Beveiligingsforum

Beveiligingstechniek => Vraag het de professional => Topic gestart door: MiKeZZa op woensdag 23 september 2020, 10:02

Titel: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: MiKeZZa op woensdag 23 september 2020, 10:02
Beste leden,

Ik ben nieuw hier. Fijn dat ik jullie mag lastig vallen met mijn vraag  ;D

Ik heb hier thuis een Honeywell Galaxy Flex V3. Daar heb ik sinds enige tijd wat problemen mee; regelmatig gaf het alarm een piepende error en dan waren er veel fouten te zien op het scherm. Betrof dan vrijwel altijd een lijnfoutmelding. Ik heb inmiddels via de installateursmodus kunnen regelen dat deze meldingen niet blijven komen.

Maar ik ben erg benieuwd hoe deze melding nu daadwerkelijk ontstaat.

Daarnaast kwam ik er bij toeval achter dat ik geen pushalerts meer ontvangen op mijn GXRemoteControl app.

Ik heb flink gegoogled en kom er niet achter wat er mis is. Maar de problemen lijken haast gerelateerd te zijn; alsof er geen connectie met Honeywell gemaakt kan worden of iets dergelijks.

Maar ik weet niet goed wat er mis is en waar ik dit ook kan oplossen. Is er hier iemand die een idee heeft waar ik naar moet zoeken?
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: bartgalaxy op woensdag 23 september 2020, 10:11
Honeywell heeft laatst het ip adres aangepast van hun server.
Moet je even wijzigen in de settings van de flex, moet nu ip 159.8.126.227 zijn
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: MiKeZZa op woensdag 23 september 2020, 10:53
Honeywell heeft laatst het ip adres aangepast van hun server.
Moet je even wijzigen in de settings van de flex, moet nu ip 159.8.126.227 zijn

Hoi Bart, als ik in het menu kijk bij optie:

56.1.1 en dan ontvanger 1 open kom ik dit IP-adres al tegen, via poort 10000.

Zit ik nou iets helemaal verkeerd te doen?
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: JamLaMin op woensdag 23 september 2020, 15:21
Ga nu naar menu Configureer [51.17.1]
Met deze optie configureert u het systeem opnieuw zonder dat u de stroom hoeft uit en in te
schakelen. Het systeem geeft het bericht WAARSCHUWING!! ent=RESET SYSTEEM.
Druk op ent om het systeem opnieuw te configureren. Het bediendeeldisplay blijft een paar
seconden leeg. Vervolgens wordt het bericht Configurerend Moment A.U.B. weergegeven.
Wanneer de configuratie is voltooid kan 2 a 5 minuten duren keert de banner terug naar de normale weergave (dagmodus). Het systeem is nu uit de installateursmode.

Opmerkingen:

    Tijdens het opnieuw opstarten kan de sirene en flitser even afgaan.
    Komt de foutmelding weer terug kijk dan wat er nog meer aan de hand is.
    Met deze parameter beëindigt u de installateurmodus.
    Uitgangen worden tijdens de configuratie tijdelijk gereset.

Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: MiKeZZa op woensdag 23 september 2020, 15:25
Ga nu naar menu Configureer [51.17.1]
Met deze optie configureert u het systeem opnieuw zonder dat u de stroom hoeft uit en in te
schakelen. Het systeem geeft het bericht WAARSCHUWING!! ent=RESET SYSTEEM.
Druk op ent om het systeem opnieuw te configureren. Het bediendeeldisplay blijft een paar
seconden leeg. Vervolgens wordt het bericht Configurerend Moment A.U.B. weergegeven.
Wanneer de configuratie is voltooid kan 2 a 5 minuten duren keert de banner terug naar de normale weergave (dagmodus). Het systeem is nu uit de installateursmode.

Opmerkingen:

    Tijdens het opnieuw opstarten kan de sirene en flitser even afgaan.
    Komt de foutmelding weer terug kijk dan wat er nog meer aan de hand is.
    Met deze parameter beëindigt u de installateurmodus.
    Uitgangen worden tijdens de configuratie tijdelijk gereset.

Dit kan ik zeker doen, maar waarom moet ik dat doen dan? Wat staat er nu fout? Want het genoemde IP-adres heb ik blijkbaar al 'ergens' ingesteld. Waarom dan die reset?
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: JamLaMin op woensdag 23 september 2020, 16:37
Bugje... normaal hoort de lijnfout er wel weer vanzelf uit te gaan.
Maar dat is soms niet het geval.

Dat even uitvoeren; en als er dan nog weer meldingen komen exact aangeven wat er staat...
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: MiKeZZa op woensdag 23 september 2020, 16:51
Bugje... normaal hoort de lijnfout er wel weer vanzelf uit te gaan.
Maar dat is soms niet het geval.

Dat even uitvoeren; en als er dan nog weer meldingen komen exact aangeven wat er staat...

