Auteur Topic: AVV verklaring Beveiliging CAO  (gelezen 3563 keer)

Marcel

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 24
    • Bekijk profiel
AVV verklaring Beveiliging CAO
« Gepost op: donderdag 26 januari 2012, 16:37 »
Ik heb een vraag over de AVV verklaring van de beveiliging CAO volgens de website van het Min. van SZW is de CAO tot juni 2010 verbindend verklaard en daarna niet meer, wil dat zeggen dat bedrijven zich op dit moment niet aan de (oude) CAO hoeven te houden of bijvoorbeeld de loonsverhoging van 2,3% niet hoeven door te voeren? (btw gelukkig is dat bij ons volgens mij niet het geval)

De Unie verwijst mij door naar de Nederlands beveiligingsbranche en die konden mij eigenlijk niet echt een antwoord geven anders dan dat de huidige CAO inderdaad niet verbindend is verklaard.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: AVV verklaring Beveiliging CAO
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 26 januari 2012, 20:58 »
Citaat van: Marcel

De Unie verwijst mij door naar de Nederlands beveiligingsbranche


Dit zegt eigenlijk alles. Als een vakbond die een CAO afsluit, niet eens antwoord kan geven op de vraag of AVV is aangevraagd en inmiddels is toegekend, dan snap ik niet waar zij mee bezig zijn.

Overigens zie ik op de site van SZW dat er voor de de CAO tot 31-12-2011 wel AVV is aangevraagd. Er staat echter nog geen UAW nummer ingevuld, wat betekend dat de CAO nog niet AVV verklaard is...

Op zich natuurlijk niet zo vreemd. Want als je het akkoord afsluit een paar dagen voordat de CAO afloopt, dan een maand later gaat stemmen, dan moet de AVV worden aangevraagd, en dan pas gaan de ambtelijke molens draaien, en dan zijn we ook weer een paar maanden verder.

Hls-m

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 63
    • Bekijk profiel
Re: AVV verklaring Beveiliging CAO
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 26 januari 2012, 23:06 »
Cao is inderdaad niet verbindend verklaard. Voor de meeste beveiligers heeft dat overigens geen gevolgen: of hun werkgever is lid van de Nederlandse Veiligheidsbranche en daardoor gebonden aan het cao-akkoord of er is in de individuele arbeidsovereenkomst bepaald dat de bepalingen van de cao op de werknemer van toepassing zijn. Avv wordt aangevraagd; uiteraard mits de leden van de vakbonden instemmen met cao vanaf 1 januari en die stemming loopt nog.

Groet,
Maarten Hoelscher