Auteur Topic: Problemen met col vanwege de kou  (gelezen 9431 keer)

buba1965

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Problemen met col vanwege de kou
« Gepost op: woensdag 15 januari 2014, 20:17 »
Goede avond,

Mijn werkgever heeft problemen met - een colletje - wat ik draag tijdens mijn buitenrondes.
Men zegt dat dit geen onderdeel is van het uniform wat goedgekeurd is.
Het is in mijn ogen een beschermmiddel tegen de kou.
Ik heb op enkele sites bekeken of er consequenties voor mijzelf zijn als ik dit colletje blijf dragen. Het is eigenlijk net zoiets als een sjaal.
Heeft iemand ervaring met dit soort aangelegenheden?

Nu doe ik gewoon mijn jas tot aan mijn nek dicht - zodat ze het niet zien.

Groeten


Marco Jansen

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: Problemen met col vanwege de kou
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 15 januari 2014, 23:31 »
Goede avond,

Mijn werkgever heeft problemen met - een colletje - wat ik draag tijdens mijn buitenrondes.
Men zegt dat dit geen onderdeel is van het uniform wat goedgekeurd is.
Het is in mijn ogen een beschermmiddel tegen de kou.
Ik heb op enkele sites bekeken of er consequenties voor mijzelf zijn als ik dit colletje blijf dragen. Het is eigenlijk net zoiets als een sjaal.
Heeft iemand ervaring met dit soort aangelegenheden?

Nu doe ik gewoon mijn jas tot aan mijn nek dicht - zodat ze het niet zien.

Groeten


Marco Jansen

Waarom heeft je werkgever er een probleem mee ?

Zorgt hij dan niet voor goedgekeurde kleding voor winterse omstandigheden ?

Zolang er geen reclame op staat van een andere onderneming zou ik er geen probleem mee hebben.

Beter een beveiliger aanwezig die zijn werk - ook buiten - doet dan een zieke medewerker toch ? 

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Problemen met col vanwege de kou
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 16 januari 2014, 01:07 »
Goede avond,

Mijn werkgever heeft problemen met - een colletje - wat ik draag tijdens mijn buitenrondes.
Men zegt dat dit geen onderdeel is van het uniform wat goedgekeurd is.
Het is in mijn ogen een beschermmiddel tegen de kou.
Ik heb op enkele sites bekeken of er consequenties voor mijzelf zijn als ik dit colletje blijf dragen. Het is eigenlijk net zoiets als een sjaal.
Heeft iemand ervaring met dit soort aangelegenheden?

Nu doe ik gewoon mijn jas tot aan mijn nek dicht - zodat ze het niet zien.

Groeten


Marco Jansen

Voor je werkgever heeft het geen consequenties dat jij een col draagt.
Is dit de enige reden dat je werkgever niet wil dat je hem draagt?

Kan me voorstellen dat een werkgever niet wil dat je met een col bedrijven binnenloopt waar nog mensen zijn, dit staat niet mooi. Maar als je het alleen tijdens je buiten rondes doet, waarom niet?

Geef je werkgever aan dat je het te koud vind, of hij moet goede warme kleding verschaffen, bijvoorbeeld een dikke jas die je tot aan de kin kunt dicht doen, of hij moet je lekker dat colletje laten dragen.

Gaat het om een losse col of een coltrui? Coltrui kan ik me voorstellen dat je werkgever dit niet wil, maar een los colletje moet kunnen lijkt mij..

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Problemen met col vanwege de kou
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 16 januari 2014, 07:35 »
Voor je werkgever heeft het geen consequenties dat jij een col draagt.

Oh nee?

