Auteur Topic: ATS Advanced en anti-mask  (gelezen 13800 keer)

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
ATS Advanced en anti-mask
« Gepost op: maandag 3 oktober 2011, 21:35 »
Hoe gaat een ATS Advanced om met antimask pirren.

Ik kom van de Galaxy af welke een 12k weerstand over de antimask/trouble contact laat zetten, gaat de PIR in antimask geeft deze 12k+ aan de CCS en geeft deze een antimask melding weer.

Nu zie ik in de applicatie notes alleen maar Aritech pirren welke tevens 2 inputs hebben voor in/uitsch. van het systeem en start looptest en wordt er steeds gebruik gemaakt van min.6 aders.
De pirren welke ik ga gebruiken zijn Optex CX502AM en worden gevoed met een 4 aderige kabel, ik wil dus geen onderscheid gaan maken of het systeem in/uit geschakeld is, en wanneer deze pir in anti-mask komt hoeft er enkel een keer doorheen gelopen te worden om de AM melding te resetten.

Nu lees ik in de programming manual tevens het volgende:

4.n.6.06 Antimaskering

Wanneer deze optie is ingesteld op Ja, wordt het onderste alarmvenster ,
normaal de helft van de EOL, gecontroleerd op een mogelijke maskering van een
detector.


Nou ben ik toch benieuwd hoe de ATS Advanced ism met een PIR welke een apart anti-mask/trouble contact heeft en maar 4 aders tot mijn beschikking moet worden aangesloten (weerstand technisch)

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATS Advanced en anti-mask
« Reactie #1 Gepost op: zondag 9 oktober 2011, 10:27 »
OK ben er ondertussen wel achter dat als je een echte anti-mask melding op je paneel wilt hebben dat je voor 1 detector 2 zones zult moeten gaan gebruiken, 1 voor alarm 1 voor antimask.

Maar nu ben ik er nog steeds niet achter waarvoor de volgende menu optie is, er is toch wel iemand hier van de ATS boys die er iets meer over kan vertellen.

4.n.6.06 Antimaskering

Wanneer deze optie is ingesteld op Ja, wordt het onderste alarmvenster ,
normaal de helft van de EOL, gecontroleerd op een mogelijke maskering van een
detector.

Frans

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 45
    • Bekijk profiel
Re: ATS Advanced en anti-mask
« Reactie #2 Gepost op: zondag 9 oktober 2011, 12:28 »
JoJo Ik denk dat ik weet waar het voor is.

Je kunt in een AM melder een componentje aansluiten waar een 3 weerstand configuratie in zit. En daar luit je vervolgens je zone op aan. Kost je dus maar een zone en maar twee aders. Deze geeft 4K7 als Veilig 9K4 als Verstoord en 2K2 als AM. Je hoeft dan ook bij een In/Uitloop zone de am ziet op een aparte zone aan te sluiten,

Het gaat hier trouwens om de AMGR2 3 weerstanden tool. Te gebruiken op de ATS panelen en voor de melders  EV1xxxAM en VE1xxxAM serie,
VE700AM serie, DD669AM en DD666AM serie, DD477AM(C) en DD497AM(C)

Die instelling waar jullie het over hebben dus aan zetten wanneer deze tool word gebruikt.

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATS Advanced en anti-mask
« Reactie #3 Gepost op: zondag 9 oktober 2011, 13:40 »
OK duidelijk verhaal heb idd even bij UTC gekeken en jouw verhaal daar gevonden in appl.note 005.
Ik zie wel dat het eigenlijk een soort universele print is en als je dus een andere detector hebt als het lijstje, maar wel een apart trouble/antimask contact heeft, je het printje ook kan gebruiken.

Bedankt voor je hulp.

guitarjeremy

  • Volledig lid
  • ****
  • Berichten: 55
    • Bekijk profiel
Re: ATS Advanced en anti-mask
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 29 oktober 2011, 08:44 »
ALs je de anti mask niet zo aansluit, werkt de pir dan wel met een anti mask.

Dus ik bedoel te zeggen;
Je sluit de pir \"normaal\" aan en dus maar op 1 uitgang

Zo snel dat er een hand voor wordt gehouden, gaat hij dan toch op anti mask maar dan zie je alleen een alarm en niet precies dat er een anti mask is of reageerd hij dan helemaal niet?

Atomic

  • Erelid
  • *****
  • Berichten: 790
    • Bekijk profiel
  • Functie: Technicus
Re: ATS Advanced en anti-mask
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 29 oktober 2011, 11:56 »
Inderdaad, je krijgt een open zone maar dat kan door iemand die ervoor langs loopt of door afdekking.
En als je hem als echt antimask aansluit dan zal er overdag, als het systeem uit staat, een alarm gegenereerd kunnen worden zodra er een PIR wordt afgedekt.

onlyone1

  • Actief lid
  • ***
  • Berichten: 46
    • Bekijk profiel
Re: ATS Advanced en anti-mask
« Reactie #6 Gepost op: zaterdag 29 oktober 2011, 19:24 »
welke melders heb je.  je kunt een am melding uitlopen zonder sturingen te verrichten. maar moet je wel dipswitch instellen tenminste bij aritech. en aansluiten als dubbele zone is alleen voor in en uitloop zone. als je van je in/uit zone maar in zone maakt heb je kans dat de pir na 30sec uitlopptijd in alarm treed. in niet erg maar alleen erg irritand voor de klant. en als je zes aders hebt kun je toch alle sturingen maken ook dubbele zone dan moet je de twee zones min schakelen. dus het kan allemaal wat je wilt.