Auteur Topic: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.  (gelezen 56977 keer)

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 22 december 2011, 15:41 »
Citaat van: zippie

Ik zie loonsverhoging als een percentage die NIET is gebaseerd op inflatie of index.


Dat kan wel zo wezen, maar dan heb jij in de afgelopen jaren nog nooit loonsverhoging gehad, behalve dan de loonsverhoging doordat je in een andere schaal en/of functiegroep bent gekomen! Je kunt wel (veel) meer dan alleen maar prijscompensatie willen, maar helaas zo werkt het niet. Bovendien, als het wel zo zou werken, dan werkt het in andere branches net zo. En als elke branche veel meer loonsverhoging zou krijgen, dan zou de inflatie sterk toenemen, en dus heb je dan weer hetzelfde effect, namelijk dat de loonsverhoging min of meer gelijke tred houdt met de prijsontwikkeling....

Zoals ik al eerder schreef,, die loonsverhoging (of hoe jij het noemen wilt), die staat al vast. En voor wat betreft alle andere zaken, zoals ADV loop je op de zaken vooruit, want dat is dus weer op de lange baan geschoven. Het gaat nu dus alleen over het onderwerp vakantiedagen, en nog wat andere kleinigheden. En of je bestolen wordt, dat hangt van jouw en je collega\'s af, want jullie moeten uiteindelijk Ja of Nee zeggen.....

johan

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 22 december 2011, 16:31 »
Citaat van: Hls-m

Beste mensen,

Ik heb een voorstel: meld je bij mij op maarten.hoelscher@unie.nl en we maken een afspraak om in gesprek te gaan met de werkgeversvertegenwoordiging. Dat werkt wellicht verhelderend! Ik ben daartoe bereid.

Met vriendelijke groet,

Maarten Hoelscher


Maarten bij jouw werkt niets meer verhelderend, het is zoals al eerder aangegeven de bonden lopen gewoon aan de handjes van de werkgevers mee.
Wat wij gaan krijgen is alleen maar een koekje van eigen deeg. 2,3%erbij maar wel een verlofdag kwijt en er wordt wel gesproken dat het kosten neutraal moet zijn, dat is voor ons dus niet zo voor ons gaan de kosten meer omhoog als dat we gecompenseerd krijgen.
Maar dat is voor jouw blijkbaar normaal zo werkt dat dus blijkbaar in de politiek.

Robbbie

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 22 december 2011, 17:04 »
En waar blijft onze Maarten nu??????   Hij zal zich wel flink schamen nu!! Na wat hij heeft afgesproken want reageren doet hij niet meer.
Zolang zijn zakken maar gevuld blijven maar zijn best doen voor een goede CAO kunnen we wel vergeten.

johan

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 22 december 2011, 17:14 »
Citaat van: Roelie

En waar blijft onze Maarten nu??????   Hij zal zich wel flink schamen nu!! Na wat hij heeft afgesproken want reageren doet hij niet meer.
Zolang zijn zakken maar gevuld blijven maar zijn best doen voor een goede CAO kunnen we wel vergeten.


Dat zijn we ondertussen al gewend. Als Maarten teveel commentaar krijgt reageert hij niet meer of sluit de discussie(terwijl hij ook schrijft dat hij niet discusieerd op een forum).
Vast zijn politieke achtergrond.

zippie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 22 december 2011, 18:03 »
Ik denk dat maarten over enige tijd als coming man naar voren geschoven word in zijn partij.
Net als Kok of Terpstra vakbondsbonzen die als een blad aan de boom omdraaien als ze binnenlopen.

Dan krijgen we het kwartje van maarten, ach kan wim ook eens rustig slapen, het kwartje van maarten is 2 x zoveel.

En Zoals als ik al zei \"loonsverhoging\" . ik zie dat als een verhoging van mijn loon en niet als prijscompensatie voor de extra kosten die ik moet maken wantr daar is prijscompensatie voor. dus per saldo heb je daar dus geen moer aan. een uitbreiding van de loonschalen en een verhoogde toeslag voor onregelmatige uren dat is loonsverhoging.