Artikel 9 lid 1 WPBR

"Een beveiligingsorganisatie aan welke een vergunning is verleend draagt er zorg voor dat de personen die zijn belast met beveiligingswerkzaamheden, bij de uitvoering van deze werkzaamheden een door Onze Minister goedgekeurd uniform dragen."


http://wetten.overheid.nl/BWBR0008973/geldigheidsdatum_16-01-2014#Paragraaf2_Artikel9

Artikel 15 lid 1 WPBR

"Onze Minister kan aan de houder van de vergunning een bestuurlijke boete opleggen van ten hoogste € 11 250 ter zake van overtreding van regels, gesteld bij of krachtens artikel 4, vijfde of zesde lid, 6, 7, eerste, tweede of vierde lid, 8, tweede lid, 9, 10, eerste, derde of vierde lid, 11, tweede lid, of 12, eerste of tweede lid."

http://wetten.overheid.nl/BWBR0008973/geldigheidsdatum_16-01-2014#Paragraaf4_Artikel15

Nu zal het wel niet zo'n vaart lopen, maar ALS er (Bestuurs) rechterlijke consequenties zijn, dan zijn die voor de HOUDER VAN DE VERHUNNING, lees de WERKGEVER. Het is de werkgever die er voor moet zotgen dat er goede uniformen zijn, en die is er verantwoordelijk voor

Ik ben benieuwd voor wie er volgens jou dan wel consequenties zullen zijn? Of kan iedereen zo maar van alles aantrekken?

Theo van Veen

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 163
  • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
    • Bekijk profiel
    • Uw partner op (verkeers) veiligheid gebied
  • Bedrijf: Scorpion Advies
  • Functie: beveiliger - verkeersregelaar
Re: Problemen met col vanwege de kou
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 16 januari 2014, 08:37 »
Oh nee?

Artikel 9 lid 1 WPBR

"Een beveiligingsorganisatie aan welke een vergunning is verleend draagt er zorg voor dat de personen die zijn belast met beveiligingswerkzaamheden, bij de uitvoering van deze werkzaamheden een door Onze Minister goedgekeurd uniform dragen."


http://wetten.overheid.nl/BWBR0008973/geldigheidsdatum_16-01-2014#Paragraaf2_Artikel9

Artikel 15 lid 1 WPBR

"Onze Minister kan aan de houder van de vergunning een bestuurlijke boete opleggen van ten hoogste € 11 250 ter zake van overtreding van regels, gesteld bij of krachtens artikel 4, vijfde of zesde lid, 6, 7, eerste, tweede of vierde lid, 8, tweede lid, 9, 10, eerste, derde of vierde lid, 11, tweede lid, of 12, eerste of tweede lid."

http://wetten.overheid.nl/BWBR0008973/geldigheidsdatum_16-01-2014#Paragraaf4_Artikel15

Nu zal het wel niet zo'n vaart lopen, maar ALS er (Bestuurs) rechterlijke consequenties zijn, dan zijn die voor de HOUDER VAN DE VERGUNNING, lees de WERKGEVER. Het is de werkgever die er voor moet zorgen dat er goede uniformen zijn, en die is er verantwoordelijk voor

Ik ben benieuwd voor wie er volgens jou dan wel consequenties zullen zijn? Of kan iedereen zo maar van alles aantrekken?

Zoals Planner al aangeeft:  in de teksten van de WPBR staat geen enkel woord spaans. 
Dus laat niets aan duidelijkheid te wensen over.

Ben ook heel benieuwd te lezen welke gevolgen het voor jou zou kunnen hebben Buba

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Problemen met col vanwege de kou
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 16 januari 2014, 12:34 »
Oh nee?

Artikel 9 lid 1 WPBR

"Een beveiligingsorganisatie aan welke een vergunning is verleend draagt er zorg voor dat de personen die zijn belast met beveiligingswerkzaamheden, bij de uitvoering van deze werkzaamheden een door Onze Minister goedgekeurd uniform dragen."


http://wetten.overheid.nl/BWBR0008973/geldigheidsdatum_16-01-2014#Paragraaf2_Artikel9

Artikel 15 lid 1 WPBR

"Onze Minister kan aan de houder van de vergunning een bestuurlijke boete opleggen van ten hoogste € 11 250 ter zake van overtreding van regels, gesteld bij of krachtens artikel 4, vijfde of zesde lid, 6, 7, eerste, tweede of vierde lid, 8, tweede lid, 9, 10, eerste, derde of vierde lid, 11, tweede lid, of 12, eerste of tweede lid."

http://wetten.overheid.nl/BWBR0008973/geldigheidsdatum_16-01-2014#Paragraaf4_Artikel15

Nu zal het wel niet zo'n vaart lopen, maar ALS er (Bestuurs) rechterlijke consequenties zijn, dan zijn die voor de HOUDER VAN DE VERHUNNING, lees de WERKGEVER. Het is de werkgever die er voor moet zotgen dat er goede uniformen zijn, en die is er verantwoordelijk voor

Ik ben benieuwd voor wie er volgens jou dan wel consequenties zullen zijn? Of kan iedereen zo maar van alles aantrekken?

