Auteur Topic: Er kan gestemd worden!!!  (gelezen 65551 keer)

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Er kan gestemd worden!!!
« Gepost op: vrijdag 28 december 2012, 13:17 »
http://www.uniesecurity.nl/nieuws/articletype/articleview/articleid/7170/de-nieuwe-cao-is-er-voor-jou

De Unie is weer een beetje voorbarig:

De nieuwe CAO is er (nog) niet voor mij!
En als het aan mij ligt gaat hij er ook niet komen voor mij!

Ik heb al gestemd: TEGEN!!!

Beste collegae, wees slim en trap er niet in!!!

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 28 december 2012, 13:24 »
Alles overziende:   ik ben ook TEGEN

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 28 december 2012, 15:54 »
http://www.uniesecurity.nl/nieuws/articletype/articleview/articleid/7170/de-nieuwe-cao-is-er-voor-jou

De Unie is weer een beetje voorbarig:

De nieuwe CAO is er (nog) niet voor mij!
En als het aan mij ligt gaat hij er ook niet komen voor mij!

Ik heb al gestemd: TEGEN!!!

Beste collegae, wees slim en trap er niet in!!!

En wat als het een NEE wordt?  Wordt jij dan stakingsleider?
Sta je dan voorop met actie voeren of dek je de achterhoede?

Ik stem voor, want ook ik mag mijn mening hier ventileren en niet alleen degene die tegen willen stemmen!!
Ik wil dat er ook nog een toekomst is in de beveiliging en niet dat er helemaal geen CAO is....

beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 28 december 2012, 16:15 »
Stemmen op de site van FNV is al onmogelijk. Wanneer je je stem wilt verzenden krijg je een 404 error. Schiet lekker op zo...
Uiteraard stem ik TEGEN dit gedrocht!

EDIT: Blijkbaar wordt de stem wel verwerkt, ik kreeg zojuist 4 mails in m'n inbox dat m'n stem is verwerkt. Helaas zal het maar 1x meetellen, haha
« Laatst bewerkt op: vrijdag 28 december 2012, 16:22 door beveiligerr »

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 28 december 2012, 16:31 »
Stemmen op de site van FNV is al onmogelijk. Wanneer je je stem wilt verzenden krijg je een 404 error. Schiet lekker op zo...
Uiteraard stem ik TEGEN dit gedrocht!

EDIT: Blijkbaar wordt de stem wel verwerkt, ik kreeg zojuist 4 mails in m'n inbox dat m'n stem is verwerkt. Helaas zal het maar 1x meetellen, haha

Ook goed voorgelicht door je collega's, of heb je je ook gek laten maken op het forum?

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 28 december 2012, 16:39 »
En wat als het een NEE wordt?  Wordt jij dan stakingsleider?
Sta je dan voorop met actie voeren of dek je de achterhoede?

Ik stem voor, want ook ik mag mijn mening hier ventileren en niet alleen degene die tegen willen stemmen!!
Ik wil dat er ook nog een toekomst is in de beveiliging en niet dat er helemaal geen CAO is....
Leg jij het verschil bij aan overwerk- en rv toeslag?
Leg jij het geld bij wat ik straks mis aan gemiddelde rvt als ik verlof neem?
Betaal jij de extra vakantiedagen die ik zal moeten kopen om zeker te zijn van mijn vrije dagen?
Zo ja, dan mag jij die schamele 1,26% eindejaarsuitkering wel hebben van mij hoor!

Ik wil ook dat er een toekomst is in de beveiliging.
Maar niet over mijn rug en de opgebouwde rechten die de laatste 20 jaAlleen de afspraak over contractswisselingen gaan eerder in, namelijk zo snel als er een akkoord is van de leden van de vakbonden!ar zijn opgebouwd!
Ik wil niet terug naar de dagen van "het wilde westen" waar de bazen alles konden beslissen.

En dan komt de bond ook nog met het volgende argument:

"Alleen de afspraak over contractswisselingen gaan eerder in, namelijk zo snel als er een akkoord is van de leden van de vakbonden!"

En zo proberen ze dit akkoord er door te pushen!

yarcon

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 601
  • Sic Semper Tyrannis!
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: G4S
  • Functie: Beveiliger
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 28 december 2012, 16:41 »
Ook goed voorgelicht door je collega's, of heb je je ook gek laten maken op het forum?
Wellicht heeft hij een weloverwogen afweging gemaakt en ingezien dat hij hij dik zal inleveren en daarom tegen gestemd....

Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 28 december 2012, 16:51 »
Ik wil niet terug naar de dagen van "het wilde westen" waar de bazen alles konden beslissen.

Welcome to the real world, je bent al in het wilde westen. Weet je hoeveel beveiligers dit jaar hun baan hebben  verloren? Weet je welke bedrijven personeel hebben moeten ontslaan en weet je ook wie er het eerste uit gaan?

Zie eerst maar dat je je eigen werk weet te behouden, er is een bekend spreekwoord, Beter een vogel in de hand dan tien in de lucht.

Maar antwoord op de vraag heb je niet gegeven: Ik ga er dus maar vanuit dat je een achterhoede vechter bent... Dus brullen langs de zijlijn, ik zou je graag op een van de informatieavonden tegen komen dan kunnen we je de voorhoedegevechten leren..


Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 28 december 2012, 20:35 »
Leg jij het verschil bij aan overwerk- en rv toeslag?
Leg jij het geld bij wat ik straks mis aan gemiddelde rvt als ik verlof neem?
Betaal jij de extra vakantiedagen die ik zal moeten kopen om zeker te zijn van mijn vrije dagen?
Zo ja, dan mag jij die schamele 1,26% eindejaarsuitkering wel hebben van mij hoor!

Ik wil ook dat er een toekomst is in de beveiliging.
Maar niet over mijn rug en de opgebouwde rechten die de laatste 20 jaAlleen de afspraak over contractswisselingen gaan eerder in, namelijk zo snel als er een akkoord is van de leden van de vakbonden!ar zijn opgebouwd!
Ik wil niet terug naar de dagen van "het wilde westen" waar de bazen alles konden beslissen.

En dan komt de bond ook nog met het volgende argument:

"Alleen de afspraak over contractswisselingen gaan eerder in, namelijk zo snel als er een akkoord is van de leden van de vakbonden!"

En zo proberen ze dit akkoord er door te pushen!

Leg jij het verschil bij aan overwerk- en rv toeslag? Overwerktoeslag krijg je juist eerder en ook nog over hoger uurloon. Dus wel verschil maar een positief verschil.

Leg jij het geld bij wat ik straks mis aan gemiddelde rvt als ik verlof neem? Daar staat iets hogere ORT, immers over hoger uurloon, en eerdere betaling overwerk, vanaf 152 uur, tegenover. Hele cao op hoofdstuk werktijden is kostenneutraal en dat wordt verder onderzocht in de praktijk.

Betaal jij de extra vakantiedagen die ik zal moeten kopen om zeker te zijn van mijn vrije dagen? Die kun je kopen van het hogere uurloon. Bovendien behoud je het zelfde aantal dagen en wordt de invloed op je vrije tijd vergroot. Maar daar zijn we het niet over eens. Tijdens de vakantiedagen die je extra koopt en opneemt wordt je gewoon doorbetaald. Is dus een 'vestzak, broekzak'  verhaal.

Zo ja, dan mag jij die schamele 1,26% eindejaarsuitkering wel hebben van mij hoor! Schamel? Dat is meer dan vandaag de dag gemiddeld in cao's wordt afgesproken. Er staan hele volksstammen op de nullijn.

En het belang van afspraken over objectwisseling kun je wel wegwuiven maar feit is dat heel veel beveiligers hierbij gebaat zullen zijn. Zij behouden en werk en toekomst. En dat zal zonder die afspraken wel eens heel anders kunnen zijn. Ook voor jou.

Als er dik wordt ingeleverd, wat ik mij niet kan voorstellen, dan is er afgesproken dat het verschil met terugwerkende kracht wordt terugbetaald. Wat is het risico?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 28 december 2012, 20:39 »
Ik stem voor, want ook ik mag mijn mening hier ventileren en niet alleen degene die tegen willen stemmen!!

Natuurlijk mag ook jij je mening hier ventileren, maar ga dan eens inhoudelijk op het akkoord in?

Ik wil dat er ook nog een toekomst is in de beveiliging en niet dat er helemaal geen CAO is....

Want dit is alleen maar stemmingmakerij! Als dit het enige argument is dan ga jij dus kennelijk overal mee akkoord, zolang er maar het stempel CAO op staat.

