Auteur Topic: privacy wetgeving  (gelezen 3914 keer)

Zwakkeblaas

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
privacy wetgeving
« Gepost op: vrijdag 23 november 2012, 23:51 »
 :o
Ik hoorde vandaag van een collega dat hij een officiële waarschuwing had gekregen omdat de teamleader de opname van de camera had mogen terugkijken bij de klant: waarbij dus vastgelegd was dat hij een keer een telefoontje had gepleegd.
Nu klopt het dat "verboden mobiel te gebruiken" in de instructies staat (was mijn vorige werkplek ik ken instructies van dat object ) dus dat is het punt niet. Onze vraag is eigenlijk dat camera gebruik op zich:

1 Deze werkplek heeft een specifieke camera gericht op de beambte. Je werd dus 8 uur opgenomen "voor je eigen veiligheid" maar mag dit überhaupt? Elke vinger in je neus staat op film!

2 Als dit dan mag , mag de teamleader (samen met) de klant dan de tape naspoelen om te kijken wat je zo allemaal doet om je te kunnen vangen op een fout??

Wij hebben gegoogeld naar privacywetgeving maar komen er niet uit. Weet iemand hier meer van af? of desnoods relevante links over wetgeving hierover?

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: privacy wetgeving
« Reactie #1 Gepost op: zaterdag 24 november 2012, 00:03 »

Zwakkeblaas

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 30
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: privacy wetgeving
« Reactie #2 Gepost op: zaterdag 24 november 2012, 00:23 »
Dank je voor de link..ik lees al dat je als beambte geen poot hebt om op te staan qua privacy. Een citaat:

" Beelden cameratoezicht als bewijsmateriaal
Observatie, in welke vorm dan ook, maakt niet per definitie een onrechtmatige inbreuk op de persoonlijke levenssfeer. Als uw werkgever u heimelijk heeft geobserveerd en hij wil u vervolgens ontslaan, dan kan de rechter dat als rechtmatig verkregen bewijsmateriaal bestempelen "

tja het motto bij onze werkgever is "vertrouwen is goed controle is beter"