nl & www.beveiligingspolis.nl