Laat de bonden nu eens duidelijk vertellen wat de gevolgen zijn wanneer de CAO zou worden weggegstemd?

Ronald

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 28 december 2012, 21:13 »
Beste Collega's.

Er is al vaker overgesproken, er worden soms "spook" verhalen verteld. Ga nu eens naar de bijeenkomsten toe en laat je e.e.a. uitleggen wanneer je vragen hebt. En neem dan een goed overwogen besluit en neem mij aan, dit kan alleen maar positief zijn.

We hebben op een aantal punten een verouderde cao, welke toe was aan vernieuwing. Een bewuste keuze is dan uit te gaan van een nullijn. Voor een komende CAO kan er weer gebouwd gaan worden.
Lees de concept cao, welke oa op de Unie Security site staat nu eens door.

Blijf nu eens niet aan de zijlijn staan, maar laat je zien op één van de bijeenkomsten. Zorg dat je vragen worden beantwoord zodat de leden van de vakbonden de enige juiste keuze kunnen maken.
We kunnen tegenwoordig niet meer zonder CAO, laten we een wijs besluit maken.
En diegene die nog steeds denken géén lid te hoeven zijn kunnen dus ook helaas niet stemmen.
Laat je stem horen en maak hierin een beslissing!!!!

Sirena

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 98
  • Beveiliger, BHV, AED, VCA, BMC, IMC
    • Bekijk profiel
  • Functie: objectbeveiliger/surveillant/centralist
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 28 december 2012, 23:45 »
Waarom die enorme discussies, stem wat je wil en waarvan jij denkt dat het goed is. Laat iedereen in zijn waarde met de keuzes die hij of zij maakt. Er is hier al zo enorm veel over gesproken dat het niets veranderd aan het feit wat een ieder wil stemmen. Ook verander je er op dit moment niets mee. Eerst maar eens stemmen en dan zien wat er uit de stemming is gekomen.
Je verandert nu eenmaal niet de mening van de mensen die allang weten wat ze willen stemmen.
Eerlijkheid staat voorop, dit geldt dus ook voor je werkgever

Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 28 december 2012, 23:59 »
Zo ja, dan mag jij die schamele 1,26% eindejaarsuitkering wel hebben van mij hoor! Schamel? Dat is meer dan vandaag de dag gemiddeld in cao's wordt afgesproken. Er staan hele volksstammen op de nullijn.


De gemiddelde CAO loonsverhoging per 1-1-2013 is 2,25 % bij de CPB raming.   
En 1,75% bij de AWVN (werkgeversvereniging) raming.

Wij krijgen per 1-1-13 slechts 0%.

Die 1,26% per 1-1-14 is nog eenmalig ook.

De 2 % die hele volksstammen er per 1-1-2013 wel bij krijgen zit er volgend jaar WEER bij.

Als actief lid had je dit zelf ook op internet kunnen vinden.
ALs dit het niveau van de veldspelers is, dan begrijp ik waarom de werkgevers ons hebben afgedroogd.

Negatieve punten als positief verkopen, ga zo door vakbonden.



 




Ciske de Rat

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 213
  • Pecunia non olet
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 29 december 2012, 00:25 »

De gemiddelde CAO loonsverhoging per 1-1-2013 is 2,25 % bij de CPB raming.   
En 1,75% bij de AWVN (werkgeversvereniging) raming.

Die 1,26% per 1-1-14 is nog eenmalig ook.

Ik ga niet uit van ramingen maar van de werkelijkheid en de werkelijkheid is momenteel dat we blij mogen zijn als we morgen nog werk hebben.

Over de loonsverhoging van 2014 moet nog onderhandeld worden, maar die 1,26% staat al vast als eindejaarsuitkering en over een aantal jaren moet dit een volwaardige eindejaarsuitkering zijn.


Pieter Baan

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 274
  • Safety first!
    • Bekijk profiel
Re: Er kan gestemd worden!!!
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 29 december 2012, 00:29 »
Als er dik wordt ingeleverd, wat ik mij niet kan voorstellen, dan is er afgesproken dat het verschil met terugwerkende kracht wordt terugbetaald. Wat is het risico?


http://www.youtube.com/watch?v=geLAbyOTaZA

Een mooi liedje voor jou Ciske.  ;)
Verder respecteer ik je mening en je stemgedrag
en hoop ik dat iedereen op dit forum straks actie gaat voeren voor een betere CAO