Het dragen van een losse col, is het zelfde als het dragen van een sjaal. Beide zijn gewoon toegestaan.

Met andere woorden zoals jij aangeeft, ik zou ook geen handschoenen kunnen aantrekken, want dit is niet goedgekeurd door justitie?

Het gaat om je uniform zoals broeken, truien, jassen, colberts etc.

Daarom stelde ik ook de vraag of het een colltrui of een losse col was. Want als het een colltrui is kan me voorstellen dat de werkgever hier problemen mee, dit moet namelijk wel goedgekeurd zijn.

Ander voorbeeld, je schoenen hoeven bijvoorbeeld ook niet goedgekeurd te worden volgens justitie.

je hoeft alleen maar foto's te maken van je logo, broeken, polo's, overhemden, truien/spencers, colberts en jas. Op de jas dient je logo te zitten, en een V logo, beide hoeven er niet vast op te zitten, zolang je dit maar aangeeft.

Tijdens je werkzaamheden dien je dit dan ook zo te dragen zoals je aangegeven hebt bij de keuring. Maar daar vallen handschoenen, schoenen, sjaals, mutsen niet onder. Deze mag je gewoon dragen, tenzij je werkgever het niet wil natuurlijk.

beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Problemen met col vanwege de kou
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 16 januari 2014, 14:13 »

Daarom stelde ik ook de vraag of het een colltrui of een losse col was. Want als het een colltrui is kan me voorstellen dat de werkgever hier problemen mee, dit moet namelijk wel goedgekeurd zijn.

Topicstarter geeft in startpost aan:

Citaat
Het is eigenlijk net zoiets als een sjaal.

Kan je er dus van uitgaan dat het geen trui is ;-)

Dit komt op mij meer over van problemen zoeken die er niet zijn. Gewoon lekker je col blijven dragen, immers liever werken dan ziek thuis zoals al gezegd is.

Jan.

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 250
    • Bekijk profiel
  • Functie: Manager bedrijfsvoering
Re: Problemen met col vanwege de kou
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 16 januari 2014, 14:24 »
Topicstarter geeft in startpost aan:

Kan je er dus van uitgaan dat het geen trui is ;-)

Dit komt op mij meer over van problemen zoeken die er niet zijn. Gewoon lekker je col blijven dragen, immers liever werken dan ziek thuis zoals al gezegd is.

Had de ogen nog half dicht zitten denk ik haha:P

buba1965

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Problemen met col vanwege de kou
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 16 januari 2014, 19:13 »
Dank jullie allen voor de reacties.
Ik blijf de col gewoon dragen. Waar het mij om gaat is - mocht het raar gaan lopen en voor het dragen van een col krijg ik een officiele waarschuwing (wat ik werkelijk bezopen vind) - ik in ieder geval weet wat ik wel en wat ik niet als reactie kan geven..

Groeten

wordt vervolgd

beveiligerr

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 173
  • Veiligheid voor alles!
    • Bekijk profiel
Re: Problemen met col vanwege de kou
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 16 januari 2014, 19:43 »
Dank jullie allen voor de reacties.
Ik blijf de col gewoon dragen. Waar het mij om gaat is - mocht het raar gaan lopen en voor het dragen van een col krijg ik een officiele waarschuwing (wat ik werkelijk bezopen vind) - ik in ieder geval weet wat ik wel en wat ik niet als reactie kan geven..

Groeten

wordt vervolgd

Al zou je werkgever hiervoor een officiële waarschuwing geven (wat ik me niet voor kan stellen) dient hij dit aangetekend per post te doen (omdat je moet tekenen voor ontvangst zodat werkgever weet dat je hiervan op de hoogte bent). In dat geval gewoon niet tekenen ;-) Maargoed, dat gaat vast niet gebeuren :)