En nog even over adv afschaffen, dan zou een fulltime contract 152 uur worden, ik vind dat dan ook vanaf 152 uur overwerk berekend moet worden.

Zippie

joepie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 150
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #20 Gepost op: vrijdag 23 december 2011, 02:43 »
Ik vrees dat alle inspanning straks allemaal voor niets is geweest. Dan staan we straks na bijna 2 jaar geklootzak alsnog zonder CAO. De bonden moeten zich diep schamen. Dit slaven CAO gaat er echt niet komen.

Bart

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
  • Bedrijf: Trigion
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #21 Gepost op: vrijdag 23 december 2011, 03:58 »
Citaat van: joepie

Ik vrees dat alle inspanning straks allemaal voor niets is geweest. Dan staan we straks na bijna 2 jaar geklootzak alsnog zonder CAO. De bonden moeten zich diep schamen. Dit slaven CAO gaat er echt niet komen.


Hier sluit ik me bij aan. Liever de oude cao met loonsverhoging.
Dit protocol is slechts een hulpmiddel het kan en mag nimmer de plaats innemen van het eigen denken en handelen van de medewerker.

Hls-m

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 63
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #22 Gepost op: zaterdag 24 december 2011, 00:42 »
Maarten schaamt zich nergens voor want daar is geen enkele reden voor.  Dat zouden jullie, althans enkelen onder jullie, echter wel moeten doen. Nooit iets persoonlijk maken!

Toch fijne kerst en als je echt in discussie wilt? Prima, kom maar eens praten. Zowel vakbonden als werkgevers zijn daartoe meer dan bereid.

beton

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #23 Gepost op: zaterdag 24 december 2011, 08:29 »
@Hls-m ik geloof niet dat het de bedoeling is dat individuele beambtes moeten gaan praten met werkgevers om ons dit flutvoorstel uit te leggen.
Daarvoor worden we vertegenwoordigd door jullie.
In plaats daarvan nodig ik je uit om hier op het forum, of beter nog via een email aan de bondsleden het eens goed uit te leggen wat er zo goed is aan dit voorstel.
Want zoals we het nu begijpen zal hier geen meerderheid voor te vinden zijn.

Ik zal bij deze uitleggen wat er mis is aan dit voorstel.
1.Geen prijscompensatie over 2010.
2.Handen af van de reeds opgebouwde bovenwettelijke vak-dagen.
3.Volg de wettelijke termijn van een half jaar ipv 5 jaar om vakdagen op te nemen.
4.Kom nou eens met een echte CAO (een betere natuurlijk) want dat pappen en nat houden van de afgelopen jaren zijn we nu wel zat.

Wat betreft het persoonlijk worden het volgende.
De gevolgen van een slechte CAO hebben voor alle beambtes persoonlijk gevolgen.
En zoals de kaarten er nu voorliggen zijn de gevolgen eerder negatief dan positief.
Mischien hadden de onderhandelingen beter gedaan kunnen worden door een onderhandelaar met een beveiligingsachtergrond dan door een Raadslid en ex-Purser.

zippie

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 243
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #24 Gepost op: zaterdag 24 december 2011, 08:30 »
\"praten\" dat vind ik uiterst vreemd!

Als wij moeten komen praten, wat hebben jullie dan al die tijd gedaan???

Zippie

buddie1959

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 18
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #25 Gepost op: zaterdag 24 december 2011, 10:10 »
Een nieuwe CAO voor maar 6 maanden ?  

Dan vind ik dat je de CAO als onzinnig / waardeloos kan worden aangemerkt.

De genoemde tijd is de tijd die de 2e kamer minimaal nodig heeft om uiteindelijk geen beslissing te nemen

Begint men nu ook hier ?

