Auteur Topic: Blokdienst vs. Roostervrij dag  (gelezen 15683 keer)

johan

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Blokdienst vs. Roostervrij dag
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 10 januari 2012, 14:09 »
Citaat van: Planner

Jij bent hier nu al 2 maanden tevergeefs mee bezig. Jij bent niet de enige met dit probleem, wat waarschijnlijk al veel langer speelt. En gezien de manier waarop men de CAO \"leest\", denk ik dat er goede kans bestaat dat er nog meer zaken niet goed geregeld zijn. Ik denk niet dat jij dat op gaat lossen met nog maar even een vrijblijvend briefje sturen.


Ik ben het met Planner eens dat je het alleen niet zal gaan redden, ik denk dat je,als je je recht wil halen, de bond er achter moet zetten.
En als je niet de enige ben met het probleem ik zou zeggen verzamel de klachten endiendie in 1 keer in.

willemh

  • Groentje
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: Blokdienst vs. Roostervrij dag
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 13 januari 2012, 16:50 »
Ik heb zojuist de hele discussie gevolgd en planner heeft gelijk.Geweldig uitgelegd trouwens ook! Aan de brief te zien die je als antwoord op je loonklacht hebt gehad mag deze briefschrijver bij hem in de leer. Aangezien je de tern D-code gebruikt denk ik dat je voor dezelfde organisatie werkt als ik.Voor je boze brieven gaat schrijven, met wie heb je e.e.a.besproken ? intern zijn er namelijk ook nog voldoende mogelijkheden om je klacht neer te leggen zoals bv.je rayonmanager,of de leidinggevende van de afdeling planning.Denk ook eens aan de OR. succes

Tamaris

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Blokdienst vs. Roostervrij dag
« Reactie #17 Gepost op: maandag 16 januari 2012, 09:38 »
Citaat van: willemh

Ik heb zojuist de hele discussie gevolgd en planner heeft gelijk.Geweldig uitgelegd trouwens ook! Aan de brief te zien die je als antwoord op je loonklacht hebt gehad mag deze briefschrijver bij hem in de leer. Aangezien je de tern D-code gebruikt denk ik dat je voor dezelfde organisatie werkt als ik.Voor je boze brieven gaat schrijven, met wie heb je e.e.a.besproken ? intern zijn er namelijk ook nog voldoende mogelijkheden om je klacht neer te leggen zoals bv.je rayonmanager,of de leidinggevende van de afdeling planning.Denk ook eens aan de OR. succes


Hallo Willemh,

Alles wat er is geweest aan mail verkeer is ook via mijn leidinggevende gegaan.
Ook deze persoon heeft duidelijk aangeven hoe het in elkaar zit.

OR had ik ook op de hoogte gebracht met mijn hele verhaal, daarop kreeg ik het volgende van terug:

Geachte mevr,
 
Wij willen u adviseren contact op te nemen met uw teamleider, of als u dit al gedaan heeft, uw rayonmanager. Als ondernemingsraad kunnen we op dit moment niets voor u betekenen, omdat het een individuele klacht betreft.
 
 
met vriendelijke groet,
 

En bovenstaande heb ik uiteraard gedaan. Hierna had ik weer contact opgenomen met de bond en die kwam ook met het volgende:

Hoi *****,


Is goed hoor voor dit onderwerp..


Samenvattend:
18-11 Blokdienst
19-11 RV
20-11 RV


wijziging per 8-11:
18-11  Blok, maar geen aanzegging  (want geen opkomst voor 00.00 uur)
19-11 01:00-09.00                          (gezien de opkomst dus geen RV)
20-11 RV                                       (eerste dienst had om 17.00 uur gepland mogen worden)
21-11 16.30 - later


Ik zou ze even wijzen op de definitie van een roostervrije dag, artikel 1 van de cao, waar heel duidelijk staat dat een roostervrije dag een dag is zonder begintijd van de dienst tussen 00.00 - 24.00 uur. Daarmee is dus duidelijk geworden dan je op 18-11 weliswaar een blok had, maar daar geen dienst op gepland is, dat je werkte op je RV van 19-11 en je daar uiteraard een D-code voor dient te krijgen en je bovendien géén twee dagen RV hebt gehad dus een dag RV te kort komt in je rooster (wat overigens mag: intrekken van een RV dag zie ook artikel 32 van de cao)

Mocht je er met je werkgever nog steeds niet uitkomen, dan kunnen wij je best verder helpen (als je langer dan een jaar lid bent)
Ben je geen lid, dan kan ik niets voor je betekenen (anders dan het geven van deze uitleg) en ben je korter dan een jaar lid, dan mag ik je geen jurist toewijzen, maar wil ik er best zelf even een mailtje aan wagen hoor.

Met vriendelijke groet,


Nadat ik een mail had gekregen dat mijn loonklacht in behandeling was genomen lees eerdere bericht had ik terug geantwoord dat
ik daarmee niet akkoord ga. Vandaag maandag 16 januari heb ik nog steeds niks vernomen. Persoon in kwestie weer een mail gestuurd of er nog wat aan gedaan word wat betreft mijn klacht. Kreeg ik meteen een automatische mail terug dat persoon vanaf 13 januari niet meer werkzaam is en dat de mail doorgestuurd wordt naar 2 andere personen. Dus met andere woorden ik kan straks weer van voor af aan beginnen. Maar zoals persoon van de bond het al vermeld heeft wil diegene een mailtje aan wagen.