Maar dit zou ook de app weer moeten laten functioneren dan?
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: JamLaMin op woensdag 23 september 2020, 16:53
Dat even uitvoeren; en als er dan nog weer meldingen komen exact aangeven wat er staat...
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: MiKeZZa op woensdag 30 september 2020, 09:44
Ga nu naar menu Configureer [51.17.1]
Met deze optie configureert u het systeem opnieuw zonder dat u de stroom hoeft uit en in te
schakelen. Het systeem geeft het bericht WAARSCHUWING!! ent=RESET SYSTEEM.
Druk op ent om het systeem opnieuw te configureren. Het bediendeeldisplay blijft een paar
seconden leeg. Vervolgens wordt het bericht Configurerend Moment A.U.B. weergegeven.
Wanneer de configuratie is voltooid kan 2 a 5 minuten duren keert de banner terug naar de normale weergave (dagmodus). Het systeem is nu uit de installateursmode.

Opmerkingen:

    Tijdens het opnieuw opstarten kan de sirene en flitser even afgaan.
    Komt de foutmelding weer terug kijk dan wat er nog meer aan de hand is.
    Met deze parameter beëindigt u de installateurmodus.
    Uitgangen worden tijdens de configuratie tijdelijk gereset.

Dit heb ik gedaan. Alles werkt. Maar als ik nu het alarm laat af gaan zie ik geen push bericht op mijn telefoon komen... Dus blijkbaar werkt er nog iets niet; sterker nog; er lijkt niets gewijzigd want ik had nu ook al enige tijd geen lijnmeldingen omdat ik die setting uitgezet heb.

Wat kan ik nu nog doen?
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: Wim63 op maandag 5 oktober 2020, 09:37
Is niet gewoon je internetverbinding tussen de router en de Galaxy defect?
Is ook een reden dat je geen pushmeldingen krijgt, maar wel lijnstoring in de display.
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: MiKeZZa op woensdag 7 oktober 2020, 09:52
Hoi Wim,

De rest van de op deze switch aangesloten apparaten doet het. Switch geeft ook een lampje op de poort waar hij op zit. Daarnaast kan ik hem ook nog eens via de app bedienen om in- en uit te schakelen... Dus ik neig naar nee.

Eigenlijk werkt alles behalve push in de apps.
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: JamLaMin op donderdag 8 oktober 2020, 17:13
Misschien ben je nu op een punt aangekomen om even een professional over de vloer te halen...
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: MiKeZZa op donderdag 8 oktober 2020, 20:45
Ja, dat kan zeer zeker. Maar als iemand een mooie tip heeft doe ik liever dat. Leer ik ook weer wat van.

Iemand hier nog tips voor een goeie expert in regio Gorinchem?
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: Dré op dinsdag 20 oktober 2020, 21:53
en wat zegt die als je een handmatige test uitvoerd bij meldbanken?
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: MiKeZZa op zaterdag 24 oktober 2020, 08:20
en wat zegt die als je een handmatige test uitvoerd bij meldbanken?

Waar kan ik dat vinden?
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: Wim63 op vrijdag 13 november 2020, 15:20
Installateurtest [56.7]
Met deze optie kunt u controleren of een alarmcentrale signalen via een specifiek
communicatiepad ontvangt (ingesteld in 56.1.1). U kunt bovendien alle ontvangers
tegelijkertijd testen (selecteer 10=Alle ontvangers).
Wanneer u deze optie inschakelt, wordt een waarschuwingsbericht weergegeven
op het bediendeel:
WAARSCHUWING!!! ent= VERSTUUR TEST
Druk ent om de installateurtest te verzenden.
Met deze test wordt een poging tot verzenden gedaan voor elke ingeschakelde optie.
Als de test niet correct wordt verzonden, tracht de communicatie-eenheid niet opnieuw
gegevens te verzenden. Een mislukte verzending wordt niet geteld als een
COMMUNICATIEFOUT.
Opmerking: Bij activering van een installateurstest wordt een testsignaal verzonden
via alle communicatiemodules.
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: MiKeZZa op woensdag 25 november 2020, 13:28
Hoi Wim,

Die test is succesvol uit te voeren volgens het bedieningspaneel. Er komt echter niets binnen op mijn mobiel...

Wat zegt dit volgens jullie?
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: supersound op donderdag 26 november 2020, 21:19
Wat je kunt doen is in je telefoonnummer bij push notificaties verwijderen en opnieuw toevoegen.
De kans is dan heel groot dat het weer werkt
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: MiKeZZa op zondag 29 november 2020, 09:58
Ik heb even gezocht. Maar dit lijkt meer op een SMS. Misschien zit daar ook wel een hele miscommunicatie in dit alles... Ik zoek geen SMS o.i.d. maar een pushbericht in de app van Honeywell (GX RemoteControl).

Ik heb overigens deze stappen (nogmaals) doorlopen: http://www.digiflex.nl/wp-content/uploads/PushHandleiding.pdf
Titel: Re: Honeywell Galaxy Flex V3 pushnotificaties
Bericht door: MiKeZZa op vrijdag 15 januari 2021, 21:25
Probleem opgelost door een monteur; systeem stond 'ineens' ingesteld op 'doormelding via telefoonlijn' ipv via ethernet.