Wanneer biedt men de mensen die in de branche een stukje zekerheid ?  EN waardering voor het werk wat wordt geleverd

beton

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 35
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #26 Gepost op: zaterdag 24 december 2011, 13:12 »
Kijk en zo reageert dan onze vertegenwoordiger 12 uur geleden via twitter.

Een website waar ik niet meer op kijk is het prikbord beveiligers. Ik heb nog nooit zoveel azijn bij elkaar gezien!

Blijkbaar kan dhr.Hoelscher er niet zo goed tegen als niet iedereen het met hem eens is.
Goede eigenschap voor een raadslid en vakbondsbestuurder......not.

Ronald

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 40
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #27 Gepost op: zaterdag 24 december 2011, 14:05 »
Tjonge wat lees ik nu op eens een boel negativiteit. Waar waren jullie vorig jaar, toen de vakbonden om steun vroegen zodat er geprotesteerd kon worden. Recent hebben onze vertegenwoordigers het nog een keer geprobeerd met het presenteren van het 80% document.
Ook daar bleven vele weg.  We mopperen wel maar wanneer wij allen vinden dat onze arbeidsvoorwaarden zo belangrijk vinden, waarom nemen we dan geen vrij om bij één van deze bijeenkomsten fysiek aanwezig te zijn.
Maar nee, mopperen achteraf terwijl er diverse mogelijkheden zijn geweest om mee te praten.
Jullie vergeten één ding, tenminste de leden van de vakbonden. Wanneer je lid bent van een vereniging word er van je verwacht actief mee te doen aan deze vereniging.
Ik vindt het huidige principe akkoord zo gek nog niet, in deze moeilijke tijden  waarin Nederland zich verkeerd, met al die bezuinigingen. Die verlofdag dat kan wellicht een éénmalige actie zijn om de werkgevers tegemoet te komen!!!!! 2.3 % voor het gehele jaar en niet tot 1 juli.
Wanneer je Nee stemt, loop je dus kans dat er een andere vakbondsorganisatie gezocht gaat worden door de werkgevers, en dan………ik wil daar helemaal niet aan denken, wat zullen jullie dan mopperen!!!!!

Laten we ons positief blijven gedragen i.p.v. dat wantrouwen in elkaar, samen staan we sterk en kunnen we een Vuist maken naar de werkgevers, maar laten we dat wel doen met goede onderhandelingen zonder personen persoonlijk verantwoordelijk te stellen!!!!!
Welke vakbond heeft de afgelopen jaren zoveel extra’s voor jullie als beveiligers gedaan, zoals een website, extra aandacht, kaderleden goed informeren, CAO telefoon. Ga zo nog maar even door, dat is de Unie Security.
Van en voor beveiligers, meld je dus aan in deze tijd zodat je gehoord wordt en mee kan praten over de CAO van de particuliere beveiliging!  Rest mij nog een ieder Fijne Feestdagen toe te wensen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.358
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #28 Gepost op: zaterdag 24 december 2011, 19:16 »
Wat betreft de afwezigheid tijdens de bijeenkomsten geef ik je helemaal gelijk. Ik begrijp werkelijk niet waarom al jaren de leden het af laten weten, net zoals ik niet begrijp waarom er maar een klein percentage van de leden de moeite neemt om te stemmen. Je hoeft er zelfs niet de deur voor uit, je vult even een formulier op internet in en je bent klaar.