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Blokdienst vs. Roostervrij dag
« Reactie #18 Gepost op: maandag 16 januari 2012, 10:31 »
Dat de OR niets kan doen dat klopt niet. Natuurlijk betreft het hier een individuele klacht, alleen gaat het om de uitleg van de CAO door jouw werkgever, en die uitleg (die aantoonbaar onjuist is) die geld voor alle werknemers. Dus zonder jouw naam te noemen, kunnen ze gewoon dit vorbeeld voorleggen en vragen hoe dit volgens jullie bestuurder verloond dient te worden?

Dat de vakbond ook niets doet vind ik ook vreemd. We hebben het niet over een klein bedrijf, en als dit jouw gebeurt dan gebeurt dit waarschijnlijk ook vele andere leden van de vakbond. Of jij nu een jaar lid bent of niet, wat maakt het nu allemaal uit? het gaat er om dat het bedrijf overduidelijk de CAO, die de bonden hebben afgesproken, naast zich neer legt en dus moeten de bonden hier nu eens hun tanden laten zien, en zich niet gaan verschuilen achter regeltjes dat jij wellicht geen jaar in dienst bent. Dit is geen individueel probleem, maar een structureel probleem....

Daarom zou ik de Sociale Commissie om een (bindende) uitsrpaak vragen (zie artikel 99, lid 2)

http://www.particulierebeveiliging.com/belonen/cao/naleving-cao/sociale-commissie

Aangezien jij lid bent van een vakbond verklaren zij zich als het goed is ontvankelijk. En het zou de vakbond sieren om jouw in dit traject te ondersteunen, want de uitspraak is namelijk van belang voor ALLE werknemers in de branche....

Tamaris

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Blokdienst vs. Roostervrij dag
« Reactie #19 Gepost op: maandag 16 januari 2012, 12:13 »
Vanmorgen dus opnieuw gemaild naar persoon die mijn loonklacht in behandeling nam:

Geachte heer ******,
 
Het is inmiddels maandag 16 januari vandaag en heb tot op heden
niks meer van u vernomen wat betreft mijn klacht.
 
Misschien is het u ontgaan, vandaar dat ik even een mail stuur.
 
Mvg,

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Toen kreeg ik meteen een automatisch bericht terug dat persoon in kwestie dus vanaf 13 januari niet meer werkzaam is en dat
de mail automatisch doorgestuurd wordt naar 2 andere personen die mijn klacht verder afhandelen.
Hiervan kreeg ik een mail terug en dat was als volgt:

Beste mevrouw *********,
 
Op onderstaande mail van 9 januari van mijn collega de heer ***** staat dat uw loonklacht onterecht word gevonden.

 
Na een nachtdienst moet u minstens 32 uur rust hebben, u bent na uw nachtdienst van vrijdag op zaterdag 18 november pas weer ingezet op maandagmiddag vanaf 16.30 uur. Tussen deze twee diensten zit tevens meer dan 48 uur. Kortom, u heeft twee rooster vrije dagen gehad in de tussentijd. (Totaal deze periode acht)
 
Bij deze willen wij u dan ook nogmaals benadrukken dat de D-code niet van toepassing, volgens de uitleg in uw bijlagen.
Meneer ****** heeft u dit in een eerder gesprek/mailing al toegelicht.
Daarmee hebben we uw loonklacht afgesloten.
 
Met vriendelijke groeten,


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zoals je kunt lezen is bovenstaand mail gebruikt wat persoon eerst naar mij had verstuurd en nu vanaf 13 januari niet meer werkzaam is.
Onderstreept en vet gedrukte zinnen is een aanvulling van wat ik gekregen had van 1 van de 2 personen die mijn klacht in behandeling heeft/had!!
En daar moet ik het dus maar mee doen!! Helaas voor hun ik laat het er niet bij neerzetten en ga dit ook via Sociale Commissie spelen voor een bindend uitspraak.

Wordt weer vervolgd.

Tamaris

  • Aspirant
  • **
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Blokdienst vs. Roostervrij dag
« Reactie #20 Gepost op: zaterdag 21 januari 2012, 18:04 »
Vandaag een brief ontvangen van mijn werkgever.

Mijn klacht is gegrond verklaard en geld wordt bij eerste loon betalting uitbetaald!! Mede dankzij de bond dat het uiteindelijk gelukt is.

Toch zet ik dit alles door naar Sociale Commissie om er een bindend uitspraak van te laten maken zodat
de mede collega\'s die hier ook tegen aan lopen hun werkgever kan door verwijzen naar de site van Social Commissie
waar de bindende uitspraak op staat.

Goed weekend allen.

Mvg,
Tamaris

Planner

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 4.359
    • Bekijk profiel
Re: Blokdienst vs. Roostervrij dag
« Reactie #21 Gepost op: zaterdag 21 januari 2012, 22:01 »
Ik ben alleen bang dat wanneer jouw probleem is opgelost, de Sociale Commissie niets zal doen, omdat die waarschijnlijk alleen een bindende uitspraak doen wanneer er nog een conflict is....