Maar waarom jij nu zo positief bent over het huidige akkoord, dat kan ik echt niet volgen. JIj ligt er namelijk 2 punten uit. Allereerst de verlofdag die je inlevert. \"Dat kan wellicht een eenmalige actie zijn om de werkgevers tegemoed te komen\". Hoe bedoel je \"eenmalige actie\"? En als jullie daarin de werkgevers tegemoed komen, wat krijgen jullie daar dan voor terug? Dan kom jij op je volgend punt, namelijk de loonsverhoging, waarbij jij volledig voorbij gaat aan het gegeven dat deze loonsverhoging helemaal niets met dit principeakkoord te maken heeft, maar dat is gewoon al lang een feit want het maakte onderdeel uit het akkoord om de huidige CAO te verlengen tot 1-1-2012. Jij laat je in de luren leggen

Het is gewoon onzinnig om nu van werknemers te vragen iets in te leveren, zonder dat er enige garantie is dat er wat voor terugkomt waar de werknemers mee in kunnen stemmen. Een half jaar geleden was een verlenging van een half jaar, inclusief de llonsverhoging, binnen een paar dagen geregeld, omdat men meer tijd nodig had. Nu is er weer meer tijd nodig, en ik sluit zeker niet uit dat er over een paar maanden nog meer tijd nodig blijkt te zijn. Ik snap daarom niet waarom de huidige CAO niet gewoon nog een keer verlengd wordt? En als men er dan zo van overtuigd is dat het principe akkoord wat er gaat komen zo goed is, leg dat dan voor aan de leden en laat dan daar over stemmen, maar ligt er nu niet iets uit waar de werknemers alleen maar op inleveren, zonder dat daar wat tegenover staat.

En dat mensen het er niet mee eens zijn, wil niet zeggen dat men negatief is, men is gewoon tegen het voostel zoals dat nu op tafel ligt, en als je dat gewoon even doorleest, dan kan ik mij daar alles bij voorstellen. Ik heb namelijk nog geen enkel argiment gehoord, nog zelf kunnen bedenken, wat er nu wel gunstig is voor werknemer is dit akkoord. Inderdaad mag de toon wel iets gematigd worden, en als Maarten het niet zit zitten om hier te discussieren, dan doen we dat toch gewoon op de site van de Unie. Want daar kan je namelijk ook reageren.

Maar het gaat er helemaal niet om hoe en/of waar er gediscussierd wordt. Maarten heeft namelijk geen zin in een discussie in het openbaar. Hij blijft maar volhouden dat je hem moet bellen, maar hij kan toch geen 30000 beveiligers te woord gaat staan. Als er vragen gesteld worden, dan is het veel handiger dat hij die in het openbaar beantwoord, zodat een ieder daar kennis van kan lezen. Het zou natuiurlijk handig zijn als hij dat gewoon op de site van de Unie doet, en de andere bonden dat op hun eigen site doen. Maar nee hoor, zo nu en dan komt er eens iets te staan, en als je daar dan wat van zegt dan ben je negatief. Want het is voor hem en de andere bonden natuurlijk veel makkelijker als er alleen maar positieve geluiden zijn....

Petrus

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Re: Principeakkoord bereikt voor nieuwe cao Particuliere Beveiliging voor een half jaar.
« Reactie #29 Gepost op: zondag 25 december 2011, 09:47 »
Citaat van: beton
3.Volg de wettelijke termijn van een half jaar ipv 5 jaar om vakdagen op te nemen.


Dat half jaar ipv vijf jaar is wel in voordeel van de werkgeven, immers kosten de uitbetaalde uren dan minder omdat in 5 jaar uren meer waard worden.
En dat uitbetalen gebeurd dan dus sneller en goedkoper, en dat scheelt aanzienelijk.


Citaat van: beton
Kijk en zo reageert dan onze vertegenwoordiger 12 uur geleden via twitter.

Een website waar ik niet meer op kijk is het prikbord beveiligers. Ik heb nog nooit zoveel azijn bij elkaar gezien!

Blijkbaar kan dhr.Hoelscher er niet zo goed tegen als niet iedereen het met hem eens is.
Goede eigenschap voor een raadslid en vakbondsbestuurder......not.


Als dat zo is word het tijd voor een nieuwe vertegenwoordiger, immers moet je tegen gezeur kennen en niet zomaar zwichten.
Laat staan de mensen waarvoor je er hoort te zijn in de hoek te zetten.